Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Bente

Hoe koppel je de Beko wasmachine voor Gratis Wassen?

Heb je een dynamisch energiecontract bij Coolblue Energie en de Beko B5WFT89436W wasmachine? Dan was je gratis tussen 12.00 en 15.00 uur. Je leest in dit artikel hoe je makkelijk je wasmachine koppelt in de HomeWhiz app van Beko en hoe je toestemming geeft in de Coolblue App voor Gratis Wassen.

De Beko B5WFT89436W wasmachine koppelen om gratis te wassen

Vergeet niet dat je een dynamisch energiecontract bij Coolblue Energie nodig hebt om gratis te wassen. Heb je het dynamische contract en de Beko B5WFT89436W wasmachine? Dan stel je de HomeWhiz app makkelijk in met de volgende stappen:

  • Stap 1: download de app
  • Stap 2: maak een account aan
  • Stap 3a: scan de barcode
  • Stap 3b: geen barcode? Vul het typenummer in
  • Stap 4: stel de wasmachine in
  • Stap 5: verbind je apparaat met wifi
  • Stap 6: ga naar Mijn Coolblue
  • Stap 7: geef toestemming

Stap 1: download de HomeWhiz App

HomeWhiz app downloaden

Als eerst download je de HomeWhiz app van Beko op je telefoon. Met een Apple telefoon vind je de app in de App store. Met een Android telefoon vind je het terug in de Google Play Store. Klik op ‘Installeren’.

Stap 2: maak een account aan

Open de app en maak een account aan. Gebruik hiervoor hetzelfde e-mailadres als voor je Coolblue Energie account. Klik dan op ‘apparaat toevoegen’ en daarna op ‘reinigingsapparaten’. Daar zie je de optie ‘wasmachine’. Klik daarop.

Stap 3: voeg het apparaat toe

3a. scan de barcode

Als je de wasmachine opent, vind je daar een barcode. Klik op ‘barcode scannen’ en scan de code met je telefoon. Is het scannen gelukt? Dan zie je een pop-up in je scherm. Lees alle informatie en klik op ‘ok’. Klik op ‘waar is mijn streepjescode’ in de HomeWhiz app als je de barcode niet vindt.

3b. geen barcode? Vul het productnummer in

Zie je geen barcode of lukt het scannen niet? Geen probleem. Vul het productnummer van de wasmachine in. Dit nummer vind je in de deuropening van je Beko wasmachine. Vul het nummer in en klik op ‘productnummer gebruiken’.

Stap 4: ga naar de wasmachine

In de app zie je nu precies wat je moet doen. Zet je wasmachine aan en kijk verder in de HomeWhiz app. We leggen kort uit wat de HomeWhiz app aangeeft:

  • Druk de aan-uitknop en de afstandsbediening knop tegelijk in voor 3 seconden.
  • Het wifi icoontje op het display begint te knipperen.
  • De wasmachine gaat op zoek naar verbinding.

Stap 5: verbind de wasmachine met wifi

Verbind de wasmachine nu met wifi. Vul het wachtwoord in van je draadloze netwerk en druk op ‘aansluiten’. Geef je apparaat een naam, kies de apparaatgroep en klik op ‘opslaan’. Nu ben je klaar en bedien je je wasmachine ook op afstand.

Stap 6: ga naar Mijn Coolblue

Gratis Wassen in Mijn Coolblue

Je bent bijna klaar. Je hoeft alleen nog toestemming te geven via Mijn Coolblue. Koppel hier je wasmachine en geef toestemming. Werkt de link niet? Ga dan naar ‘Coolblue Energie’ in Mijn Coolblue. Ga daarna naar 'Mijn gegevens' > 'Privacy' > 'Koppel je slimme apparaat'.

Stap 7: geef toestemming

Als laatste stap geef je toestemming. Klik hiervoor op de groene knop naast de Beko wasmachine in Mijn Coolblue. De HomeWhiz app opent automatisch. Vul je gegevens in en vink aan dat je toestemming geeft. Klik daarna op ‘login’. Je apparaat is nu succesvol verbonden. Vanaf nu was je gratis tussen 12.00 en 15.00 uur.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Veelgegeven antwoorden.
Veelgestelde vragen Veelgegeven antwoorden.

Ik zie de wasmachine niet in de HomeWhiz app?

Controleer of je internetverbinding sterk genoeg is bij je wasmachine. Dit doe je makkelijk door te kijken of je smartphone nog wifi-signaal heeft als je naast de wasmachine staat. Heb je geen of een zwak signaal? Bekijk dan onderstaand artikel met tips om je wifi-signaal te versterken.

Ik zie de wasmachine niet in Mijn Coolblue?

Ga in Mijn Coolblue Energie naar Mijn gegevens > Privacy > Koppel je slimme apparaten. Zie je geen wasmachine op die pagina? Dan heb je de wasmachine waarschijnlijk besteld met een ander Coolblue-account dan dat van je energiecontract. Onze klantenservice helpt je graag verder. Neem contact op via 088 888 04 03 of stuur een e-mail.

Hoe werkt het Gratis Wassen tussen 12.00 en 15.00 uur?

Je hebt een dynamisch energiecontract bij Coolblue Energie én de Beko B5WFT89436W wasmachine. Vervolgens heb je toestemming gegeven in de Coolblue App om gratis te wassen. Dat betekent dat je altijd tussen 12.00 en 15.00 € 0,- betaalt aan stroomkosten. En dat terwijl je wast. Zet je bijvoorbeeld je was aan om 13.30 uur en je was duurt 3 uur? Dan is het tot 15.00 uur sowieso € 0,- en voor de overige tijd betaal je dan de uurprijs die op dat moment geldt.

Wat als de uurprijs tussen 12.00 en 15.00 uur negatief is?

Als de uurprijs lager is dan € 0,- dan geldt die uurprijs natuurlijk. Dan is het niet alleen gratis, maar verdien je zelfs een kleinigheidje door de was te doen.

Waarom zie ik mijn wasdata niet in Mijn Coolblue, terwijl ik wel tussen 12.00 en 15.00 uur heb gewassen?

Ga in Mijn Coolblue Energie naar Mijn gegevens > Privacy > Koppel je slimme apparaten. Bekijk hier of je apparaat goed gekoppeld is. Staat er 'gekoppeld'? Dan gaat het goed. Heb je alsnog missende data, dan helpt onze klantenservice je graag verder. Neem contact op via 088 888 04 03 of stuur een e-mail.
Bente
Artikel van:
Bente Energie specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.