Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Caitlin

Storingen bij Miele elektrische kookplaten

Wanneer een Miele kookplaat een storing heeft, is dat erg vervelend. Je ziet dit op het display of je merkt misschien dat de kookzones niet goed warm worden. Gelukkig los je de meeste storingen zelf op. We zetten de meest voorkomende Miele foutmeldingen op een rijtje, zodat jij weet wat je moet doen.

Miele kookplaat storingen

In dit artikel vertellen wij je hoe je de meestvoorkomende foutcodes en storingen zelf oplost.

  • Foutcode FE37, FE44 of Err + 44: apparaat is te heet
  • Foutcode Err + 47/48/49, FE47 of FE48: ventilator is geblokkeerd
  • Foutcode FE91, FE92, FE93, FE94 of Err + 30: probleem met spanning
  • Foutcode FE + nummer of Err + nummer: interne fout
  • Foutcode F: geblokkeerde toetsen
  • Foutcode LC of LOC: kinderbeveiliging staat aan
  • Foutcode dE: demonstratiemodus staat aan
  • Knipperende vermogensstand

Storing FE37, FE44 of Err + 44

Miele kookplaat storing FE37

Dit is de oververhittingsbeveiliging. Uit voorzorg schakelt de kookplaat dan uit. Laat de kookplaat een paar minuten afkoelen voor je hem weer aanzet. Krijg je de storing weer? Trek dan de stekker uit het stopcontact en wacht 30 minuten. Plaats de stekker weer terug in het stopcontact en zet de kookplaat aan.

Storing Err + 47/48/49, FE47 of FE48

Miele storing Err

Dit betekent een storing of blokkering van de ventilator. Kijk eerst of er geen voorwerpen zijn die de ventilator blokkeren. Je vindt de ventilator aan de onderkant van de kookplaat. Het komt soms voor dat deze wordt afgedekt of geblokkeerd door een product uit de lade eronder. Is dit niet het geval? Controleer dan of de kookplaat op de juiste manier is ingebouwd.

Storing FE91, FE92, FE93, FE94 of Err + 30

Miele storing FE91

Wanneer deze storing op het display verschijnt, krijgt de kookplaat te weinig of te veel spanning. De kookplaat is dan verkeerd aangesloten. Bij een Perilex aansluiting is het belangrijk dat de nul- en fasedraden op de juiste manier zijn aangesloten. Klopt de aansluiting van de stekker niet met jouw stopcontact, dan krijgt de kookplaat niet de juiste spanning. Laat daarom een erkend installateur de elektrische aansluiting controleren.

Storing FE + nummer of Err + nummer

Miele storing FE

Er is een interne fout opgetreden. Ontkoppel de kookplaat van het elektriciteitsnet door de stekker eruit te trekken. Wacht vervolgens een half uur voordat je de stroom weer inschakelt.

Storing F

Miele storing F

Storing F betekent dat er één of meerdere toetsen zijn bedekt door vuil of voorwerpen. Kijk eerst of er niet ergens een verdwaalde pollepel op de toetsen ligt. Ook aangekoekte etensresten of ander vuil veroorzaken deze storing.

Storing LC of LOC

Storing LC

Verschijnt er meteen LC of LOC op het display als je de kookplaat aanzet? Dan staat de kinderbeveiliging ingeschakeld. Om de kookplaat te gebruiken, schakel je het kinderslot uit. Hoe je dit doet, verschilt per kookplaat. Kijk in de handleiding van jouw model.

Storing dE

Storing dE

Dit is geen storing, maar geeft aan dat de kookplaat in de demonstratiemodus zit. In de demonstratiemodus verschijnt er kort dE op het display. In deze stand worden de kookzones niet heet. Hoe je de demostand precies uitzet, verschilt per kookplaat. Kijk in de handleiding van jouw model.

Knipperende vermogensstand

Pannen

Wanneer de vermogensstand van een kookzone knippert, is er iets mis met de pan. Er zijn verschillende mogelijkheden. Controleer eerst of de pan goed op de kookzone staat. Wanneer deze half op de kookzone staat, herkent de kookplaat niet altijd de pan. Ditzelfde geldt voor een kleine pan op een grote kookzone. Het centrale punt van de kookzone moet goed bedekt zijn.

Probleem niet opgelost?

Klantenservicemedewerker

Niet elke storing is zelf op te lossen. Helpen de bovenstaande tips niet? Maak dan een afspraak met een monteur. Heb je de Miele kookplaat bij ons gekocht? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder. Heb je de kookplaat ergens anders vandaan? Neem dan contact op met het verkooppunt of de fabrikant zelf.

Caitlin
Artikel van:
Caitlin Kookplaat specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.