Geschreven door Dewy

Specialisten review refurbished iPhone 11 Pro

Refurbished iPhone 11 Pro lijkt veel op zijn voorgangers. Op de nieuwe groene kleur en de driedubbele camera aan de achterzijde na lijkt er niet veel veranderd. Toch is er aan de binnenkant van deze iPhone het nodige veranderd, zoals de processor. Ik vertel je meer over mijn ervaringen met iPhone 11 Pro refurbished.

Refurbished iPhone 11 Pro Space Gray

Zo goed als nieuw | 64 GB opslagcapaciteit | Laatste iOS update: 2024
409,-
  • Deze refurbished iPhone is een goedkoop en duurzaam alternatief voor een nieuw model.
  • Je bent tot 2024 verzekerd van iOS updates.
  • Maak scherpe portretfoto's en zoom optisch met de drie camera's op de achterkant van Apple iPhone 11 Pro.
  • 3 maanden gratis Apple TV+, een oplader en oordopjes zijn niet bij dit toestel inbegrepen.
  • Refurbished toestellen zijn opgeknapte, gebruikte toestellen en kunnen daarom lichte gebruikssporen hebben.

Eerste indruk van iPhone 11 Pro

In de verpakking van de refurbished iPhone 11 Pro vind ik naast het toestel ook een simnaald en een usb A naar lightning kabel. Dankzij de matte afwerking is de Midnight groene kleur in het echt nog mooier dan op foto's. De randen zijn wel glanzend en dat steekt mooi af bij de matte achterkant. Op de matte behuizing verdwijnen mijn vingerafdrukken als sneeuw voor de zon.

De eerste iPhone met een driedubbele camera

Camera iPhone 11 Pro

Ik schakel soepel tussen de groothoek-, ultragroothoek- en telelens wanneer ik een foto maak van het station. Dankzij de ultragroothoeklens hoef ik voortaan niet meer naar achter te stappen wanneer ik de portretmodus gebruik. Later op de dag zit ik in een bruin café. Wanneer ik vroeger in dit licht een foto maakte, had ik last van ruis. En met flitser oogt het toch minder gezellig. Dankzij de nachtmodus maak ik ook bij weinig licht prachtige foto's.

Selfies: meer details

Selfiecamera iPhone 11 Pro

Naast de driedubbele camera is ook de selfiecamera van de refurbished iPhone 11 Pro verbeterd. Ik heb niet langer 7, maar 12 megapixels. Zo zien mijn selfies er scherp uit. Daarnaast legt de camera meer details vast en heb ik een breder gezichtsveld. Wanneer ik een selfie maak met vrienden, vallen de buitenste personen er dus niet meer af. Selfies neem ik voortaan ook op in slowmotion.

Kleuren spatten van het heldere scherm

Scherm iPhone 11 Pro

Vergeleken met zijn voorgangers heeft iPhone 11 Pro refurbished het helderste scherm. Kleuren spatten van het scherm als ik een game speel of serie kijk. Toch vind ik het lastig te zeggen of ik echt verschil zie met bijvoorbeeld refurbished iPhone Xs. Als ik ze naast elkaar houd, zie ik wel verschil. Ik merk wel dat ook buiten in het zonlicht alle content op het scherm nog goed leesbaar is. Hoewel de helderheid hoog is, zijn de zwarttinten nog zwarter dan eerst.

Zware apps openen vliegensvlug

Processor iPhone 11 Pro

In refurbished iPhone 11 Pro vind ik de A13 Bionic chip. Dat deze chip snel is, geloof ik gelijk. Apps starten snel op en ik schakel soepel tussen verschillende apps zonder dat mijn iPhone hapert. Ook zwaardere apps zoals beeldbewerking apps of games openen vliegensvlug. Wanneer ik een foto of video bewerk en exporteer, merk ik hoe soepel alles werkt. Met soortgelijke apps had ik wel eens problemen op oudere toestellen. Dan merkte ik soms wat vertragingen en haperingen.

De batterij gaat langer mee

iPhone 11 Pro batterijduur

iPhone 11 Pro refurbished heeft een goede batterijduur. Hij gaat zelfs nog 4 tot 5 uur langer mee dan refurbished iPhone Xs. Wanneer ik mijn iPhone een dag 'normaal' gebruik, heb ik aan het einde van de dag nog meer dan 50 procent batterij. Ik laad mijn toestel iedere nacht op, maar het is niet erg als ik dat een keer vergeet. Als mijn iPhone wel leeg is, laad ik hem op met de 18W snellader. Na 30 minuten heb ik al meer dan 50 procent batterij. 11 Pro is ook geschikt voor draadloos laden. Dat duurt wel een stuk langer.

409,-

De iPhone 11 Pro refurbished heeft een krachtige processor, goede batterijduur, helder scherm en 3 camera's waarmee je scherpe foto's schiet. Het enige nadeel is dat je geen oplader krijgt meegeleverd bij deze refurbished iPhone. De 3 verschillende camera's zijn voor mij de grootste reden om over te stappen op iPhone 11 Pro refurbished. Ik wissel naadloos tussen de 3 verschillende camera's en ik maak dankzij de nachtmodus ook mooie foto's in het donker.

Dewy
Dewy Apple specialist.