Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Klantenservice

Voorwaarden reparatie

Wat zijn de reparatievoorwaarden?

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product;
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
  • Ook buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan in de winkel of via het online retourformulier. Wil je graag weten of jouw defect onder fabrieksgarantie valt, dan kun je het beste naar de winkel komen. Daar kunnen we met je meekijken, een indicatie geven en eventueel het probleem direct oplossen.

Hoeveel garantie heb ik op mijn product?

Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished producten zijn de uitzondering. Daarbij geldt een garantieperiode van minimaal 1 jaar.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Wil je weten of je nog garantie hebt? Kies je product bij ‘Bestellingen’ en meld 'm aan voor reparatie. Nu kom je in het retourformulier. Hier zie je of je product nog onder de garantie valt en hoe lang je nog garantie hebt.

Wat voor soort garantie heb ik?

Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op defecten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Dit is ook het geval voor refurbished iPhones. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie.

Garantietype
Het garantietype geeft aan hoe je product wordt gerepareerd. Het garantietype vind je op de productpagina tussen de specificaties van je product. We hebben 2 soorten garanties:

  • Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
  • Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier of in één van onze winkels.

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk verwerkt.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan in een van onze winkels of via het online retourformulier. In de winkel kijken we meteen met je mee en weet je direct of het gebruikersschade is.

Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product bij Coolblue laten repareren?

Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via één van onze winkels of het online retourformulier.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
  • geopende verzorgingsproducten;
  • digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
  • vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.
  • opgeplakte screenprotectors. Die zijn bedoeld om klappen en stoten op te vangen. Daarom valt een beschadigde screenprotector onder normale gebruikersschade.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals tijdvaklevering.

Kan ik ook defecte onderdelen terugsturen in plaats van het hele product?

Dat is niet mogelijk. Om er zeker van te zijn dat we het defect kunnen herkennen, moeten we namelijk de werking van het hele product kunnen controleren.

Je kunt je product gemakkelijk en snel aanmelden via het online retourformulier.

Kan ik mijn telefoon of tablet nog steeds in de winkel laten repareren?

Ja, je kunt langskomen op afspraak tot 1 november 2024.

Contact opnemen

Onze klantenservice is tot 23.59 uur geopend
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.