3 tips voor als de batterij van je Samsung smartphone niet werkt
Tips voor als je batterij niet meer oplaadt
Werkt je batterij niet meer goed of laadt je Samsung smartphone niet goed meer op? Er zijn verschillende mogelijke oplossingen. Werk onderstaande tips van boven naar beneden af.
- Tip 1. Doe een batterijtest.
- Tip 2. Probeer een andere oplader.
- Tip 3. Maak de usb poort schoon.
Tip 1: doe een batterijtest
Misschien laadt je toestel niet op omdat de batterij niet goed meer is. Je controleert dit met een batterijtest. Doorloop daarvoor de volgende stappen:
- Download de app Samsung Members in de Google Play Store.
- Tik in de onderste balk in de Samsung Members App op Ondersteuning.
- Tik bij het kopje Diagnoses op Start.
- Kies voor Batterijstatus. Je smartphone doet nu een batterijtest.
- Staat achter Leven het woord Goed? Dan is je batterij het probleem niet. Staat er iets anders? Dan werkt de batterij niet helemaal goed. Breng of stuur je toestel dan ter reparatie naar Coolblue Repareert.
Tip 2: probeer een andere oplader
Misschien werkt je smartphone nog goed, maar is je oplader kapot. Probeer een ander toestel met dezelfde oplader op te laden om dit uit te sluiten. Laadt deze andere smartphone ook niet op? Dan is je oplader kapot. Om helemaal zeker te zijn, kun je ook je eigen toestel proberen op te laden met een andere oplader en laadkabel. Werkt dat wel? Dan is jouw smartphone nog in orde.
Tip 3: maak de oplaadpoort schoon
Misschien kan je oplader geen contact maken, doordat er vuil in de usb poort van je smartphone zit. Maak daarom eerst je oplaadpoort schoon. Dit doe je bijvoorbeeld door hard in de poort te blazen of de poort schoon te blazen met perslucht. Werkt dit niet? Schraap het vuil in de usb poort dan voorzichtig weg met een dun voorwerp, zoals een tandenstoker.