Hoe los je een krakend geluid bij je Sennheiser koptelefoon op?
Krakend geluid bij je Sennheiser koptelefoon oplossen
In 3 stappen los je een krakend geluid bij je Sennheiser koptelefoon op.
Stap 1: koptelefoon updaten
Stap 2: Smart Pause deactiveren
Stap 3: voor een goede verbinding zorgen
Stap 1: update de koptelefoon
Het is belangrijk dat je de laatst beschikbare update installeert op je koptelefoon. Bij een nieuwe update worden bugs opgelost en algehele prestatieverbeteringen toegediend . Je downloadt de update via de Sennheiser Smart Control app. Druk in de app op het tandwiel rechtsboven en selecteer de firmware update.
Stap 2: deactiveer Smart Pause
Wanneer er geen update beschikbaar is en het probleem zich nog steeds voordoet, deactiveer je Smart Pause. Druk in de Sennheiser Smart Control app op het tandwiel rechtsboven. Zoek hier naar ‘Smart Pause’ en schakel dit uit.
Stap 3: zorg voor een goede verbinding
Blijft het geluid kraken? Misschien dat de verbinding instabiel is. Probeer onderstaande tips uit voor een stabielere verbinding.
- Schakel alle bluetooth apparaten uit in je omgeving.
- Sta niet te dicht in de buurt van apparaten als koelkasten en magnetrons, deze beïnvloeden het draadloze bluetooth signaal.
- Houd je smartphone in je handen of voorzak, niet in je tas of achterzak.
Wanneer dit niet helpt, verwijder je de koptelefoon uit de pairing list van je smartphone. Ga naar Instellingen en zoek Bluetooth. Hier zie je een lijst met alle eerder verbonden apparaten. Zoek je Sennheiser koptelefoon en verwijder deze uit de lijst. Ga terug naar stap 1 en verbind de koptelefoon opnieuw.