Geschreven door Doris

Specialisten review van de Philips The Xtra 9008

De Philips The Xtra (PML9008) is een topklasse mini-LED tv van Philips uit 2023. De Ambilight TV heeft aan de achterkant verlichting die ervoor zorgt dat de kamer meekleurt tijdens het kijken van je film of serie. Met deze televisie zie je details haarscherp dankzij de 4K (UHD) resolutie. De P5-processor in de tv zorgt ervoor dat je beeld helder ziet en dieren in een natuurfilm als levensecht overkomen. De Ambilight TV aan de achterkant van de televisie zorgt voor een sfeervolle kamer tijdens het kijken van je film of serie. Ben je benieuwd naar deze tv? Lees dan vooral verder!

Philips The Xtra 55PML9008

4K UHD | Smart tv: Philips NOS | Lichtsensor | Ambilight
846,-
  • Met Ambilight TV verlicht je je hele kamer in de sfeer van de film.
  • Kleine details op het scherm zijn duidelijk zichtbaar door de 4K UHD resolutie.
  • Dankzij de P5-processor zie je beelden levensecht.
  • De televisie beschikt niet over AirPlay.

Kleurrijke en realistische beelden

Kleurrijke beelden Philips The Xtra 9008

De Philips The Xtra 9008 heeft een kleurrijk en helder 4K mini-LED scherm. De mini-LED techniek geeft beelden een krachtig contrast, doordat kleine led lampjes in het scherm individueel oplichten en dimmen. Hierdoor spatten de kleuren van het scherm af. Door de kleurdiepte van 10 bit toont het scherm meer dan 1 miljard kleuren. Hierdoor is een natuurfilm met alle kleurrijke beelden erg levendig en meeslepend. De Ambilight lichten achter de tv zorgen ervoor dat je hele kamer meekleurt in de sfeer van de film.

Sterk contrast met duidelijke zwartwaarden

Zwartwaarden Philips The Xtra 9008

Het voordeel van mini-LED zijn de individueel dimbare lampjes, in plaats van grotere dimbare zones. Dankzij de precieze aansturing van de achtergrondverlichting, hebben mini-LED televisies een sterk contrast. Zo zijn donkere delen van het beeld erg donker en heldere delen erg licht. Hierdoor heb je een sterker contrast met veel verschillende kleuren. Daardoor komt het brede kleurbereik van HDR beelden goed tot zijn recht op mini-led tv's. Daarnaast heb je met een mini-led tv minder last van 'blooming'. Dit betekent dat je weinig gloed ziet om lichte objecten, zoals een heldere maan tegen een donkere hemel.

Kijkhoek kwaliteit

Kijkhoek kwaliteit Philips The Xtra 9008

Als ik schuin voor de tv zit valt op dat de scherpte van het beeld goed zichtbaar blijft. Wél is het zo dat de kleurtinten iets vlakker worden. Dit maakt de kijkhoek kwaliteit goed, maar niet uitstekend. Als je liever helemaal geen kwaliteitsverlies wilt als je schuin voor de tv zit, kun je beter voor een OLED tv kiezen.

Geluid

Geluidskwaliteit Philips The Xtra 9008

Het geluid van deze televisie komt uit 2 speakers met 40 watt vermogen. Deze geven een prima geluid voor standaard gebruik, zoals bijvoorbeeld het kijken van het nieuws. Daarnaast heeft deze tv de Dolby Atmos techniek, waardoor je geniet van je favoriete serie met een ruimtelijk geluid. Dankzij deze slimme techniek lijkt het alsof je midden in de actie zit. Voor het kijken van een film of concert merk ik dat het geluid wat diepte en kracht mist. Dit komt doordat de tv geen subwoofer heeft. Geef je veel om de geluidskwaliteit, raad ik het aan om een losse soundbar met een subwoofer aan te schaffen.

Afstandsbediening en smart platform

Afstandsbediening Philips The Xtra 9008

De televisie wordt geleverd met een stevige afstandsbediening en heeft het basis smart platform van Philips. De stijlvolle afstandsbediening ligt door zijn langwerpige formaat lekker in de hand. Via de handige smart knop navigeer je gemakkelijk door het smart tv platform. Ook heeft de afstandsbediening knoppen voor Netflix en YouTube, waardoor je hier direct naartoe gaat. Met de ingebouwde microfoon stuur je Alexa aan, zodat je bijvoorbeeld via een spraakopdracht tussen zenders wisselt.

846,-

Deze televisie is een goede keuze als je een televisie wilt met scherpe 4K beeldkwaliteit, Ambilight en smart tv. Door de P5-processor en mini-LED techniek geniet je van heldere beelden met een sterk contrast. De Ambilight functie is een sfeervolle toevoeging voor als je films en series kijkt. Voor een indrukwekkende geluidservaring raad ik een soundbar met subwoofer aan.

Doris
Doris Televisie specialist.