Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

De meestgestelde vragen over het Zekerheidspakket

Laptop met de Coolblue website op het scherm

De standaard garantie dekt alleen schades die ontstaan door fabricagefouten. Het Zekerheidspakket dekt ook de schade die buiten de standaard garantie valt. Daarnaast verleng je de standaard garantie van 2 jaar. Bovendien ben je ook verzekerd voor val-, stoot-, en waterschade en fabricagefouten van het product. Ook diefstal, totaalverlies of schade door onopzettelijk verkeerd gebruik vallen hieronder.

Wat is het verschil in dekking met een inboedelverzekering?

Telefoon met water

Als je product stuk gaat door wateroverlast, brand of storm, dan dekt je inboedelverzekering vaak kosten voor vervanging of reparatie. Schade aan je product door fabricagefouten, vallen, onopzettelijk verkeerd gebruik of diefstal zijn bijna nooit gedekt onder je inboedelverzekering. Hiervoor ben je met een Zekerheidspakket wel verzekerd. Bovendien keert een inboedelverzekering vaak de dagwaarde uit, terwijl je met onze Zekerheidspakketten verzekerd bent voor de vervangingswaarde. Voor je exacte dekking van je inboedelverzekering raden wij aan om het polisblad te checken.

Wat is het verschil in dekking tussen een Zekerheidspakket en betaling via een creditcard?

Klant belt met Coolblue

Bij de meeste creditcards zit een aankoopverzekering voor producten die je met je creditcard hebt betaald. Deze verzekering heeft dekking in het geval van diefstal, verlies of beschadiging. Tussen de dekking van het Coolblue Zekerheidspakket en de aankoopverzekering van een creditcard zitten een aantal verschillen. Bij de meeste creditcards ben je verzekerd tot 6 maanden na aankoop van het product. Ook geldt er vaak een maximum vergoedingsbedrag, bijvoorbeeld bij mobiele telefoons, en ben je vaak niet verzekerd bij onopzettelijk verkeerd gebruik. Wat de verschillen precies zijn, verschilt per creditcardmaatschappij. Wat de voorwaarden precies zijn lees je bij de algemene voorwaarden van jouw creditcard.

Waarom kan ik mijn product niet verzekeren?

Laptop met de Coolblue website op het scherm

Bij Coolblue bieden we niet bij elk product een Zekerheidspakket aan. Bijvoorbeeld wanneer we het product in een bundel met andere producten (zoals accessoires) aanbieden of bij een Tweedekans product. Ook voor Refurbished producten, accessoires of producten met een lage prijs bieden we geen Zekerheidspakketten aan.

Veelgestelde vragen

Zekerheidspakket Zoek dekking.
Zekerheidspakket Zoek dekking.

Dekt de verzekering ook schade en diefstal in het buitenland?

Ja. Ook schades die ontstaan in het buitenland worden gedekt door het Zekerheidspakket. In het geval van diefstal moet je aangifte doen op locatie.

Hoe wordt de premie berekend?

De premie wordt gebaseerd op basis van het risico dat het product stukgaat, de looptijd van de verzekering en het aankoopbedrag van het product.

Kan ik het Zekerheidspakket wijzigen na aanschaf?

Nee. Het is niet mogelijk om het Zekerheidspakket na aanschaf te wijzigen.

Kan ik een verzekerd product retourneren?

Ja. Wanneer je een verzekerd product binnen 30 dagen retourneert, annuleren we het Zekerheidspakket en krijg je de betaalde premie terug. Ook tijdens de 30 daagse tevredenheidsgarantie kun je het Zekerheidspakket zonder opgaaf van reden opzeggen. We annuleren het Zekerheidspakket en je krijgt de premie terug.

Kan ik het Zekerheidspakket opzeggen?

Nee. Het is niet mogelijk om het Zekerheidspakket tussentijds op te zeggen, met uitzondering van de 30 daagse tevredenheidsgarantie. We annuleren dan het Zekerheidspakket en je krijgt de premie terug.

Wat moet ik nog betalen bij schade en/of diefstal?

Gebeurt er iets met het product dat je hebt gekocht bij Coolblue? Dan betaal je met het Zekerheidspakket een klein deel eigen risico. Hoeveel dit is, is afhankelijk van welk pakket je hebt en de waarde van je product. Het eigen risico is minimaal €15 en maximaal €300. Je vindt deze exacte hoogte op het polisblad en op de productpagina.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.