Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?.

Ik kom er niet uit en heb een vraag voor de klantenservice van Energie, Laadpalen, Zonnepanelen of Warmtepompen.

We helpen je graag, bel ons of stuur een e-mail.

Coolblue Energiecontracten
088 888 04 03
klantenservice@coolblue-energie.nl

Coolblue Laadpalen
088-54 54 213
laadpalen@coolblue.nl

Coolblue Zonnepanelen
088 54 54 111
zonnepanelen@coolblue.nl

Coolblue Warmtepompen
088 54 54 111
warmtepompen@coolblue.nl

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Waar vind ik mijn CoolblueTegoed?

Je vindt het tegoed binnen 4 maanden nadat je energie bij ons bent gaan afnemen op je persoonlijke Coolblue account onder Kortingen. Wanneer je een product gaat afrekenen, wordt het tegoed ook automatisch in je winkelmandje verrekend.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Kunnen de tarieven van mijn vaste contract stijgen?

Nee, je tarieven stijgen niet. Bij een vast contract heb je de tarieven voor een bepaalde periode vastgezet.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Wanneer starten jullie met energie leveren?

De startdatum vind je in je contract. We starten minimaal 24 dagen na je aanmelding met leveren.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Kan ik de startdatum van mijn Coolblue Energie contract aanpassen?

Ja, dit kan als je datum minimaal 24 dagen na je aanmelding is. Zorg wel dat de startdatum wel altijd begint nadat je oude contract is afgelopen. Zo voorkom je een boete bij je oude energieleverancier.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Kan ik mijn contract nog annuleren?

Dat kan. Je kunt jouw energiecontract binnen 14 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen kosteloos annuleren. Bel hiervoor naar de klantenservice op nummer 088 888 04 03. Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Ik heb zonnepanelen, kan ik salderen?

Jazeker! Alle stroom die je opwekt en binnen je jaarverbruik valt, mag je salderen. Dat wil zeggen dat je voor je opgewekte stroom hetzelfde bedrag terugkrijgt als dat je aan ons betaalt. Zolang dit op jaarbasis maar minder is dan wat je verbruikt. Wek je meer op? Ook geen probleem. Dan geven we je voor dat gedeelte een terugleververgoeding, deze kun je vinden in je contract.
Meer informatie.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Wat betekent de stijging van de energieprijzen als ik een flexibel contract heb?

Normaal stijgen jouw tarieven 2 keer per jaar: in januari en in juli. Bij uitzonderlijke situaties gebeurt dit vaker, zoals nu in oktober.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Hoe wordt mijn termijnbedrag berekend?

We maken samen een schatting van je jaarverbruik en delen dit door 12 maanden. Dat is je termijnbedrag. Op de jaarafrekening verrekenen we het termijnbedrag met je werkelijke verbruik. Daarom wordt het termijnbedrag ook wel een voorschot genoemd.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Hoe gebruik ik mijn cadeau tegoed bij Coolblue?

Wanneer je op je account inlogt en een product gaat afrekenen, wordt de korting automatisch in je winkelmandje verrekend. Je vindt je tegoed ook onder Persoonlijke kortingen. Je hoeft het tegoed niet in 1x te gebruiken. Het is 12 maanden geldig.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Kan ik mijn 1-jarige contract omzetten naar een 3-jarig contract (zonder boete)?

We snappen je behoefte aan zekerheid in de huidige markt. We kunnen je contract helaas niet openbreken en verlengen. Loopt je contract binnen 90 dagen af? Dan kun je alvast verlengen tegen het actietarief. Hierover krijg je van ons een mail.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Wanneer betaal ik mijn eerste termijnbedrag?

Bij Coolblue Energie betaal je vooraf. Dat betekent dat je je eerste termijnbedrag betaalt voordat we beginnen met leveren. Dit bedrag kan iets afwijken van je reguliere termijnbedrag omdat dit over een periode van langer dan een maand kan gaan. Je krijgt al snel een iDEAL betaalverzoek per mail voor je eerste factuur. Betaal uiterlijk 3 werkdagen voordat je contract begint.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Waarom benadert mijn oude leverancier mij nog terwijl ik al een contract bij jullie heb afgesloten?

Wij kunnen je overstap pas doorgeven aan je oude leverancier als je nieuwe contract bij ons ingaat. Daarom kun je tot die datum nog een aanbod van je oude leverancier ontvangen. Dit betekent niet dat je kosteloos dit aanbod kan accepteren. Als je bedenktermijn van 14 dagen na je aanmelding bij ons al is verlopen, zijn hier kosten aan verbonden.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor je feedback

Heb je nog vragen?

op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur