Mijn Philips Sonicare AirFloss piept of fluit
Waarom piept of fluit mijn Sonicare AirFloss?
Bij elke waterstoot zuigt je Sonicare AirFloss lucht aan door een luchtopening. Wanneer deze verstopt is, krijgt je AirFloss letterlijk geen lucht meer. Dit veroorzaakt het piepende of fluitende geluid.
Wat heb je nodig?
- Water
- Keukenpapier of een wattenstaafje
Stap 1: verwijder vuil
Aan de achterkant van je AirFloss zit een klepje. Maak deze open. In de bovenste rand van de opening zie je een kleine inkeping. Dit is de luchtopening die altijd open moet blijven, om je flosser goed te laten werken.
Verwijder vuil uit de luchtopening en maak de rand schoon met het keukenpapier of wattenstaafje. Dep net zo lang tot er geen vuil meer achterblijft op het keukenpapier of wattenstaafje. Maak ook de binnen- en buitenkant van het klepje zelf schoon.
Stap 2: spoel het flosapparaat af
Vervolgens spoel je het hele apparaat met flink wat water af. Zo weet je zeker dat er geen resten achterblijven die de luchtopening verstoppen.
Vul je Sonicare AirFloss met water of mondwater en hij is weer klaar voor gebruik.
Tip: check het flosopzetstuk
De zuigkracht van je AirFloss kan ook afnemen door een verstopt flosopzetstuk. Spoel deze schoon onder een krachtige waterstraal. Je voorkomt verstopping door het opzetstuk na elke flosbeurt af te spoelen. Vervang het opzetstuk, net als je tandenborstel, elke 3 tot 6 maanden.