Hoe los je verbindingsproblemen met je Nextbase dashcam op?
Verbinding met je dashcam herstellen
Verbindingsproblemen tussen je Nextbase dashcam en jouw smartphone hebben meerdere mogelijke oorzaken. Wij leggen je stap voor stap uit hoe je de verbinding eenvoudig herstelt.
- Stap 1. Reset de verbinding
- Stap 2. Installeer de app opnieuw
- Stap 3. Update de firmware
Stap 1: reset de verbinding
Als je geen verbinding meer kan maken met je dashcam, dan reset je de verbinding. Je doet dit door de camera te verwijderen in het bluetooth menu van je smartphone. Vervolgens zet je de dashcam via het configuratiescherm terug naar de fabrieksinstellingen. Klik hiervoor op het instellingen icoon en daarna op 'configuratie'. Kies daarna voor 'fabriek reset'. De camera start nu opnieuw op. Doorloop nu de installatie van de camera. In de stap 'app functies' maak je verbinding met je smartphone.
Stap 2: installeer de app opnieuw
Maakt de dashcam na het resetten nog geen verbinding met je smartphone? Verwijder dan de MyNextbase app van je telefoon. Download de app dan in de App Store of Google Play en installeer hem opnieuw. Druk na de installatie op de melding MyNextbase connect op het scherm van de camera. Open daarna de app op je smartphone en klik op connect to dashcam. Er wordt nu verbinding gemaakt.
Stap 3: update de firmware
Een verouderde versie van de firmware kan ook voor verbindingsproblemen zorgen. Download de laatste versie van de firmware voor jouw dashcam via de website van Nextbase. Kopieer de firmware op een geformatteerde SD kaart en stop deze in de dashcam. Zet de dashcam aan en de firmware wordt automatisch geïnstalleerd. Dit kan 60 seconden duren. Na de installatie maak je opnieuw verbinding via de MyNextbase app.