Hoe los je problemen met meldingen op Apple Watch op?
Verschillende oorzaken
Als je geen meldingen meer ontvangt van je smartphone op je Apple Watch, zijn er verschillende mogelijke oorzaken. Dit zijn de tips om je meldingen weer te tonen op je Watch:
- Tip 1: verbind Apple Watch met je iPhone
- Tip 2: schakel Niet storen uit
- Tip 3: schakel Berichtgeving in
Tip 1: verbind Apple Watch met je iPhone
Misschien heeft Apple Watch geen verbinding meer met je iPhone. Daarom komen meldingen niet meer binnen. Als er geen verbinding is tussen je Apple Watch en jouw iPhone, verschijnt er een rood iPhone symbool, een rood kruisje of een wifi symbool boven in beeld op Apple Watch.
Verbind je Apple Watch opnieuw met je iPhone door:
- Apple Watch in de buurt te houden van iPhone;
- Apple Watch en iPhone te herstarten.
Als dit niet werkt, koppel je Apple Watch los van iPhone in de Apple Watch app en koppel je de apparaten opnieuw via de Apple Watch app.
Tip 2: schakel 'Niet storen' uit
Als de 'Niet storen' modus aanstaat op Apple Watch, worden alle inkomende meldingen geblokkeerd en stil gehouden. Je schakelt de 'Niet storen' functie zo uit:
- Ontgrendel je Apple Watch.
- Veeg omhoog, zodat het bedieningspaneel opent.
- Tik op het paarse maan-symbool. De 'Niet storen' modus wordt nu uitgeschakeld. Is het maan-symbool niet paars gekleurd? Dan is de 'Niet storen' modus niet actief. Probeer dan de stappen hieronder.
Tip 3: schakel 'Berichtgeving' in
Als je geen berichten op je Watch ontvangt, kan dat komen doordat 'Berichtgeving' is uitgeschakeld op je Watch. Je schakelt dit gemakkelijk weer in via je iPhone.
- Open de Apple Watch app op je iPhone en tik op 'Mijn Watch'.
- Tik op 'Berichtgeving' en daarna op de app waarvan je berichten wil ontvangen. Tik op 'Match iPhone'. Je ontvangt nu alle meldingen die je normaal gesproken op iPhone krijgt ook op Apple Watch. Je kunt ook per Apple Watch app instellen of en hoe je meldingen ontvangt. Hoe je dat doet, lees je in het adviesartikel hieronder.