4 tips als je Kobo e-reader niet met je computer verbindt
Problemen met de usb verbinding oplossen
Wanneer de melding ‘Computer gedetecteerd’ niet verschijnt, wordt je e-reader niet herkend. In dit artikel geven we je 4 tips waarmee je dit oplost.
- Controleer de usb verbinding
- Voer een software update uit
- Controleer de computer
- Reset je e-reader
Tip 1: controleer de usb poorten
Je computer herkent de e-reader alleen als alle usb poorten en de usb kabel goed werken.
- Controleer de usb poort van je e-reader. Zorg ervoor dat de poort stofvrij en onbeschadigd is.
- Gebruik vervolgens een andere usb kabel. Kijk of de Kobo e-reader dan wel verbindt.
- Sluit de kabel aan op een andere usb poort. Gebruik je een usb hub? Koppel deze los en stop de kabel rechtstreeks in de computer.
Tip 2: voer een software update uit
Het is ook mogelijk dat je e-reader niet verbindt, omdat de software verouderd is. Daarom voer je een software update uit.
- Ga naar het startscherm. Klik rechtsboven op het icoon voor ‘Synchroniseren’.
- Tik op ‘Nu synchroniseren’.
- Zijn er updates beschikbaar? Deze wordt nu op de e-reader geïnstalleerd.
Tip 3: controleer of de computer goed werkt
De computer kan ook de oorzaak van het probleem zijn. Start de computer opnieuw op. Kijk of de e-reader nu wel verbindt. Gebruik als het mogelijk is ook eens een andere computer.
Tip 4: reset je e-reader
Als laatste kan je een harde reset uitvoeren. Je zet de e-reader dan terug naar de fabrieksinstellingen. Dit is wel een ingrijpende handeling, dus voer eerst alle andere tips in dit artikel uit.
- Ga naar het startscherm en tik op het icoon ‘Meer’ met de 3 streepjes, onderaan het scherm.
- Tik op ‘Instellingen’. Tik vervolgens op ‘Apparaatgegevens’.
- Kies voor ‘Fabrieksinstellingen resetten’ en klik op ‘Nu resetten’.
- Volg de stappen op het scherm van je e-reader en synchroniseer het apparaat opnieuw.
Als je e-reader nog steeds niet verbindt met je computer, dan is er wat anders mis met je e-reader. Neem contact op met de klantenservice van Kobo.