Kies je een public display of tv voor zakelijk gebruik?
Public display of televisie
Public Display | Televisie | |
---|---|---|
Bedoeld voor | Presentaties, narrowcasting | Tv kijken, films, games |
Branduren per dag | 12 tot 24 uur | 0 tot 12 uur |
Touchscreen | Optioneel | Niet mogelijk |
Instapprijs | Hoog | Laag |
Dagelijkse branduren
Public display: 12 tot 24 branduren per dag
Een public display, of large format display, is een professioneel scherm dat 12 tot 24 uur per dag aan kan staan. 24/7 schermen zijn vooral geschikt voor narrowcasting, oftewel het communiceren met een kleine doelgroep. Hang hem op aan een muur om dag en nacht je reclamefilmpje te tonen. Dit hoeven geen bewegende beelden te zijn, maar mag ook een logo of tekst zijn. Een public display brandt namelijk veel minder snel in.
Televisie: 0 tot 12 branduren per dag
Televisies zijn ontworpen voor 0 tot 12 branduren per dag. Tv's zijn namelijk gemaakt voor het kijken van tv programma's, films en sportwedstrijden of het spelen van games. Gebruik je de televisie om af en toe een presentatie te geven of een zakelijk filmpje met collega's te delen? Ook dan is een televisie een voordelige keuze. Gebruik je een tv een hele werkdag of zelfs 12, 18 of 24 uur per dag? Dan verkort dit de levensduur van de televisie aanzienlijk en heb je bij veel tv's kans op inbranding.
Touchscreen
Public display: touchscreen optioneel
Sommige public displays zijn voorzien van een touchscreen. Dit is handig tijdens het presenteren, wanneer je een aantekening wil maken of iets wil benadrukken. Gebruik je het scherm tijdens een brainstorm? Dan teken je gemakkelijk ideeën uit. Met de Samsung Flip 2, bijvoorbeeld, schrijf je zelfs met 4 mensen tegelijk op het scherm. Je tekent ook over bestaande afbeeldingen heen met verschillende kleuren en penseeltypes. Wil je het scherm als interactief informatiezuil gebruiken? Ook dan is touchscreen essentieel.
Televisie: geen touchscreen
Een televisie geeft al je presentaties en brainstorm documenten weer, maar heeft geen touchscreen. Hierdoor moet je aantekeningen maken met pen en papier of een flip-over. Vind er weinig creatieve interactie plaats op de werkvloer en zend je vooral informatie? Dan is een televisie een goede keuze. Voor tweerichtingsverkeer en brainstorms is een public display met een touchscreen een betere keuze.
Conclusie
Public display: Geschikt voor intensief zakelijk gebruik
Een public display is een groot beeldscherm, bedoeld voor presentaties, brainstorms en narrowcasting. Zo'n display kan langer aan staan, brandt minder snel in en is soms voorzien van touch screen. Hierdoor is een public display vooral geschikt voor reclame-uitingen en ander zakelijk gebruik.
Televisie: Minder geschikt voor zakelijk gebruik
Een televisie is ook een groot beeldscherm, maar vooral bedoeld om thuis films en series te kijken. Je kunt een televisie ophangen op kantoor, wanneer je het scherm niet vaak gebruikt; voor de sporadische presentatie bijvoorbeeld. Tijdens het brainstormen is een public display met touchscreen echter praktischer.