Verzekering afsluiten en opzeggen
Komt de garantie van het Zekerheidspakket bovenop de standaard garantie van 2 jaar?
Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een Zekerheidspakket kun je dit verlengen tot 3 jaar (1 jaar extra) of 5 jaar (3 jaar extra) in totaal.
Daarbij ben je met een Zekerheidspakket gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt (zoals ongelukjes, waterschade of val- en stootschade).
Voorbeeld
- Zekerheidspakket 3 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 1 jaar extra garantie
- Zekerheidspakket 5 jaar = Standaard 2 jaar garantie + 3 jaar extra garantie
Meer informatie over onze zekerheidspakketten vind je op deze pagina.
Ik heb een inboedelverzekering, is een Zekerheidspakket dan nog wel nodig?
Dat verschilt per geval. Is je product bijvoorbeeld defect door wateroverlast, een brand of een storm? Dan heb je aan een inboedelverzekering vaak genoeg. Maar dat is niet zo niet wanneer de schade door fabricagefouten, onopzettelijk verkeerd gebruik of diefstal veroorzaakt wordt. Afhankelijk van welk zekerheidspakket je kiest, worden de reparatiekosten in die schadegevallen door Coolblue betaald.
Meer informatie kan je vinden op deze pagina.
Uit welke Zekerheidspakketten kan ik kiezen?
Mobiele apparaten
Voor laptops, tablets, smartphones en slimme horloges kies je uit:
- Het Coolblue Zekerheidspakket Compleet, met diefstaldekking. Bekijk de polisvoorwaarden
- Het Coolblue Zekerheidspakket Schade, zonder diefstaldekking. Bekijk de polisvoorwaarden
Groot witgoed en groot keukenapparatuur
Voor wasmachines, wasdrogers, wasdroogcombinaties, koelkasten, vriezers en al het andere groot keukenapparatuur, zoals afzuigkappen, kies je voor:
- Het Coolblue Zekerheidspakket Groot Witgoed. Bekijk de polisvoorwaarden
Overige producten
Voor overige producten bieden we het volgende Zekerheidspakket aan:
- Het Coolblue Zekerheidspakket, met diefstaldekking. Bekijk de polisvoorwaarden
Meer informatie kan je vinden op deze pagina.
Wat is het verschil tussen de standaard garantie en de Zekerheidspakketten?
Met een Zekerheidspakket dek je ook de kosten die buiten de standaard garantie vallen. Zo heeft ieder product dat je bij Coolblue aanschaft een standaard garantie van minimaal 2 jaar. Werkt het product in die periode niet goed, dan repareren we het gratis of je krijgt een vervangend exemplaar.
Kies je voor een Zekerheidspakket, dan verleng je de standaard garantie met een aantal jaar. Je hebt dan dus langer recht op gratis reparatie of een vervangend exemplaar als jouw product niet werkt. Daarnaast ben je ook verzekerd voor val-, stoot-, en waterschade én fabricagefouten. Die dekkingen gaan tegelijk met de standaard garantie in. Bij sommige Zekerheidspakketten ben je zelfs verzekerd in geval van diefstal, totaalverlies of schade door onopzettelijk verkeerd gebruik.
Meer informatie kan je vinden op deze pagina.
Waarvoor verzekerd met een zekerheidspakket?
We bieden verschillende zekerheidspakketten aan per product. Op de product pagina van het product kun je terugvinden of je je product kan verzekeren, welke zekerheidspakketten beschikbaar zijn en wat er precies gedekt wordt.
Val- en stootschade of waterschade
Heb je val- of stootschade of heeft je product schade omdat het in aanraking is gekomen met een vloeistof? Dan kun je jouw product laten repareren via Coolblue. De kosten worden vergoed door de verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.
Fabricagefouten buiten de garantie
Werkt je product niet meer en valt dit niet onder de standaardgarantie of is de garantie verlopen? Dan worden de reparatiekosten vergoed door deze verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.
Diefstal
Is je product gestolen en heb je een verzekering met diefstaldekking? Doe dan binnen 48 uur aangifte bij de politie en mail het proces-verbaal hiervan naar diefstal@coolblue.nl. Je ontvangt de huidige prijs van hetzelfde of gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitkiezen. Ook diefstal uit de auto is gedekt, mits er braaksporen zijn en je je spullen niet in het zicht hebt gelegd.
