3 tips als het geluid of de microfoon van je OPPO smartphone niet werkt
Geluid- en microfoonproblemen oplossen
De volgende tips helpen bij het oplossen van het probleem.
- Voer een soft reset uit
- Voer een software update uit
- Voer een harde reset uit
Tip 1: voer een soft reset uit
Het kan helpen als je het toestel een soft reset geeft. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Druk de standby knop en de bovenste volumeknop tegelijk in.
- Laat de knoppen pas los als het toestel uit gaat, na ongeveer 12 seconden.
- Druk de standby knop in en het toestel gaat weer aan.
Tip 2: voer een software update uit
-
Ga naar instellingen.
-
Kies voor software bijwerken.
-
Download de software.
-
Klik op nu bijwerken.
Mogelijk komt het audioprobleem door verouderde software. Voer daarom een software update uit.
- Zorg dat je toestel voor minstens 60 procent opgeladen is. Leg de smartphone anders aan de lader.
- Controleer of je smartphone verbonden is met wifi.
- Klik op het tandwiel icoontje om naar Instellingen te gaan.
- Scrol naar beneden en kies voor Software bijwerken.
- Update beschikbaar? Kies dan voor Nu downloaden.
- Tik na het downloaden op Nu bijwerken.
Je smartphone start nu opnieuw op. Daarna staat de meest recente software op je toestel.
Tip 3: voer een harde reset uit
Met een harde reset zet je het toestel weer terug naar de fabrieksinstellingen. Dit is een ingrijpende actie, dus probeer eerst bovenstaande opties.
- Zorg dat je een back-up hebt gemaakt van je apps, bestanden en foto's. Deze gaan anders namelijk verloren.
- Zorg dat je batterij voldoende is opgeladen.
- Ga naar Instellingen. Scrol naar beneden en kies voor Aanvullende instellingen.
- Kies voor Back-up en reset. Vervolgens tik je op Alle gegevens wissen (fabrieksinstellingen terugzetten).
- Kies voor Alle gegevens wissen. Voor een uitgebreide uitleg over deze reset, lees je onderstaand artikel.