Bezorgen en installeren
Je vindt hier antwoord op al je vragen over de bezorging en installatie van je bestelling of het ophalen ervan. Ook de status van je lopende bestelling bekijk je hier.
Snel zelf regelen
Volg de status van je bestelling
Veelgestelde vragen
Kan ik een tijdvak kiezen voor de bezorging van mijn product?
Voor kleine producten kies je voor standaard bezorging of avondbezorging. Standaardbezorging is tussen 08.00 en 22.00 uur (tussen 10.00 en 20.00 uur op zondag) en avondbezorging is tussen 17.30 en 22.00 uur.
Voor grote producten die CoolblueBezorgt levert, kies je tegen betaling een tijdvak van 4 uur. Afhankelijk van de gekozen dag en het tijdvak betaal je extra kosten. Je kiest het tijdvak tijdens het plaatsen van je bestelling. Je kan kiezen voor een ochtend-, middag- of avond tijdvak.
Wordt mijn bestelling morgen bezorgd als ik vandaag bestel?
Bij het plaatsen van je bestelling kies je uit de beschikbare dagen een bezorgmoment dat jou uitkomt. Door Black Friday-drukte kan je pakketje langer onderweg zijn. Je ontvangt een Track & Trace zodra we je pakketje verstuurd hebben. Daarin vind je de actuele status en bezorgtijd.
Wat kan ik verwachten als jullie mijn product plaatsen en aansluiten?
- We zetten je product waterpas op de door jou gewenste plek.
- We sluiten je product aan.
- We nemen het verpakkingsmateriaal weer mee.
- We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte.
- We gaan niet weg tot alles werkt. Beloofd.
Is mijn bezorging gratis?
Wanneer je bij het bestellen voor een hele dag kiest, is de bezorging gratis. Kies je een dagdeel, dan betaal je extra voor de bezorging van je bestelling.
Nemen jullie mijn oude product gratis mee?
Ja, onze bezorger neemt een apparaat van vergelijkbaar formaat mee. Bereid zelf een aantal dingen voor:
- Maak je apparaat leeg, schoon en droog.
- Gaat het om een wasmachine of droger? Ontkoppel dan de slangen. Bekijk hiervoor de instructievideo.
- Zet ’m klaar bij je voordeur. Als je hebt gekozen voor het plaatsen en aansluiten van je product, dan nemen we je oude product mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte.
Tijdens de bezorging geef je jouw oude product gratis mee. Als het apparaat nog niet klaarstaat, dan kunnen we voor € 50,- terugkomen op een andere dag.
PostNL neemt je kleine keukenapparatuur mee als het klaarstaat bij de voordeur. Verpak het product in een doos met verzendlabel. Hier lees je hoe je dit doet.
Tot waar in huis bezorgen jullie wasmachines of andere grote producten?
We tillen je product tot net voorbij de voordeur. Woon je in een appartement? Dan tillen we je apparaat via de trap naar de 4e verdieping. Met de lift is geen verdieping ons te hoog. Controleer of onze bezorger met het apparaat door alle deurposten, gangen en eventueel door het trapgat past.
Bezorging met extra (installatie)service
Kies je voor één van onze services? Dan tillen we je product naar elke gewenste plek in huis en sluiten 'm daar voor je aan. Als de service beschikbaar is, voeg je deze toe aan je bestelling op de pagina van je gekozen product.
Zware producten zoals een Amerikaanse koelkast bezorgen we alleen op de begane grond.
Welke extra services bieden jullie bij de bezorging van witgoed of keukenapparatuur?
We bieden verschillende extra services aan bij de bezorging. Deze bekijk en kies je op de pagina van het door jou gekozen product. De kosten van een extra service vind je ook terug op die pagina.
Aansluitservice voor wasmachines en drogers
- We zetten je wasmachine, droger of was-droogcombinatie neer waar jij dat wil en sluiten hem meteen voor je aan. Ook als je een trekschakelaar hebt.
- Je oude apparaat nemen we gratis voor je mee vanaf de plek waar je ‘m gebruikte. Koppel ‘m wel alvast los en maak ‘m schoon. In deze video zie je hoe je dat doet.
- Als je een wasmachine én droger hebt, plaatsen we deze met behulp van een tussenstuk bovenop elkaar.
Inbouwservice voor keukenapparatuur
- We zetten je product op de gewenste plek in huis neer, zetten hem waterpas en sluiten hem aan.
- We bouwen je product in en monteren het frontpaneel voor bijvoorbeeld je koelkast of vaatwasser.
- Op sommige producten draaien we ook de standaard draairichting van de deur voor je om.
- Je oude product bouwen we gratis voor je uit en nemen we voor je mee.
Drempellevering
Wanneer je geen service kiest, krijg je drempellevering. We zetten het apparaat dan tot net over de drempel van je woning neer. Woon je in een appartmentencomplex en heb je geen lift? Dan bezorgen we tot en met de 4e verdieping. Amerikaanse koelkasten kunnen we door hun omvang en gewicht geen treden op tillen. We nemen je oude apparaat gratis voor je mee als 'ie leeg en schoon klaarstaat bij de voordeur.
Bezorging op de Waddeneilanden
Op de Waddeneilanden kun je helaas geen gebruikmaken van onze extra services. Daar bezorgt onze bezorgpartner je bestelling.
Kan ik mijn pakketje ook ophalen bij een PostNL-punt?
Ja, voor kleine producten kies je tijdens het bestellen voor een PostNL-punt bij jou in de buurt. Zodra je bestelling klaarligt, krijg je van PostNL bericht dat je ‘m kan ophalen. Je pakketje blijft 7 dagen liggen bij het PostNL-punt.
Hoe recycle ik mijn oude apparaat?
Wij regelen de recycling van jouw oude apparaat als je het bij ons inlevert. Je kan je product op verschillende manier bij ons inleveren:
- Je stuurt het op via een PostNL-punt of geeft het mee aan de PostNL-bezorger. Verpak het product in een doos met verzendlabel. Hier lees je hoe je dit doet.
- Je geeft je oude apparaat mee aan de Coolblue-bezorger als we een nieuw product bij jou leveren. Het is belangrijk dat het oude apparaat een vergelijkbaar formaat heeft en klaarstaat bij de voordeur.
- Kom langs in één van onze winkels en lever je oude product in.
Hoe heb ik mijn pakketje het snelst in huis?
Je hebt je bestelling het snelst in handen als je 'm ophaalt in de winkel. Op de productpagina vind je in welke winkels een product op voorraad is. Klik op de knop 'Ophalen in de winkel' en haal 'm vandaag nog op.