Wat doe je als 1 Sennheiser oordopje het niet doet/geen geluid geeft?
Eén oordopje geeft geen geluid oplossen
In 3 stappen los je een oordopje dat geen geluid geeft op.
Stap 1: oordopjes updaten
Stap 2: voor een goede verbinding zorgen
Stap 3: oordopjes resetten
Stap 1: update de oordopjes
Het is belangrijk dat je de laatst beschikbare update voor jouw oordopjes downloadt. Met de nieuwste update werken de oordopjes het beste en zullen veelvoorkomende bugs opgelost zijn. Download en open de Sennheiser Smart Control app en druk op het tandwiel rechtsboven. Hier zie je direct of de laatste update is gedownload.
Stap 2: zorg voor een goede verbinding
Wanneer een oordopje geen geluid geeft of vaak hapert, ligt dat meestal aan de verbinding. Probeer het volgende:
-
Schakel alle bluetooth apparaten uit in je omgeving.
-
Sta niet te dicht in de buurt van apparaten als koelkasten en magnetrons, deze beïnvloeden het draadloze bluetooth signaal.
-
Houd je smartphone in je handen of voorzak, niet in je tas of achterzak.
-
Zet de oordopjes uit en weer aan.
Stap 3: reset de oordopjes
Geeft een oordopje nog steeds geen geluid? Reset de oordopjes dan. Verbind de oplaadcase via de meegeleverde usb kabel met een stroombron. Doe nu beide oordopjes in de oplaadcase en houd het aanraakgevoelige gedeelte van beide oordopjes 6 seconde ingedrukt. Je oordopjes zijn nu gereset.