Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home
Geschreven door Caitlin

Hoe los je de foutcodes bij een Bosch of Siemens magnetron op?

Er verschijnt een foutcode op je Bosch of Siemens magnetron. Vervelend, want daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Op deze pagina vind je de betekenis van meestvoorkomende Bosch en Siemens magnetron foutmeldingen en vertellen we je hoe je deze verhelpt.

Siemens en Bosch foutcodes

Magntron display

In dit artikel vertellen wij je hoe je de meestvoorkomende foutcodes en storingen zelf oplost.

  • E2: automatische veiligheidsuitschakeling
  • E11: vocht in bedieningspaneel
  • E3: fout deuropeningssysteem
  • E17: snel voorverwarmen mislukt

E2: automatische veiligheidsuitschakeling

Foutcodes E2

Zie je E2 verschijnen op het display, dan staat de automatische veiligheidsuitschakeling aan. Draai aan de draaiknop of druk een willekeurige toets in en de foutcode verdwijnt automatisch.

E11: vocht in bedieningspaneel

Foutcode E11

De foutcode E11 betekent dat er vocht in het bedieningspaneel is gekomen. Bijvoorbeeld door stoom bij het openen van de deur na het bakken. Zie je vocht aan de buitenkant zitten? Droog dit dan met een doek. Zit de vocht aan de binnenkant, laat het dan eerst drogen voor je de magnetron weer gebruikt.

E3: fout deuropeningssysteem

Foutcode E3

Bij de foutmelding E3 gaat er iets mis in het deuropeningssysteem. Zet de magnetron uit en na 10 seconden weer aan. Verdwijnt de melding, dan was het een eenmalig probleem. Verschijnt de code opnieuw? Neem dan contact op met de leverancier.

E17: snel voorverwarmen mislukt

Foutcode E17

Wanneer je E17 op het display ziet, is het snel voorverwarmen mislukt. Dit kan door verschillende dingen komen. Zet de magnetron uit en laat hem eerst helemaal afkoelen. Haal ook de stekker uit het stopcontact of haal de stroom even van het stopcontact. Zet de magnetron daarna weer aan. Verschijnt de foutcode weer? Dan is het een intern probleem en neem je contact op met de leverancier.

Nog steeds een storing

Klantenservicemedewerker

Je hebt alles geprobeerd maar de storing is nog niet verholpen. De stekker uit het stopcontact halen is altijd de eerste oplossing. Werkt dit ook niet en blijft jouw foutcode verschijnen? Geen paniek. Heb jij je magnetron bij Coolblue gekocht en zit er garantie op? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je jouw magnetron ergens anders gekocht of is de garantieperiode verlopen, neem dan contact op met jouw verkooppunt of Bosch en Siemens zelf.

Caitlin
Artikel van:
Caitlin Magnetron specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.