Hoe los je batterij problemen met de Google Nest Doorbell op?
Bekijk de volgende stappen:
Wanneer de batterij van je Google Nest Doorbell niet goed werkt, doorloop je de volgende tips:
- Tip 1. Check de kabels en het stopcontact
- Tip 2. Verleng de batterijduur
- Tip 3. Controleer de oude deurbelbedrading
- Tip 4. Haal de deurbel naar binnen als het vriest
Tip 1: check de kabels en het stopcontact
Sluit in eerste instantie problemen met de voeding uit. Controleer of de deurbel in een ander stopcontact wel werkt. Controleer ook of de voedingsadapter aan beide einden goed is ingeplugd. Check daarna of de voedingsadapter zelf nog werkt door de deurbel op een andere voedingsadapter aan te sluiten.
Tip 2: verleng de batterijduur
Met deze simpele stappen verleng je de batterijduur van je Nest deurbel. Ga in Google Home naar de instellingen van je Nest deurbel en klik op ‘Battery’. Zet ‘Automatic battery saver’ aan. Bij een laag percentage zal de deurbel efficiënter omgaan met elektriciteit. Ook stel je de opname instellingen in op ‘More battery life’. De opnamekwaliteit wordt dan minder en de lengte van video’s korter. Hierdoor verbruik je minder stroom. Voor nog meer opties bekijk je deze video.
Tip 3: controleer de oude deurbelbedrading
Heb je de deurbel op je oude bedrading aangesloten? Controleer dan eerst de bedrading op scheurtjes en roest. Door beschadigingen kan vocht ervoor zorgen dat de bedrading roest en niet goed werkt. Ook je beltrafo kan stuk zijn. Deze zorgt ervoor dat je deurbel de juiste spanning krijgt. Wanneer deze niet goed werkt, werkt je deurbel ook niet. Deze transformator of omvormer vind je in de groepenkast. Wanneer je handig bent, vervang je de kabels en trafo zelf. Lukt dit niet? Laat dit dan door een deskundige doen. In deze video zie je hoe je de Google Nest deurbel bedraad aansluit.
Tip 4: haal de deurbel naar binnen als het vriest
Google bevestigt dat de Google Nest Doorbell niet oplaadt tijdens vrieskou. Volgens Google werkt de Nest Doorbell tot min 20 graden Celsius, zolang hij nog stroom heeft. Onder het vriespunt laadt de deurbel alleen niet meer op. In de app zie je dan de melding ‘Charging Paused, of ‘Charging Slowly’. Daarnaast gaat de deurbel ook sneller leeg bij lage temperaturen. Dit betekent niet dat de deurbel stuk is. Helaas is de enige oplossing bij vrieskou dat je de deurbel binnen oplaadt. Dit geldt ook voor de Google Nest Cam.