Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Jorn

Hoe los je geen geluid van je Ziggo Mediabox op?

Heb je je Ziggo mediabox geïnstalleerd, maar komt er geen geluid uit je tv of geluidsapparatuur? Of loopt het geluid niet gelijk met de beelden die je ziet? In deze 7 stappen helpen wij je om dit probleem op te lossen.

Geluidsproblemen met je mediabox oplossen

Geen geluid van je Ziggo Mediabox

Loopt het geluid van je mediabox niet synchroon met de beelden die je ziet? Begin dan met stap 1. Hoor je helemaal geen geluid? Dan kun je bij stap 2 beginnen.

  • Stap 1: stel de audiovertraging van je mediabox in
  • Stap 2: controleer of je tv of mediabox op dempen staat
  • Stap 3: ga na of de geluidsinstellingen van je tv goed staan
  • Stap 4: voer een 'soft reset' van je tv en mediabox uit
  • Stap 5: controleer de hdmi kabel
  • Stap 6: herstel de fabrieksinstellingen van je mediabox
  • Stap 7: neem contact op met Ziggo

Stap 1: stel de audiovertraging van je mediabox in

Op de mediabox wijzig je gemakkelijk de instellingen wanneer je geluid niet gelijk loopt met het beeld. Open het menu met je Ziggo afstandsbediening en ga naar de instellingen door het tandwieltje in beeld te selecteren. Ga vervolgens naar Beeld en geluid en dan naar Audiovertraging. Nu pas je gemakkelijk met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening de audiovertraging aan en laat je het geluid gelijk lopen met het beeld.

Stap 2: controleer of je tv of mediabox op dempen staat

Mediabox op dempen

Hoor je helemaal geen geluid? Controleer dan of je mediabox of je televisie op dempen of mute staat. Druk op beide afstandsbedieningen op de knop met het luidsprekertje met een streep er doorheen. Verschijnt er in het beeld hetzelfde icoon? Dan stonden je televisie en mediabox niet op mute en vervolg je deze stappen.

Stap 3: ga na of de geluidsinstellingen van je tv goed staan

Geluidsinstellingen van je televisie

Ga nu naar de geluidsinstellingen in het menu van je televisie en bekijk of alle instellingen goed staan. Kijk vooral naar de geluidsuitgang. Wanneer je zonder externe geluidsapparatuur tv kijkt, moet Interne luidspreker geselecteerd zijn. Kijk je wel met geluidsapparatuur tv, zoals met een soundbar? Zorg dan dat je de geluidsuitgang selecteert die overeenkomt met je apparatuur.

Stap 4: voer een 'soft reset' van je tv en mediabox uit

Soft reset van je televisie en mediabox

Wanneer je de mediabox even van het stroomnet haalt, herstelt het geheugen van het kastje. Trek de stekker uit het stopcontact, wacht een minuut en voorzie de mediabox daarna weer van stroom. Hoor je nog steeds geen geluid nadat de mediabox is opgestart? Voer dan dezelfde stappen uit voor je televisie.

Stap 5: controleer de hdmi kabel

HDMI kabel van je mediabox

De hdmi kabel waarmee je de mediabox en je tv verbindt, stuurt zowel het beeld als het geluid van het tv signaal door. Wanneer je geen geluid hoort bij het tv kijken, kan het dus ook aan de kabel liggen. Controleer of de kabel goed aangesloten is aan beide uiteinden en of je geen beschadigingen op de kabel ziet. Probeer ook een andere hdmi kabel.

Stap 6: herstel de fabrieksinstellingen van je mediabox

Fabrieksinstellingen van je mediabox

Wanneer je de fabrieksinstellingen van je mediabox herstelt, wist het kastje de gegevens en instellingen die je hebt gewijzigd. Open hiervoor het menu met je Ziggo afstandsbediening en druk op het tandwieltje. Ga vervolgens naar Systeem en dan naar Fabrieksinstellingen. Vul nu je pincode in. Heb je nog geen pincode ingevuld? Dan moet je hier waarschijnlijk 0000 invoeren. Bevestig vervolgens dat je de fabrieksinstellingen wilt herstellen en wacht totdat de mediabox weer helemaal opgestart is.

Stap 7: neem contact op met Ziggo

Heb je bovenstaande stappen helemaal doorlopen en heb je nog steeds geen geluid bij de zenders die je kijkt? Neem dan contact op met de klantenservice van Ziggo. Zij kunnen je hiermee verder helpen en eventueel je mediabox vervangen.

Jorn
Artikel van:
Jorn Televisie specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.