Hoe los je verbindingsproblemen met je Pico controllers op?
Controller werkt niet
Voordat je de onderstaande stappen doorloopt, kijk je of jouw controllers niet in diepe slaap staan. Houd de Pico knop op je controllers ingedrukt. Hierdoor worden jouw controller opnieuw geactiveerd. Werkt dit niet? Ga dan naar de volgende stap.
Ontkoppel je controllers
Deze stap volg je per controller. Op die manier heb je altijd nog een werkende controller. Onkoppel je controller eerst:
- Zet je headset aan en op
- Ga naar ‘Controller instellingen’ rechtsonder in het menu.
- Klik op de controller voor meer informatie en klik vervolgens op ‘Ontkoppel controller’ rechtsboven in de pop-up.
Koppel je controllers opnieuw
- Zet de headset aan en zet hem op.
- Ga naar de 'Controller instellingen' door op het pictogram 'Snelle instellingen' rechtsonder op het dock te klikken met de knop 'Volume omhoog' op de rechterarm van de hoofdband bij uw oor.
- Selecteer daarna een van de controllers die in het menu worden weergegeven met de knop 'Volume omhoog'
- Beweeg uw cursor over de knop 'Koppelen' en druk op de knop 'Volume omhoog'.
- Pak de controller op en houd de 'Pico-knop' en 'Trigger' maximaal 10 seconden ingedrukt om verbinding te maken.
Kalibreer je controllers
De controllers zijn standaard gekalibreerd. Als je merkt dat de tracking niet goed is, dan volg je de volgende stappen:
- Pak je controller
- Richt de controller horizontaal recht naar voren
- Houd de ‘HOME’ toets langer dan een seconde ingedrukt
Je controllers en gezichtsveld worden opnieuw in het midden geplaatst.
Vervang de batterij
Hebben de andere stappen niet geholpen? Dan ligt het waarschijnlijk aan de batterij.
- Schuif de batterijklep open.
- Haal de batterij eruit en doe er een nieuwe batterij in.
- Schuif de klep weer terug op de controller.
Tip: haal oplaadbare batterijen in huis zodat je de controllers oplaad wanneer je de Pico VR bril niet gebruikt.