Hoe verhelp je zelf een Samsung droger storing?
Samsung storing tE, tE2 of tE4
Mogelijk is het pluizenfilter of de condensor van je Samsung wasdroger verstopt. Je reinigt deze als volgt:
- Haal het pluizenfilter eruit en verwijder grote stofdelen.
- Neem de ruimte waar het pluizenfilter in zit af met een stofdoek en poets de stofsensor voorzichtig schoon.
- Plaats het pluizenfilter terug.
- Zuig het rooster van de condensor schoon met een stofzuigerborstel.
Samsung storing tE5
Bij foutcode tE5 is er een storing met de temperatuursensor van de compressor. Zet de droger 5 minuten uit en start het programma opnieuw.
Samsung storing dE of dF
Controleer de deur wanneer je Samsung storing dE of dF ziet. Mogelijk zit er was tussen de deur, waardoor deze niet goed sluit. Stop het wasgoed goed in de trommel, sluit de deur en start het programma opnieuw.
Samsung storing HC of HE
De compressor die voor warme lucht zorgt, is mogelijk oververhit.
- Zet de wasdroger voor 20 minuten uit.
- Zet de droger weer aan en start het programma opnieuw.
- Geen effect? Zet de wasdroger nogmaals uit.
- Druk tegelijkertijd de 2 knoppen (afhankelijk per model) 'tijd' en 'gemengde was' of 'droogniveau' en 'gemengde was' in.
- Zet de wasdroger aan.
- Laat de knoppen los zodra de melding DE verschijnt of als alle lampjes branden.
- Zet de wasdroger uit en weer aan.
Samsung storing 2E
Mogelijk zit de stekker er niet goed in of geeft het stopcontact geen stroom. Om te weten of er stroom is, test je of een ander product het wel doet op dit stopcontact. Doet een ander product het ook niet? Dan weet je dat het aan de stroom ligt en er niks mis is met de wasdroger.
Samsung storing 3E
Bij storing 3E doet de motor het niet. Zet de wasdroger uit en start het programma opnieuw.
Samsung storing 5E
Bij foutcode 5E zit het condensreservoir van je Samsung wasdroger vol. Leeg de condensbak, zet de droger opnieuw aan en start het droogprogramma nogmaals. Is je droger aangesloten op de afvoer? Dan zit het probleem mogelijk in de afvoer zelf. Controleer of er geen knik in de afvoerslang zit. Kijk ook of de afvoer geen verstopping heeft. Neem contact op met de leverancier als de code blijft aanhouden.
Melding 'reservoir legen' verschijnt
Wanneer het lampje van het waterreservoir brandt, zit het reservoir vol. Haal het reservoir uit de droger en leeg dit in de gootsteen. Wanneer je het reservoir terugplaatst en het droogprogramma start, verdwijnt de melding. Heeft je droger een aansluiting op de waterafvoer en zie je toch deze melding? Kijk in de handleiding hoe je het lampje handmatig uitschakelt. Check ook of er geen lus in de afvoerslang zit. Zorg daarnaast dat de afvoer niet hoger zit dan 1 meter.
Probleem niet verholpen?
Haal de stekker uit het stopcontact en plaats deze na 30 minuten terug. Zet het droogprogramma opnieuw aan. Wanneer je wasdroger nog steeds een foutmelding geeft, moet er een monteur naar kijken. Mogelijk is er een onderdeel kapot. Heb je de wasdroger bij Coolblue gekocht en valt deze binnen de garantie? Vul dan een retourformulier in met een reparatieverzoek. Valt de wasdroger buiten de garantie of heb je deze ergens anders gekocht? Dan helpen onze witgoed monteurs je graag verder.