5 tips als je iPad niet oplaadt
Laadproblemen oplossen
De volgende tips lossen veelvoorkomende laadproblemen op.
- Sluit de kabel en oplader opnieuw aan
- Maak de oplaadpoort schoon
- Gebruik een lader met het juiste vermogen
- Sluit alleen Apple gecertificeerde accessoires aan
- Gebruik een kabel met de juiste aansluiting
Tip 1: sluit de kabel en oplader opnieuw aan
- Sluit je iPad aan op de meegeleverde kabel.
- Sluit de kabel aan op de meegeleverde oplader of een andere stroombron.
- Je ziet tijdens het opladen een bliksemsymbool rechtsboven op het scherm in de statusbalk. Als de iPad uitstaat, dan zie je een groot batterijsymbool op het scherm.
Tip 2: maak de oplaadpoort schoon
Maak de oplaadpoort voorzichtig schoon door erin te blazen of een borsteltje te gebruiken. Wil je hier hulp bij? Maak dan een afspraak bij een Coolblue winkel bij jou in de buurt. Sluit na het schoonmaken de oplader opnieuw aan en controleer of de iPad oplaadt.
Tip 3: gebruik een lader met het juiste vermogen
Gebruik altijd de meegeleverde oplader, zo weet je zeker dat de oplader het juiste vermogen heeft. Als je deze niet meer hebt, schaf dan een andere oplader aan. Wij raden een door Apple gecertificeerde oplader aan met minimaal 20 watt vermogen.
Tip 4: sluit alleen Apple accessoires aan
Niet-gecertificeerde Apple accessoires werken niet optimaal en kunnen het apparaat beschadigen. Je krijgt een melding als je niet-gecertificeerde accessoires aansluit. Gebruik daarom altijd de meegeleverde kabel en oplader. Heb je die niet meer? Op onze website vind je originele Apple en door Apple gecertificeerde accessoires.
Tip 5: gebruik een kabel met de juiste aansluiting
Let goed op wat voor oplaadpoort jouw iPad heeft. Op iPad (tot en met 2021), iPad Mini (tot en met Mini 5) en iPad Air (tot en met 2019) zit een Lightning connector, hier werkt alleen een Lightning kabel op.
Op iPad (2022), iPad Air (2020 en nieuwer), iPad Pro (2018 en nieuwer) en iPad Mini 6 vind je een een usb C connector, hier werkt alleen een usb C kabel op.