Overig
Hoe kunnen we je helpen?.
Ik heb stadsverwarming, kan ik ook bij jullie terecht?
Jazeker, maar alleen voor je stroom. Wij hebben geen stadsverwarming in beheer.
Wat gaat er gebeuren als ik overstap?
1. Leveringsovereenkomst
Je ontvangt je leveringsovereenkomst waarin alle afspraken staan die we met elkaar hebben gemaakt, inclusief je maandelijkse termijnbedrag. De herroepingstermijn gaat in vanaf ‘t moment van verzending. Je hebt 14 dagen bedenktijd waarin je kosteloos je overeenkomst kunt annuleren. ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.
2. Opzeggen huidige contract
Wij zeggen het contract bij je oude leverancier op, zodra de herroepingstermijn is afgelopen. Als je geen datum voor de overstap hebt aangegeven, stap je ongeveer 6 weken na je aanmelding naar ons over. Controleer zelf de afloopdatum van je huidige contract, zodat je een eventuele opzegboete voorkomt. Heb je hier geen rekening mee gehouden tijdens het invullen van je aanmeldformulier? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij passen de startdatum van je contract vervolgens aan.
3. Eerste betaling
Je krijgt na je aanmelding al snel een iDEAL betaalverzoek per mail voor je eerste factuur. Betaal uiterlijk drie werkdagen voordat je contract begint. We gaan er natuurlijk niet vanuit, maar hebben we de eerste betaling niet op tijd binnen? Dan moeten we de datum waarop de levering start verplaatsen. Ook kunnen we de leveringsovereenkomst ontbinden, met een eventuele boete als gevolg.
4. Meterstanden
In de week voordat we gaan leveren, lezen we je meterstanden automatisch uit bij een slimme meter. Heb je deze niet? Dan vragen we om ze zelf door te geven. Zo voorkom je dat je meterstand geschat moet worden en je termijnbedragen verkeerd uitvallen.
5. Levering
Zijn alle bovenstaande stappen gelukt? Mooi! Dan is je overstap naar Coolblue Energie afgerond en starten we met de levering van energie. Je ontvangt binnen 6 weken na je overstap de eindafrekening van je oude leverancier.
Waarom zie ik op al mijn documentatie ServiceHouse B.V. terugkomen?
Coolblue Energie is een handelsnaam van ServiceHouse B.V. Met andere woorden je sluit je energiecontract af bij ServiceHouse B.V. met wederverkoper Coolblue Energie. Dit doen we omdat Coolblue B.V. zelf geen eigen ACM vergunning heeft.
Heeft Coolblue Energie een app?
Ja, gewoon in de Coolblue App. Log in en ga via je profiel naar ‘Stroom en gas’. Hier vind je alles over je energiecontract en je energieverbruik.
Lees hier alles over Coolblue Energie in de Coolblue App.
Waar kan ik mijn klacht indienen?
Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent. Neem vooral contact op met onze klantenservice, dan kijken we samen naar een gepaste oplossing.
- 088 888 04 03
- Klantenservice@coolblue-energie.nl
Kan ik jullie Stroometiket inzien?
Alle energieleveranciers moeten sinds 2004 klanten informatie bieden over de geleverde stroom. Dit doen we via het stroometiket, welke laat zien hoe de stroommix is samengesteld en waar het vandaan komt. Je kunt er ook makkelijk zien of jouw stroom duurzaam is of niet.
Je vindt ons stroometiket door te klikken op de link onderaan deze pagina.
Wanneer en hoe kan ik inloggen bij Mijn Coolblue Energie?
Nadat je je leveringsovereenkomst van ons ontvangen hebt, krijg je snel een activatiemail voor Mijn Coolblue Energie. Vanaf dat moment kan je jouw persoonlijke gegevens en je termijnbedrag (met maximaal 20%) zelf aanpassen.
Hoe ontvang ik mijn cadeau tegoed bij Coolblue?
Je krijgt het tegoed op je persoonlijke Coolblue account binnen 4 maanden nadat je energie bij ons bent gaan afnemen. We controleren ook of je eerste 2 betalingen zijn gelukt en niet meer terug te draaien.
Wat is een standaard jaarverbruik (SJV)?
Het standaard jaarverbruik (SJV) is het verwachte jaarverbruik voor stroom en gas op 1 aansluiting in een standaard jaar. Dit wordt bepaald door het laatst gemeten verbruik over een jaar. Bij nieuwbouw schat de netbeerder het verbruik in. De verbruiken worden bijgehouden in een register, waar ook energieleveranciers inzicht in hebben. Na invulling van je geschatte verbruik toetsen wij deze in dit register. Daarom is je voorgestelde termijnbedrag in je leveringsovereenkomst soms net even anders dan jouw schatting.
Mijn klacht is nog niet opgelost ondanks contact met de klantenservice. Wat nu?
We hopen natuurlijk dat we samen tot een goede oplossing kunnen komen, maar wil je toch liever onafhankelijk advies? Dan kan je je klacht voorleggen bij De Geschillencommissie of De Geschillencommissie Prijsplafond.
Wanneer ontvang ik mijn welkomstbonus?
Deze wordt aan het einde van je contractjaar verrekend als korting op je je jaarafrekening. Je krijgt deze als je je hebt aangemeld via een andere website. Heb je je op onze website ingeschreven? Dan ontvang je het cadeau wat je toen hebt gekozen (CoolblueTegoed of een bespaarpakket). Je vindt hierover meer informatie in de andere Q&A's en de mails bij je aanmelding.
Waar vind ik informatie over energie in de Coolblue app?
Ben je nog niet ingelogd? Log dan eerst in met het mailadres dat je hebt gebruikt bij de aanmelding voor je energiecontract. Klik dan op ‘profiel’ en vervolgens op ‘Coolblue Energie’ onder het kopje ‘Meer’.
Heb je nog vragen?
op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur