Melden van schade of diefstal
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product schade heeft?
Meld je defecte product aan in één van onze winkels, via onze Klantenservice of via het online schadeformulier in Mijn Coolblue.
Grote producten Is het product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter? Dan werkt het als volgt:
- Meld je product aan via het online retourformulier, dan zorgen wij dat er een reparatie-afspraak wordt gemaakt.
- Binnen 24 uur na je melding, maakt de fabrikant een afspraak met je om jouw product bij jou thuis te repareren.
- Als je product opgehaald wordt voor reparatie, komen de bezorgers de volgende werkdag je product ophalen. We stellen je hiervan per mail of telefoon op de hoogte.
- Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefoon.
Wat gebeurt er nadat ik schade heb gemeld aan mijn verzekerde product?
Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn 2 mogelijke uitkomsten:
- Je product wordt gerepareerd.
- Je krijgt shoptegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website.
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product gestolen is?
- Doe binnen 48 uur aangifte bij de politie.
- Bel als het om je telefoon gaat je provider om je simkaart te blokkeren.
- Stuur een mail naar diefstal@coolblue.nl met:
- je proces-verbaal (zorg ervoor dat je het serienummer óf IMEI-nummer van je gestolen product in je proces-verbaal zet. Dit nummer vind je terug op je polisblad);
- het polisnummer op je polisblad;
- het ordernummer van je aankoop. Die vind je bij Mijn bestellingen in je Mijn Coolblue-account, of in je orderbevestiging.
Na je melding krijg je per mail shoptegoed ter waarde van de vervangingswaarde van je product, verminderd met je eigen risico. Je kunt dan meteen een nieuw product uitzoeken. De verzekering van je oude product vervalt. Je nieuwe product moet je dus opnieuw verzekeren.
Hoe werkt het proces als mijn verzekerde product gerepareerd wordt?
Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde. In dat geval ontvang je per mail een betaalverzoek voor de reparatiekosten, ter hoogte van het eigen risico dat hoort bij jouw polis.
Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen 2 weken gerepareerd terug. Wanneer de schade binnen de standaard garantie valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.
Hoe werkt het proces als ik voor mijn verzekerde product shoptegoed krijg?
Als de kosten van de reparatie hoger zijn dan de vervangingswaarde, krijg je de vervangingswaarde in de vorm van shoptegoed. Wanneer de schade niet binnen de standaard garantietermijn valt, gaat hier je eigen risico nog van af. Dat verrekenen wij voor je. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt deze dus beëindigd. Er vindt geen terugbetaling van de premiekosten of een gedeelte daarvan plaats.
Vervolgens kun je een nieuw product uitzoeken op de website. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.