Wat is de garantie op Apple iPhone?
Wat valt er binnen de garantie?
Gaat buiten jouw schuld om je iPhone niet meer aan of laadt het toestel niet meer goed op? Dan is dat waarschijnlijk een fabricagefout en valt dat binnen de garantie. Dat moet dan wel binnen 2 jaar na aankoop gebeuren. Het eerste jaar kun je terecht bij zowel Apple als Coolblue. Het tweede jaar alleen bij Coolblue. De garantie op refurbished iPhone is ook 2 jaar, maar verloopt volledig via Coolblue.
Wat valt er buiten de garantie?
Alle problemen met je iPhone die niet zijn ontstaan door fabricagefouten, vallen buiten de garantie. Denk bijvoorbeeld aan een gebroken scherm, omdat je het toestel hebt laten vallen. Werkt je toestel niet meer goed na de vervanging van je batterij door een niet-origineel Apple exemplaar? Dan valt dat ook buiten de garantie. Bij dit soort problemen die buiten de garantie vallen, helpen we je ook graag verder. Let wel op dat er kosten aan deze reparaties verbonden zijn.
Extra garantie met Apple Care+
Wil je een uitgebreidere garantie? Neem dan Apple Care+. Dit vraag je niet bij ons aan, maar bij Apple zelf. Dat moet je wel doen binnen 60 dagen na aankoop van een nieuwe iPhone. De kosten hiervoor verschillen per toestel. Met Apple Care+ betaal je bijvoorbeeld alleen eigen risico als je het scherm stukmaakt en krijg je een nieuwe batterij als de batterijconditie binnen 2 jaar onder de 80% zit. Als je Apple Care+ hebt, dan betaal je bij ons ook geen kosten als het defect binnen de uitgebreidere garantie valt.
Let op: Apple Care+ voor iPhone is niet in België beschikbaar. Daarnaast is refurbished iPhone uitgesloten van Apple Care+.