Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Rowan

Meestgestelde vragen over Coolblue witgoed abonnementen

Heb je vragen over een wasmachine huren of een koelkast huren? Wij helpen je graag. Je leest hier alles over onze witgoed abonnementen. Zo weet je precies hoe de betaling werkt en wanneer je het product in huis krijgt. Ook lees je hoe en wanneer je het abonnement stopzet.

Aanbod

Aanbod Altijd ap-paraat.
Aanbod Altijd ap-paraat.

Wat zijn de voordelen van een abonnement?

Een abonnement heeft verschillende voordelen. Je betaalt een vast bedrag per maand en huurt een energiezuinig apparaat dat het altijd doet. We sluiten hem gratis aan op de gewenste plek. Dit betekent dat we het apparaat binnen 48 uur repareren of vervangen als 'ie stuk is. Ook heb je 30 dagen tevredenheidsgarantie. Na één jaar zeg je het abonnement maandelijks op. Ga je verhuizen? Dan neem je het product gewoon zelf mee naar je nieuwe woning.

Waarom biedt Coolblue abonnementen aan?

Coolblue wil het voor klanten makkelijker maken om een energiezuinig product te huren dat altijd werkt. Handig, als je oude product kapot is en je een nieuwe nodig hebt.

Ontvang ik altijd een nieuw product?

Ja, je krijgt een product in nieuwstaat.

Welke producten kan ik huren met een abonnement?

We bieden abonnementen aan voor wasmachines, wasdrogers, was-droogcombinaties, koelkasten, vaatwassers en vriezers. Klik op onderstaande link voor het aanbod.

Verhuren jullie overal in Nederland wasmachines?

We verhuren witgoed producten overal in Nederland, van Groningen en Amsterdam tot Rotterdam en Maastricht. Alleen op de Waddeneilanden verhuren we nog niet.

Voor wie?

Voor wie?

EIGENDOM Bezit wel goed.
EIGENDOM Bezit wel goed.

Word ik eigenaar van het apparaat?

Nee, Coolblue blijft juridisch gezien eigenaar van het apparaat, zolang het abonnement loopt. Een abonnement is dus geen manier om je product af te betalen in termijnen. Na de eerste 12 maanden is het wel mogelijk om het product over te kopen. Neem contact op met onze klantenservice wanneer je abonnement bijna afloopt. Dan stellen wij een koopoptie voor je op.

Wat is de minimale leeftijd voor een abonnement?

Voor een Coolblue abonnement moet je minimaal 18 jaar zijn.

Kan ik meerdere abonnementen tegelijkertijd afsluiten?

Je sluit maximaal één abonnement per productgroep af. Je kan bijvoorbeeld niet 2 wasmachine abonnementen tegelijk afsluiten, maar wel één wasmachine en één wasdroger abonnement.

Mag ik voor iemand anders een abonnement afsluiten?

Nee, het is alleen mogelijk om een abonnement af te sluiten voor jezelf. Je moet 18 jaar of ouder zijn voor het afsluiten van een abonnement.

Kan ik een zakelijk abonnement afsluiten?

Voorlopig is het alleen mogelijk om een abonnement af te sluiten voor particulieren.

Privacy

Privacy

PRIVACY Niet doorvertellen.
PRIVACY Niet doorvertellen.

Krijg ik een BKR registratie als ik een abonnement neem bij Coolblue?

Nee, we gebruiken je gegevens alleen voor de acceptatietoets bij Focum en verstrekken deze nooit aan andere partijen. Zo huur je bij ons een koelkast of wasmachine zonder BKR registratie.

Hoe voeren jullie de acceptatietoets uit?

Om fraude te voorkomen, werkt Coolblue samen met Focum. Via deze partner weten wij of je aan de maandelijkse betaalverplichting voldoet. Wanneer je in het betaalproces je gegevens invult, checkt Focum deze automatisch. Je krijgt de uitslag direct te zien.

Wat gebeurt er met mijn gegevens na de acceptatietoets?

De gegevens uit de acceptatietoets slaan we niet op. We registreren alleen dat we de toets uitvoeren. Wil je meer weten? Bekijk dan de algemene voorwaarden.

Betaling

Betaling

BETALING Uitmuntend.
BETALING Uitmuntend.

Is een witgoed abonnement een vorm van afbetaling?

Nee, een abonnement is geen manier om af te betalen in termijnen, maar je betaalt huur aan Coolblue. Coolblue blijft eigenaar van het product gedurende de duur van het abonnement. Na de eerste 12 maanden is het wel mogelijk om het product over te kopen. Neem contact op met onze klantenservice wanneer je abonnement bijna afloopt. Dan stellen wij een koopoptie voor je op.

Waarom is mijn eerste maandbedrag hoger?

De eerste afschrijving is vaak hoger, omdat je voor de huidige en eerstvolgende maand betaalt. Elke betalingsperiode loopt van de 27e van deze maand tot de 26e van de volgende. Stel, je sluit op 14 mei een abonnement af en krijgt op 15 mei je wasmachine thuis. Je betaalt dan voor een halve maand mei en de eerstvolgende maand juni. Bij de volgende afschrijving betaal je het standaard maandbedrag.

Hoe werkt de betaling van een abonnement?

Je betaalt eerst eenmalige kosten. Deze variëren van € 49,- tot € 199,- (afhankelijk van het product). Daarna betaal je een vast bedrag per maand via automatische incasso. De hoogte van het maandbedrag verschilt per product. Rond de 27e van iedere maand schrijven we de abonnementskosten van je rekening af. Een abonnementsmaand bij Coolblue loopt van de 27e van de ene maand tot en met de 26e van de volgende maand. Je betaalt altijd een maand vooruit.

