Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Klantenservice

Garantie

Reparatie aanmelden

Vraag gemakkelijk een reparatie aan.

Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product bij Coolblue laten repareren?

Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via één van onze winkels of het online retourformulier.

Wie repareert mijn product?

  • In een aantal winkels repareren we zelf alle Apple producten. Ook repareren we hier smartphones en tablets van Samsung en Huawei. Dit doen we tot 1 november 2024. Klik hier voor meer informatie over onze service.
  • Voor de andere merken en producten werken we samen met externe reparateurs. Als je product wordt doorgestuurd dan laten we je dat na het aanmelden weten via de mail.
  • Grote producten (zoals witgoed en grotere TV’s) worden in de meeste gevallen bij jou thuis gerepareerd.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via één van onze winkels of het online retourformulier.

Wat voor soort garantie heb ik?

Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op defecten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Dit is ook het geval voor refurbished iPhones. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie.

Garantietype
Het garantietype geeft aan hoe je product wordt gerepareerd. Het garantietype vind je op de productpagina tussen de specificaties van je product. We hebben 2 soorten garanties:

  • Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
  • Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier of in één van onze winkels.

Komt de garantie van het Zekerheidspakket bovenop de standaard garantie van 2 jaar?

Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een Zekerheidspakket kun je dit verlengen tot 3 jaar (1 jaar extra) of 5 jaar (3 jaar extra) in totaal.

Daarbij ben je met een Zekerheidspakket gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt (zoals ongelukjes, waterschade of val- en stootschade).

Voorbeeld

  • Zekerheidspakket 3 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 1 jaar extra garantie
  • Zekerheidspakket 5 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 3 jaar extra garantie

Meer informatie over onze zekerheidspakketten vind je op deze pagina.

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk verwerkt.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan in een van onze winkels of via het online retourformulier. In de winkel kijken we meteen met je mee en weet je direct of het gebruikersschade is.

Is mijn reparatie gratis?

Gratis reparatie bij fabricagefout
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het scherm van je telefoon plotseling stuk gaat terwijl je niets geks deed.

Betaalde reparatie bij gebruikersschade
Gebruikersschade is wanneer je product kapot gaat door eigen schuld binnen de garantieperiode. Dit valt niet meer onder de fabrieksgarantie en hier moet je dus voor betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven wat de kosten zijn. Zodra je product is onderzocht bij de reparateur, kunnen ze de kosten bepalen en wordt er een prijsopgave gestuurd. Hierin staan je 3 opties:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en wij proberen je product milieuvriendelijk te verwerken. Dit doen we door de nog bruikbare onderdelen uit het apparaat te halen en een nieuw leven te geven of het product te recyclen door een van onze recycle-partners.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan in de winkel of via het online retourformulier. Wil je graag weten onder welke categorie jouw defect valt? Dan helpen we je in de winkel het beste verder. Daar kunnen we met je meekijken en eventueel het probleem direct oplossen.

Contact opnemen

Onze klantenservice is vandaag vanaf 08.00 uur open.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.