Geschreven door Doris

Specialisten review van de Sony Bravia 8

De Bravia 8 is Sony’s middenklasse OLED tv uit de 2024 serie. Met deze tv geniet je van scherpe 4K beelden met een krachtig contrast en diepe zwartwaarden. De razendsnelle Bravia XR processor analyseert beelden en past de beeldinstellingen aan op wat je kijkt. In deze review lees je wat ik van de tv vond en licht ik de belangrijkste eigenschappen uit.

Sony 65” Bravia 8 OLED 4K (2024)

65 inch | Geluidskwaliteit goed | Kijkafstand 3 - 3.5 meter, 3.5 - 4 meter, meer dan 4 meter
2.499,-
  • Dankzij het OLED scherm bekijk je beelden met diepe zwartwaarden en realistische kleuren.
  • De XR Contrast Booster versterkt het contrast en de kleuren in heldere delen van het beeld.
  • Het Acoustic Surface Audio+ systeem en de subwoofer zorgen voor een vol geluid.
  • De tv heeft geen quantom dots en is daardoor minder helder dan de A95L.

Eerste indruk van de Sony Bravia 8

Sony Bravia 8

Het ontwerp van de Sony Bravia 8 heeft 2 slanke pootjes die in hoogte en breedte verstelbaar zijn. Hierdoor pas je de tv gemakkelijk aan naar je gewenste tv opstelling. Hierdoor kun je bijvoorbeeld gemakkelijker een losse soundbar onder de tv plaatsen. De Bravia 8 is beschikbaar in 3 inch formaten, namelijk: 55 inch, 65 inch en 77 inch. Ik testte het 65 inch voor je uit.

Levendige en kleurrijke beelden

Sony Bravia 8

Tijdens het kijken van een natuurdocumentaire geniet ik van kleurrijke beelden en een scherpe resolutie. Zelfs de kleinste details zijn duidelijk zichtbaar, waardoor ik kijk naar levensecht beeld. Dankzij het 10 bit scherm kan ik de verschillende kleurtinten goed van elkaar onderscheiden. Films en series komen altijd haarscherp, kleurrijk en helder in beeld door de Bravia XR processor. Deze razendsnelle processor analyseert het beeld en past de beeldinstellingen aan op wat je kijkt.

Sterk contrast en een brede kijkhoek

Sony Bravia 8

Het OLED scherm van de Bravia 8 heeft een hoog contrast, waardoor donkere en lichte delen extra levendig en diep zijn. Hierdoor zijn ook hele donkere en heldere scènes erg realistisch. Dankzij de brede kijkhoek van de televisie geniet ik vanuit elke hoek van de kamer van scherpe, heldere beelden. Dit is ideaal voor familiefilms of wanneer je met vrienden naar een sportwedstrijd kijkt.

Goede geluidskwaliteit

Sony Bravia 8

De Sony Bravia 8 heeft een goede geluidskwaliteit door de 5 speakers van ieder 50 watt. Dankzij de Dolby Atmos techniek wordt het geluid via het plafond naar je kijkpositie gestuurd. Tijdens het kijken van Top Gun: Maverick hoor ik de straaljagers boven mij langs vliegen. De tv heeft een ingebouwde subwoofer. Hierdoor geniet ik van diepe bastonen en een vol geluid. Voor een extra ruimtelijk geluid raad ik een losse soundbar aan.

Smart platform en afstandsbediening

Sony Bravia 8

Net als alle andere Sony televisies heeft deze Google TV als smart platform. Google TV heeft een overzichtelijk menu waarin al mijn favoriete apps naar voren komen. Ook geeft het platform suggesties voor films en series, gebaseerd op mijn zoekgeschiedenis. Ik log in met mijn Google account, waardoor het smart platform steeds meer naar mijn wensen gepersonaliseerd wordt. De tv wordt geleverd met een handige afstandsbediening. Deze heeft een aantal smart knoppen, waardoor ik snel naar mijn favoriete apps als Netflix en YouTube navigeer.

2.499,-

De Sony Bravia 8 is een goede keuze als je graag naar films en series kijkt. De heldere beelden met het krachtige contrast zorgen voor een realistisch beeld. De tv heeft een goede geluidskwaliteit met diepe bastonen door de ingebouwde subwoofer. Voor een extra ruimtelijk geluid raad ik een losse soundbar aan.

Doris
Doris Televisie specialist.