Geschreven door Doris

Specialisten review van de Philips The One 8909

De Philips The One (PUS8909) is een topklasse televisie uit de 4K led-lcd serie van 2024. Deze serie is geschikt als je zoekt naar een televisie met de moderne technieken, maar De Ambilight verlichting kleurt de wand achter de tv mee in de sfeer van het beeld. Dankzij de hoge verversingssnelheid van 100 hertz komen snelle acties in een film of serie vloeiend in beeld. Lees hieronder onze review van deze televisie.

Philips Ambilight TV The One 55PUS8909

4K | Titan OS | 100 Hz
1.099,-
  • Door de 4K UHD resolutie kijk je naar haarscherpe beelden.
  • Ambilight kleurt de wand achter je tv mee voor een sfeervolle kijkervaring.
  • Dankzij de 100 hertz verversingssnelheid zien snelle acties er vloeiend uit.
  • Het Titan OS besturingssysteem heeft een beperkt aanbod aan apps.

Eerste indruk van de Philips The One (PUS8909)

Philips The One

Het eerste wat mij opvalt aan deze televisie is de Ambilight functie en het minimalistische uiterlijk. De slanke randen rondom de televisie maken van de tv een stijlvol ontwerp. De Ambilight verlichting is opvallend sterk, waardoor de wand echt meekleurt in de kleurtinten op het scherm. Via het menu kan ik ook gemakkelijk de Ambilight aanpassen naar andere kleurtinten en intensiteiten.

Scherpe en kleurrijke beelden

Philips The One

Ik geniet tijdens het bekijken van een natuurdocumentaire van de haarscherpe 4K beelden. De vacht van de vogel op het scherm lijkt levensecht, waardoor ik extra geniet van de beelden. Door de kleurdiepte van 10 bit toont het scherm meer dan 1 miljard kleuren. Hierdoor zijn beelden extra levendig en meeslepend. Deze led-lcd televisie heeft een hogere verversingssnelheid dan veel van de andere led-lcd series van Philips. Door de 100 hertz beeldverversing komen snelle acties ook vloeiend in beeld.

Rijk contrast

Philips The One

Ik bekeek een documentaire over het heelal om het contrast te testen. Het valt mij direct op dat het contrast in lichte scènes redelijk sterk is, maar in de hele donkere delen een stuk minder. De felle sterren in het heelal hebben een lichte gloed in de donkere lucht. Hier heb je met een OLED scherm minder last van. Ook geniet je met een OLED van een sterker contrast met diepere zwartwaarden. Kijk hiervoor bijvoorbeeld naar de Philips OLED759, OLED809 of OLED+909.

Standaard geluidskwaliteit

Philips The One

De geluidskwaliteit van de televisie testte ik door een dj set van een festival op te zetten. In deze set komen veel hoge, maar vooral ook diepe tonen voorbij. Helaas klinkt de muziek niet zo vol en diep als bedoeld. De bastonen vallen iets tegen, waardoor de muziek vlakker klinkt. Voor een intenser geluid met een diepe bas raad ik je dan ook een soundbar met subwoofer aan.

Stevige afstandsbediening

Philips The One

De Philips The One wordt geleverd met een stevige afstandsbediening. Hij kleurt mooi mee met de televisie en heeft aansluitend op de Ambilight een knoppenverlichting functie. De afstandsbediening is aan de grote kant, maar ligt wel lekker in de hand. Met de afstandsbediening navigeer ik snel door het smart tv platform. Ook ga ik direct naar Netflix en YouTube. Via de ingebouwde microfoon stuur ik Alexa aan. Zo schakel ik met mijn stem bijvoorbeeld naar YouTube.

Smart menu

Philips The One

Philips introduceert dit jaar een nieuw besturingssysteem, namelijk het Titan OS systeem. Ook de Philips The One beschikt over dit smart platform. Ik open het smart menu en zie al direct een overzicht van apps en content die ik interessant vind. Wanneer je bezig bent met een serie of film is deze makkelijk te openen vanuit het smart menu. Ook doet het platform suggesties op basis van je kijkgeschiedenis.

4K | Titan OS | 100 Hz
1.099,-

De Philips The One (PUS8909) is een uitstekende keuze als je zoekt naar een Ambilight televisie met haarscherpe en kleurrijke beelden. De Ambilight verlichting kleurt de achterwand van de tv mee, waardoor je van een sfeervolle en ontspannen kijkervaring geniet. Snelle acties van een spannende film of serie komen vloeiend in beeld door de 100 hertz verversingssnelheid. De televisie heeft een matig contrast en standaard geluidskwaliteit. Zoek je naar een sterker contrast en betere geluidskwaliteit? Dan is een Philips The Xtra of OLED model een goede keuze voor jou.

Doris
Doris Televisie specialist.