Problemen met je Ziggo mediabox oplossen
Aan de slag met je Ziggo Mediabox
In deze 6 stappen leggen wij je uit waar het probleem aan kan liggen en hoe je dit oplost.
- Stap 1: ga na of je alle zenders ontvangt
- Stap 2: herstart de mediabox
- Stap 3: selecteer een andere bron op de tv
- Stap 4: controleer de hdmi kabel
- Stap 5: controleer de coax kabel
- Stap 6: neem contact op met Ziggo
Ga je voor de eerste keer je mediabox installeren? Klik dan hieronder voor onze tips voor installatie.
Stap 1: ga na of je alle zenders ontvangt
Nadat je voor het eerst de Ziggo mediabox aansluit en opstart, gaat de ontvanger zenders zoeken. Vindt de mediabox helemaal geen zenders of niet alle zenders uit uw abonnement? Controleer dan of de coax kabel aan beide kanten goed aangesloten is. Zit de aansluiting goed in de wandcontactdoos en in de mediabox? Wanneer alle aansluitingen goed zijn, kan het probleem aan de kwaliteit van je kabel liggen. Je vraagt een nieuwe coax kabel op bij Ziggo.
Stap 2: herstart de mediabox
Voer nu een zogeheten 'soft reset' van de mediabox uit. Hierbij haal je de mediabox van het stroomnet en herstelt de ontvanger zichzelf. Zit er een schakelaar achterop je mediabox? Zet deze dan eerst om. Trek daarna de stekker uit de mediabox en uit het stopcontact. Wacht een minuut en zet de mediabox daarna weer aan.
Stap 3: selecteer een andere bron op de tv
Ga na of je op de tv de goede bron hebt geselecteerd voor de Ziggo mediabox. Probeer één van de andere hdmi bronnen via de Source of Input knop op je afstandsbediening. Deze knop heeft meestal het icoon van een tv scherm met een pijl erdoorheen die naar rechts wijst. Een tip om de juiste bron te selecteren: de hdmi poorten achterop je tv hebben een nummer. Selecteer de bron met hetzelfde nummer als de hdmi ingang waarop je jouw mediabox aansluit. Dan selecteer je zeker de goede bron.
Stap 4: controleer de hdmi kabel
Controleer of je beide uiteinden van de hdmi kabel goed aangesloten hebt. Kijk daarna of er geen beschadigingen aan de kabel zitten. Sluit de kabel opnieuw aan op beide apparaten. Zie je nog steeds geen of slecht beeld? Probeer dan een andere hdmi kabel. Mogelijk is je kabel verouderd, beschadigd of te lang en geeft hij het signaal van je mediabox niet volledig door.
Stap 5: controleer de coax kabel
Wanneer je slecht beeld ontvangt of helemaal geen beelden ziet, kan het probleem bij de coax kabel liggen. Controleer of de coax kabel aan beide uiteinden goed aangesloten is. Heb je een andere coax kabel? Sluit de mediabox dan met deze aan en ga na of dit je probleem oplost. Wanneer je mediabox ver van de hoofdaansluiting staat en je dus een langere coax kabel gebruikt, kan het signaal over deze lengte verzwakken. Bij Ziggo vraag je een verlengstuk voor je coax kabel aan.
Stap 6: neem contact op met Ziggo
Heb je voorgaande stappen doorlopen en is je probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact op met Ziggo. Zij kunnen je verder helpen met het oplossen van je probleem.