Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Marijn

De meest voorkomende storingen van Bosch en Siemens vaatwassers

Je Bosch of Siemens vaatwasser werkt niet meer goed en laat een foutcode zien. Om je vaatwasser zo snel mogelijk weer te gebruiken, zijn er gelukkig een aantal dingen die je zelf kunt doen. Hieronder lees je welke problemen passen bij welke foutcodes. Wij helpen je met de oplossing. Lukt dat niet? Gebruik dan onze reparatieservice.

Storing E01, E02, E03, E04 of E05

Bosch vaatwasser storing E01

Bij de foutcodes E01 tot en met E05 heeft de vaatwasser een technische fout. Je lost dit probleem op wanneer je de vaatwasser reset. Zet het apparaat uit, wacht een paar minuten en zet deze daarna weer aan.

Storing E14, E16, E17, E18 of E32

Storing E14, E16, E17, E18 of E32

De vaatwasser heeft een storing in de watertoevoer. Volg de onderstaande stappen.

  1. Zet de kraan goed open en controleer de waterdruk. Laat een emmer water hiervoor vollopen. Een goed werkende kraan geeft 10 liter water per minuut. Gebeurt dit niet? