Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Klantenservice

Ruilen en retourneren

Ruilen of retourneren

Meld je retour of omruiling online aan.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product laten repareren;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kunt je product naar de winkel brengen of je keuze aangeven in het online retourformulier.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Binnen 30 dagen kun je je product voor retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier of bij één van onze winkels.

  • Na aanmelden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis op te sturen.
  • Je kunt kiezen om je product gratis te ruilen of om je geld terug te laten storten.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk 'm van alle kanten, maar ga er niet mee koken.
  • Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden.

Na 30 dagen kun je  je product voor reparatie aanmelden. Ook via het online retourformulier.

  • Je hebt 2 jaar garantie op je product.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
  • geopende verzorgingsproducten;
  • digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
  • vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.
  • opgeplakte screenprotectors. Die zijn bedoeld om klappen en stoten op te vangen. Daarom valt een beschadigde screenprotector onder normale gebruikersschade.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals tijdvaklevering.

Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

Via de winkel:

1. Neem je product in de verpakking mee naar de winkel.
2. In de winkel bekijken we het probleem en vinden we snel een oplossing. Dit is bijvoorbeeld je geld terug, omruiling voor een ander product of een reparatie.

Via de post:

1. Meld je retour aan via het online retourformulier.

2. Bereid je product voor op de terugreis:

  • Pak je product goed en stevig in. Daarvoor gebruik je het liefst de originele verpakking. Zo houd je je product schadevrij en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
  • Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
  • Verwijder waar nodig je data en account.

3. Binnen één uur na het aanmelden van je retour ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en verzendlabel. Print het verzendlabel uit en plak het op de buitenste doos.

4. Stuur je pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt.

5. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe product?

Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat weten en krijg je je geld terug.

Mag ik een product thuis uitproberen?

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt gratis naar ons toe. Je kunt je product ook naar onze winkel brengen. Zo krijg je meteen je geld terug of een vervangend product.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Houd daarom goed je mail (en mogelijk de spam inbox) in de gaten.

Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?

Goedkoper product Je ontvangt het restbedrag binnen 5 dagen na ontvangst op je rekening.

Duurder product Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.

Contact opnemen

Onze klantenservice is vandaag vanaf 09.00 uur open.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.