Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Charlotte

Hoe los je foutmeldingen bij Philips volautomatische koffiemachines op?

Jouw Philips koffiemachine geeft een foutmelding. In dit artikel zetten we de meest voorkomende op een rijtje en leggen we uit hoe je ze gemakkelijk zelf oplost.

Foutcodes verhelpen

Foutcodes verhelpen

Je koffiemachine werkt niet meer zoals het hoort en er verschijnt een foutmelding. We bespreken hoe je de volgende foutcodes oplost.

  • Foutcode 01: verstopte koffietrechter.
  • Foutcode 03: verstopte zetgroep.
  • Foutcode 04: verkeerd geplaatste zetgroep.
  • Foutcode 05: problemen met waterreservoir of -leidingen.
  • Foutcode 14: oververhitte machine.

Foutcode 01: de koffietrechter is verstopt

Wanneer je de foutcode 01 ziet, is de koffietrechter verstopt. Je lost dit probleem op wanneer je het koffiekanaal schoonmaakt. Dit doe je zo:

  1. Schakel de koffiemachine uit en haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Haal de zetgroep uit het apparaat.
  3. Open de deksel van het vakje voor gemalen koffie.
  4. Dit vakje zit naast het bonenreservoir. Steek de steel van een eetlepel in het vakje en beweeg deze op en neer, totdat de aangekoekte gemalen koffie naar beneden valt. Zet een kopje koffie en controleer opnieuw of de ruimte voor voorgemalen koffie verstopt zit.

Foutcode 03: de zetgroep is vies of niet goed gesmeerd

Foutcode 03 betekent dat de zetgroep vies of niet goed gesmeerd is. Dit los je zo op:

  1. Schakel de koffiemachine uit met de hoofdschakelaar.
  2. Spoel de zetgroep af met schoon water en laat 'm drogen.
  3. Smeer de zetgroep in met siliconenvet.
  4. Plaats de zetgroep weer terug.
  5. Zet de machine weer aan.

Foutcode 04: de zetgroep is niet goed geplaatst

Foutcode 04 betekent dat de zetgroep niet goed geplaatst is. Dit los je zo op:

  1. Schakel de koffiemachine uit met de hoofdschakelaar aan de achterkant van het apparaat.
  2. Haal de zetgroep uit het apparaat.
  3. Controleer of de zetgroep in de juiste stand staat.
  4. Plaats de zetgroep weer terug in de machine.

Er liggen koffiebonen onder het waterreservoir

  1. Schakel het apparaat uit en haal de stekker uit de machine.
  2. Controleer of het waterreservoir schoon is en zorg dat er geen koffiebonen in de ruimte onder het waterreservoir zitten.
  3. Plaats het waterreservoir terug in het koffiezetapparaat.
  4. Schakel het apparaat weer aan en zet een kop koffie. Zo zie je of het probleem opgelost is.

Het waterfilter zit verstopt of is niet juist geïnstalleerd

  1. Haal het waterreservoir uit de machine en verwijder het waterfilter uit het waterreservoir.
  2. Plaats het reservoir zonder filter terug op de machine en zet opnieuw een kopje koffie.
  3. Als dit werkt, plaats je het waterfilter op de juiste manier weer terug.
  4. Werkt dit niet? Dan is het waterfilter verstopt en moet je ‘m vervangen door een nieuwe.

Foutcode 14: het apparaat is oververhit

Apparaat uitzetten

Foutcode 14 betekent dat het koffiezetapparaat oververhit is.

  1. Schakel de machine uit.
  2. Haal de stekker uit het stopcontact.
  3. Laat de koffiemachine 30 minuten lang afkoelen.
  4. Stop na 30 minuten weer de stekker in het stopcontact.
  5. Schakel het koffiezetapparaat weer in.

Andere foutmeldingen

Krijg je andere foutmeldingen dan die in dit artikel beschreven staan? Neem dan contact op met Philips. Jouw machine moet misschien gerepareerd worden.

Charlotte
Artikel van:
Charlotte Koffiemachine specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.