Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Klantenservice

Algemene voorwaarden verzekeringen

Wat zijn de algemene voorwaarden van mijn verzekering?

Coolblue Zekerheidspakket

Coolblue Zekerheidspakket Groot Witgoed

De onderstaande verzekeringen zijn voor Mobiele Apparatuur:

Coolblue Zekerheidspakket Schade

Coolblue Zekerheidspakket Compleet

De verzekeringen bieden we aan in samenwerking met ERGO. Natuurlijk gaan ze netjes met jouw gegevens om. Lees hoe ze dit precies doen.

Waarvoor ben ik niet verzekerd met een Zekerheidspakket?

Je bent niet verzekerd voor onder andere:

  • Fabricagefouten die onder de garantie vallen repareren we kosteloos. Daar heb je geen verzekering voor nodig.
  • Schade die geen gevolgen heeft voor de goede werking van de verzekerde apparatuur zoals deuken, krassen, beschadiging van de afwerking.
  • Schade aan of storingen in de verzekerde apparatuur die verholpen kunnen worden door reiniging zoals ophopingen van vuil en verstoppingen.
  • Schade aan achteraf ingebouwde hardware of nieuw gekochte hardware die zich niet meer in de oorspronkelijk staat bevindt.
  • Gevolgschade: schade die de apparatuur niet rechtstreeks heeft opgelopen. Bijvoorbeeld als je wasmachine kapot gaat en er water uitloopt waardoor je vloer beschadigd raakt, dan valt die schade niet onder deze verzekering. Daar heb je een opstal- of inboedelverzekering voor.
  • Schade door onopzettelijk verlies zoals het vergeten of laten rondslingeren van de verzekerde apparatuur.

Alle uitsluitingen inzien? Bekijk dan de algemene voorwaarden.

Waarvoor verzekerd met een zekerheidspakket?

We bieden verschillende zekerheidspakketten aan per product. Op de product pagina van het product kun je terugvinden of je je product kan verzekeren, welke zekerheidspakketten beschikbaar zijn en wat er precies gedekt wordt.

Val- en stootschade of waterschade

Heb je val- of stootschade of heeft je product schade omdat het in aanraking is gekomen met een vloeistof? Dan kun je jouw product laten repareren via Coolblue. De kosten worden vergoed door de verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.

Fabricagefouten buiten de garantie

Werkt je product niet meer en valt dit niet onder de standaardgarantie of is de garantie verlopen? Dan worden de reparatiekosten vergoed door deze verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.

Diefstal

Is je product gestolen en heb je een verzekering met diefstaldekking? Doe dan binnen 48 uur aangifte bij de politie en mail het proces-verbaal hiervan naar diefstal@coolblue.nl. Je ontvangt de huidige prijs van hetzelfde of gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitkiezen. Ook diefstal uit de auto is gedekt, mits er braaksporen zijn en je je spullen niet in het zicht hebt gelegd.

Totaalverlies

Er is sprake van totaalverlies wanneer het verzekerde product dusdanig kapot is dat het niet meer gemaakt kan worden, of de reparatie meer kost dan een nieuw product. Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of een gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitkiezen.

Onopzettelijk verkeerd gebruik

Ook schade aan je product door ongelukjes is gedekt. Deze schade is het gevolg van handelingen die je per ongeluk verkeerd hebt uitgevoerd. Denk aan een bh-beugel die vast is blijven zitten in de wasmachine of kledingstukken die met te veel zand en modder in de wastrommel zijn gegaan.

Onderzoeks- en voorrijkosten

Wanneer je een Zekerheidspakket voor groot witgoed hebt, en er een monteur naar jouw woning moet komen om het apparaat te repareren, worden hier voorrijkosten voor gerekend. Ook zijn er kosten verbonden aan het vaststellen van het defect, ook wel onderzoekskosten genoemd. Beide kosten zijn niet voor jouw rekening met deze dekking.

Meer informatie over de zekerheidspakketten kan je vinden op deze pagina.

Dekt de verzekering ook schade in het buitenland?

Ja. Ook schades die ontstaan in het buitenland worden gedekt door de verzekering.

Kan ik ook een product dat ik zakelijk gebruik verzekeren tegen schade?

Bij verzekeringen voor computerapparatuur (laptops en tablets) en mobiele telefoons is schade bij zakelijk gebruik gedekt. Bij andere producten wordt schade, verlies en/of diefstal bij zakelijk gebruik niet gedekt.

Hoe hoog is mijn premie?

De hoogte van je premie hangt af van het type product en de aanschafwaarde. Je kun de exacte premies vinden op de productpagina van jouw gewenste aankoop.

Wanneer wordt de premie afgeschreven?

De eerste afschrijving van een maandelijks opzegbaar Zekerheidspakket vindt binnen enkele dagen na je aankoop plaats. Daarna zullen de afschrijvingen maandelijks plaatsvinden. De premie voor je verzekering wordt maandelijks vooruitbetaald en per automatische incasso afgeschreven. De premie voor een Zekerheidspakket met vaste looptijd wordt direct bij aanschaf betaald.

Kan ik mijn type Zekerheidspakket en looptijd wijzigen?

Nee, dit kan helaas niet.

Hoe lang loopt mijn verzekering?

Een Zekerheidspakket dat middels eenmalige betaling is afgesloten heeft een vaste duur die gespecificeerd is op je polisblad. Voor maandelijkse verzekeringen is er geen minimale duur. De verzekering kun je de eerste 30 dagen annuleren. Na 30 dagen kun je je verzekering iedere maand opzeggen met een opzegtermijn van 7 dagen. De maximale duur is 36 maanden. Dit doen we om je te helpen voorkomen dat je een verzekering per ongeluk laat lopen.

Wanneer is mijn aankoop gedekt?

Je dekking gaat in op het moment dat je premie hebt betaald. Bij een eenmalige verzekering betaal je je premie tegelijk met het verzekerde product. De dekking gaat dan gelijk in.

Bij de maandelijkse verzekering is dit iets anders, omdat de eerste premie afschrijving niet gebeurt bij het betalen van het product. De dekking gaat bij maandelijkse betalingen in direct na het voldoen van de eerste premiebetaling. Dit gebeurt binnen 3 werkdagen.

Kan ik de looptijd van mijn verzekering wijzigen?

Nee, dit kan helaas niet.

Hoe werkt de premie betaling?

De overeengekomen premie voor een Zekerheidspakket met een vaste looptijd moet worden betaald bij het aangaan van de verzekeringsovereenkomst. Dit kan contant of elektronisch. De premie voor een maandelijks opzegbaar Zekerheidspakket betaal je maandelijks via een automatische incasso 1 maand vooruit. De eerste premieafschrijving vindt binnen 7 dagen plaats van het rekeningnummer dat je hebt opgegegeven. Als de premieafschrijving niet lukt, sturen we je een betaalherinnering.

Wanneer komt mijn verzekering te vervallen?

Na het verstrijken van de gespecificeerde looptijd op het polisblad, na niet-betaling, in geval van diefstal, of als reparatie gezien de resterende waarde van jouw product niet meer mogelijk is.

Contact opnemen

Onze klantenservice is vandaag vanaf 09.00 uur open.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.