Totaalverlies
Er is sprake van totaalverlies wanneer het verzekerde product dusdanig kapot is dat het niet meer gemaakt kan worden, of de reparatie meer kost dan een nieuw product. Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of een gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitkiezen.
Onopzettelijk verkeerd gebruik
Ook schade aan je product door ongelukjes is gedekt. Deze schade is het gevolg van handelingen die je per ongeluk verkeerd hebt uitgevoerd. Denk aan een bh-beugel die vast is blijven zitten in de wasmachine of kledingstukken die met te veel zand en modder in de wastrommel zijn gegaan.
Onderzoeks- en voorrijkosten
Wanneer je een Zekerheidspakket voor groot witgoed hebt, en er een monteur naar jouw woning moet komen om het apparaat te repareren, worden hier voorrijkosten voor gerekend. Ook zijn er kosten verbonden aan het vaststellen van het defect, ook wel onderzoekskosten genoemd. Beide kosten zijn niet voor jouw rekening met deze dekking.
Meer informatie over de zekerheidspakketten kan je vinden op deze pagina.
Hoe kan ik mijn product verzekeren?
Op de productpagina vind je welke zekerheidspakketten we aanbieden voor jouw product. In je winkelmandje kan je er vervolgens één kiezen. Je koopt een zekerheidspakket altijd tegelijk met het product dat je wilt verzekeren. Achteraf kun je geen zekerheidspakket meer afsluiten.
Meer informatie kan je vinden op deze pagina.
Hoe zeg ik mijn verzekering op?
Je kunt je verzekering tot 30 dagen nadat je ‘m afgesloten hebt kosteloos opzeggen. Bel hiervoor met onze klantenservice. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Na 30 dagen kan je je verzekering gedurende de gehele looptijd niet meer opzeggen.
Heb je een verzekering afgesloten die maandelijks opzegbaar is? Dan kan je hem natuurlijk kosteloos opzeggen. Je betaalt dan tot de opzegmaand de premie en deze zal daarna niet meer worden afgeschreven. Ook het opzeggen van je dit type verzekering kan door te bellen met onze klantenservice.
Ik wil mijn verzekering toch niet. Kan ik opzeggen?
Je kunt je verzekering tot 30 dagen nadat je ‘m afgesloten hebt kosteloos opzeggen. Bel hiervoor met onze klantenservice. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Na 30 dagen kan je je verzekering gedurende de gehele looptijd niet meer opzeggen.
Heb je een verzekering afgesloten die maandelijks opzegbaar is? Dan kan je hem natuurlijk kosteloos opzeggen. Je betaalt dan tot de opzegmaand de premie en deze zal daarna niet meer worden afgeschreven. Ook het opzeggen van je dit type verzekering kan door te bellen met onze klantenservice.
Kan ik een verzekerd product retourneren?
Als je je product binnen 30 dagen hebt geretourneerd, dan krijg je de betaling die je al hebt gedaan van ons terug. Dit proberen we zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je opzegging. Indien je na 30 dagen hebt geretourneerd, ontvang je het bedrag van de lopende maand naar rato van ons terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Wij regelen de opzegging met de verzekeraar.
Kan ik mijn verzekering tussentijds opzeggen?
Binnen 30 dagen na aanschaf van je Zekerheidspakket annuleren. Verzekeringen die je eenmalig betaalt, lopen vanzelf af en kun je tussentijds dus niet op te zeggen.
In het geval van een maandelijkse verzekering kan deze maandelijks worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 7 dagen voordat de maandelijkse incasso plaatsvindt. Je kunt het contract opzeggen via klantenservice@coolblue.nl of annuleren via 010-7988999.
Wat is de opzegtermijn?
Een Zekerheidspakket met een vaste looptijd kun je tussentijds niet opzeggen. Voor maandelijkse verzekeringen is de opzegtermijn voor het annuleren van je verzekering 7 dagen voor het einde van je huidige maand. Heb je niet binnen de opzegtermijn van 7 dagen opgezegd, dan kan het zijn dat we jouw annulering nog niet hebben behandeld. Je opzegging gaat in dat geval een maand later in. Tijdens je lopende maand heb je nog dekking tegen schade en ongevallen.