Wat is DJI Care Refresh en waarvoor heb je dit nodig?
Wat is DJI Care Refresh?
DJI Care Refresh is een betaalde extra service van DJI, waarmee je ervoor zorgt dat je een jaar lang ongestoord vliegt. Onder deze service zijn schadegevallen die door jou als gebruiker zijn veroorzaakt ook gedekt. Stuur je jouw drone per ongeluk het water in of vlieg je tegen een boom? Dan wordt jouw drone tot 2 keer gerepareerd of vervangen voor een vast bedrag. De eerste keer betaal je een lager bedrag dan de tweede keer. Het exacte bedrag is afhankelijk van het model drone en vind je terug op de productpagina van DJI Care Refresh.
Let op: deze service moet gekoppeld worden binnen 48 uur nadat je jouw drone hebt geactiveerd.
Wat is het verschil met de garantie?
Het grote verschil tussen DJI Care Refresh en de standaard garantie is dat alle soorten defecten gedekt zijn. Dus ook schade die je zelf veroorzaakt hebt. De fabrieksgarantie dekt alleen defecten die de drone al had toen je deze kocht. Denk daarbij aan montage- of fabricagefouten, waardoor je drone niet goed functioneert. Is dat het geval, dan heb je recht op gratis reparatie of een vervangend exemplaar. Maar als je jouw drone in het water laat vallen of tegen een muur aan vliegt, dan dekt de garantie de schade niet.
Hoe werkt DJI Care Refresh?
Je koopt DJI Care Refresh via onze website. Vervolgens koppel je de service aan jouw drone via de site van DJI. Dit moet binnen 48 uur na het registreren van jouw drone gebeuren. Als dat is gelukt, dan ben je een jaar lang gedekt voor schade aan jouw drone. Mocht je binnen dat jaar schade maken, dan stuur je jouw drone kosteloos naar DJI ter reparatie of vervanging. DJI onderzoekt jouw drone en repareert of vervangt deze. Voor het eerste en tweede schadegeval betaal je een vast bedrag. Hiervoor ontvang je jouw drone in goede conditie terug of krijg je een nieuw exemplaar. De verzendkosten hiervoor neemt DJI voor zijn rekening.