Hoe los je geluidsproblemen op met je Astro A10 op pc?
Astro A10 geluidsproblemen oplossen op pc
Volg de 3 stappen hieronder en los de geluidsproblemen op met je Astro A10.
Stap 1. Controleer je kabel
Stap 2. Loop je geluidsinstellingen na
Stap 3. Update je drivers
Stap 1: controleer je kabel
De sleutel naar een goed geluid is een goede verbinding en een kabel zonder beschadigingen. Kijk of de kabel van je headset geen beschadigingen heeft. Controleer ook of de kabel goed in de ingang van je headset zit. Druk de 3.5 mm kabel goed in de ingang op de oorschelp en luister nog eens naar het geluid uit je headset. Komt het geluid nog steeds uit 1 oorschelp? Ga dan naar de volgende stap.
Stap 2: koppel hem opnieuw
Volg de stappen hieronder om je Astro A10 opnieuw te koppelen aan je pc.
- Klik linksonder op het ‘Windows’ logo en zoek ‘Manage sound devices’.
- Selecteer de Astro A10 en klik op ‘Disable’.
- Start je pc opnieuw op en koppel je headset opnieuw.
- Controleer bij ‘Manage sound devices’ of je headset nog op ‘Disable’ staat en vink dit uit.
- Test je headset opnieuw.
Nog steeds geluid uit een oorschelp? Ga dan naar de volgende stap
Stap 3: update je drivers
Het is belangrijk dat de audio drivers van je pc helemaal up-to-date zijn. Volg de stappen hieronder om je drivers te updaten.
- Klik linksonder op de zoekbalk naast het ‘Windows’ logo en zoek naar ‘Device Manager’.
- Klik op ‘Audio inputs and outputs’ en selecteer de Astro A10.
- Klik op het ‘Driver’ tabje en selecteer ‘Update driver’.
- Kies voor ‘Search automatically for updated driver software’.
- Herstart je pc en controleer nog een keer het geluid.
Het geluid komt nu uit beide oorschelpen. Is dit niet zo? Dan is er waarschijnlijk een probleem met de geluidskaart van je pc. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.