Alles over claimafhandeling bij schade of diefstal
Wat doe je bij schade?
Wanneer je product kapot is of niet meer werkt zoals het hoort, meld je jouw product aan voor reparatie. Afhankelijk van het type product en de schade gaat de reparatie via ons of komt er een reparateur bij jou thuis. Nadat je jouw product voor reparatie aanmeldt, hoor je van ons waar de reparatie gebeurt. Ook handelen we dan meteen de betaling van het eigen risico af.
Schade afhandeling via Coolblue
Stuur je product op of kom langs in een van onze Coolblue Winkels. We houden je op de hoogte van de reparatie. Wanneer het defect niet onder de fabrieksgarantie valt, nemen we contact met je op en regelen wij het voor je. Is het product te repareren? Dan ontvang je hem gerepareerd terug. Lukt dit niet? Dan ontvang je een CoolbueTegoed. Dit is hetzelfde bedrag als de vervangingswaarde, waar het eigen risico vanaf is gehaald. Bij grote Witgoed producten krijg je de aanschafwaarde, omdat er bij dit zekerheidspakket geen eigen risico is. Sommige merken ruilen producten om. Je krijgt dan een nieuwe toestel in plaats van je eigen gerepareerde toestel.
Schade afhandeling bij jou thuis
Wanneer de reparatie bij jouw thuis is, neemt een monteur binnen 48 uur contact met je op voor het maken van een afspraak. We houden je op de hoogte van de reparatie.
Wat doe je bij diefstal?
Doe altijd binnen 48 uur aangifte van diefstal bij de politie. Neem daarna contact op met Coolblue via verzekeringen@coolblue.nl en stuur het proces-verbaal mee. Wij regelen het daarna verder met de verzekeraar. Je krijgt van ons CoolblueTegoed. Dit is hetzelfde bedrag als de vervangingswaarde, waar het eigen risico vanaf is gehaald.