Specialisten review Samsung Galaxy S24 Plus

In januari 2024 presenteerde Samsung de Galaxy S24 Plus smartphone. Dit middelste toestel van de S24 serie heeft meer mogelijkheden dan de S24, maar is ook minder uitgebreid dan de S24 Ultra. Ik heb de Samsung S24 Plus voor je getest. De smartphone heeft een groot, haarscherp scherm en is gebruiksvriendelijk dankzij Galaxy AI. In deze Samsung S24 Plus review vertel ik je meer over mijn ervaringen.

Samsung Galaxy S24 Plus

256 GB opslagcapaciteit | 6,7 inch quad hd scherm | Android 14
925,-
  • Dankzij het nieuwe Galaxy AI is de Samsung S24 Plus erg gebruiksvriendelijk.
  • Op het haarscherpe scherm zie je alle details van je films, series en 3D games.
  • De Samsung S24 is geschikt voor de zwaarste apps en games.
  • Ik bedien het grote toestel moeilijk met één hand.
  • Samsung levert geen oplader mee, dus deze moet je los aanschaffen.

Eerste indruk van de Samsung S24 Plus

De Samsung Galaxy S24 Plus is een grote smartphone. Ik vind het fijn dat ik veel ruimte heb op het scherm, maar ik bedien het toestel wel moeilijk met één hand. De zijkanten van de S24 Plus zijn recht. Hierdoor ligt hij stevig en fijn in de hand. Het valt mij verder op dat er in de doos geen oplader zit. Deze moet je dus los aanschaffen. Er zit wel een usb C naar usb C kabel in de doos.

Galaxy AI maakt de S24 Plus gebruiksvriendelijk

Samsung Galaxy S24 Plus review Galaxy AI

Het nieuwe Galaxy AI maakt de Samsung S24 Plus gebruiksvriendelijker dan andere smartphones.. Met Circle to Search (een samenwerking met Google) omcirkel ik iets dat ik op mijn scherm zie. De S24 Plus zoekt die afbeelding dan op via Google. Zo zoek ik binnen een paar seconden op waar ik die mooie drinkfles die ik op kantoor zag staan kan kopen. Galaxy AI vat verder mijn notities en (nieuws)artikelen samen. Daarnaast kan Galaxy AI ook live berichten en telefoongesprekken vertalen. Helaas was deze functie nog niet beschikbaar toen ik het toestel testte. *Circle to Search is een samenwerking tussen Samsung en Google.

Foto's bewerken met Galaxy AI

Samsung S24 Plus review Galaxy AI

Met Galaxy AI bewerk ik foto's zonder dat ik daar ingewikkelde bewerkingsprogramma's voor nodig heb. Staat er een storend voorwerp of een voorbijganger op de foto? Dan haal ik die gemakkelijk weg. De kunstmatige intelligentie vult het gat dat dan ontstaat dan op. In veel gevallen werkt dit verbazingwekkend goed en zie ik niet dat er iets bewerkt is. Wel merk ik dat Galaxy AI moeite heeft met voorwerpen die een vreemde vorm hebben. Zo blijven er weleens wat dunne bladeren over als ik een plant verwijder.

Haarscherpe foto's en video's

De nachtmodus werkt op alle 3de cameralenzen erg goed. Zelfs in moeilijke omstandigheden, zoals weinig licht en regen, maak ik haarscherpe en kleurrijke foto's. Met de telelens zoom ik 3 keer in zonder dat mijn foto of video minder scherp wordt. Qua scherpte zie ik bij het inzoomen dan ook geen verschil met de standaard- of groothoeklens. De mogelijkheden met deze camera zijn wel minder uitgebreid dan bij de Samsung S24 Ultra. Daarmee zoom je bijvoorbeeld verder in en maak je betere nachtfoto's.

Scherm van hoge kwaliteit

Scherm Samsung S24+ review

Ik ben onder de indruk van het haarscherpe scherm. Hierop zie ik alle details van films, series en 3D games. De kleuren spatten van het scherm en als ik een game speel, mis ik geen enkele actie. De S24 Plus staat standaard ingesteld op een full hd resolutie. Ik moest het scherpere quad hd zelf aanzetten in de instellingen.

Geschikt voor de zwaarste taken

Review S24+ snelheid

De Samsung S24 Plus is razendsnel. De smartphone opent zware fotobewerking apps en 3D games zonder moeite. De S24 Plus heeft ook nooit veel tijd nodig om dit soort apps te laden. Als ik in de trein zit, wissel ik vaak tussen verschillende apps. Op de S24 Plus gaat ook dit razendsnel.

Batterijduur afhankelijk van instellingen

Batterij review Samsung S24 Plus

De batterijduur is sterk afhankelijk van mijn instellingen. Als ik de schermresolutie instel op full hd, houdt de batterij het gemakkelijk tot het eind van de avond vol. Met de scherpere quad hd scherpte, loopt de batterij sneller leeg. Ik haal dan wel het einde van mijn werkdag, maar 's avonds moet de S24 Plus dan wel aan de lader. Er zit geen lader in de doos, maar met mijn 25 watt oplader gaat het opladen langzamer dan bij andere topklasse smartphones. De 45 watt Samsung oplader is sneller, maar deze kon ik helaas niet testen.

925,-

De Samsung Galaxy S24 Plus is een razendsnelle smartphone met een haarscherp scherm. Hierop zie ik alle details van mijn films, series en games. Alle apps openen razendsnel en het toestel opent ook de zwaarste apps zonder problemen. Dankzij Galaxy AI heb ik op de Samsung S24 Plus meer mogelijkheden dan op andere smartphones. Zo gaat foto's bewerken en dingen opzoeken bijvoorbeeld erg makkelijk. Met de camera maak ik haarscherpe foto's en video's. Toch merk ik dat deze camera's niet kunnen tippen aan die van de Samsung S24 Ultra.

Jesper
Jesper Smartphone specialist.