Waarom betaal ik eenmalige kosten?

Je betaalt deze om je abonnement bij Coolblue te activeren. Deze variëren van € 49,- tot € 199,- (afhankelijk van het product). Het product blijft van Coolblue.

Waar bestaat de eerste betaling uit?

Je betaalt de eerste keer alleen eenmalige kosten. Deze variëren van € 49,- tot € 199,- (afhankelijk van het product). Daarna schrijven we het maandbedrag iedere maand automatisch af.

Kan je een witgoed abonnement afsluiten in de winkel?

Ja, dat kan. In de winkel kijk je samen met één van onze medewerkers welk apparaat het beste bij jou past. Heb je dit gekozen, dan sluit de winkelmedewerker samen met jou het abonnement af in de winkel.

Bezorging

Bezorging

Bezorging Kom maar deur.
Bezorging Kom maar deur.

Halen jullie mijn oude apparaat ook op?

Je oude witgoed product nemen we mee vanaf de plek waar dit nu staat. Dit moet wel een vergelijkbaar formaat hebben.

Moet ik zelf thuis zijn om het apparaat te ontvangen?

Als er iemand thuis is om open te doen voor onze bezorgers, hoef jij zelf niet thuis te zijn.

Wanneer is de bezorging van mijn product?

Bij het afrekenen kies je zelf een bezorgdatum en eventueel een tijdvak. Onze standaard bezorging is gratis, maar voor een specifiek tijdvak moet je extra betalen. In de nacht voor de bezorging krijg je een Track & Trace code met een tijdvak van 1 uur. Een kwartier voordat je product komt, word je gebeld door één van onze bezorgers.

Sluiten jullie mijn product aan?

Ja. We bezorgen en plaatsen je product en sluiten dit gratis aan.

Tijdens het abonnement

Tijdens het abonnement

LOOPTIJD Komt van pas.
LOOPTIJD Komt van pas.

Wat is de minimale looptijd van een abonnement?

Je huurt de wasmachine altijd voor minimaal 12 maanden. Daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar, zonder opgaaf van reden. Coolblue haalt het product vervolgens gratis bij je op en verwerkt het op een milieuvriendelijke manier.

Kan ik mijn abonnement aan iemand overdragen?

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact met ons op. Je doet dit per mail via klantenservice@coolblue.nl of telefonisch via 010 - 798 89 99.

Wat als mijn product kapotgaat?

Neem contact op met de klantenservice als het product kapotgaat. Wij zorgen dat dit binnen 48 uur kosteloos gerepareerd of vervangen wordt. Je maakt je dus niet druk over de garantietermijn en reparatiekosten. Neem contact op via klantenservice@coolblue.nl of via 010 - 798 89 99.

Ik ga verhuizen, wat nu?

Als je binnenkort verhuist, verhuis je zelf je witgoed product naar je nieuwe woning. Je installeert hem zelf op de nieuwe plek. Geef wel je nieuwe adres bij onze klantenservice door zodat je abonnement op het juiste adres staat. Je doet dit per mail via klantenservice@coolblue.nl of telefonisch via 010 - 798 89 99.

Na het abonnement

Na het abonnement

OPZEGGEN Stopcontract.
OPZEGGEN Stopcontract.

Kan ik het product kopen als ik het abonnement stopzet?

Ja, na 12 maanden is het mogelijk om het product van Coolblue te kopen. Neem contact op met onze klantenservice wanneer je abonnement bijna afloopt. Dan stellen wij een koopoptie voor je op. Je bent natuurlijk niet verplicht om het aanbod te accepteren.

Wat gebeurt er na het stopzetten met het apparaat?

Coolblue haalt het apparaat gratis bij je op en verwerkt het op een milieuvriendelijke manier.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Neem 14 dagen voordat we je product op kunnen halen contact op met onze klantenservice. We plannen dan samen een afspraak in. Je abonnement stopzetten is kosteloos na 12 maanden en in de tevredenheidsgarantie (tot 30 dagen na afsluiten van je abonnement). Wil je jouw contract tussentijds stopzetten? Dat kan, maar dan betaal je de resterende maanden van het eerste contractjaar. Tijdens de looptijd kun je jouw contract wel altijd kosteloos overdragen aan iemand anders.

Contact

Klantenservice

Heb je nog vragen, wil je een wijziging doorgeven of heb je ergens anders hulp bij nodig? Stuur dan een e-mail naar abonnementen@coolblue.nl of neem contact op via 010 - 798 89 99. Wanneer je een vraag hebt over je bestelling, houd je je ordernummer bij de hand. Je vindt dit terug in de e-mail met de overeenkomst, die je ontvangt na de goedkeuring van je acceptatietoets.

Algemene voorwaarden vanaf 6 oktober 2023

Deze voorwaarden zijn geldig voor afgesloten abonnementen vanaf 6 oktober 2023.

Algemene voorwaarden vanaf 30 april 2023

Wasmachine abonnement

Deze voorwaarden zijn geldig voor afgesloten abonnementen vanaf 30 april 2023 tot en met 5 oktober 2023.

Algemene voorwaarden vanaf 11 december 2019

Vaatwasser abonnement

Deze voorwaarden zijn geldig voor afgesloten abonnementen vanaf 11 december 2019 tot en met 29 april 2020.

Algemene voorwaarden tot en met 10 december 2019

Coolblue bezorging

Deze voorwaarden zijn geldig voor afgesloten abonnementen tot en met 10 december 2019.

Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.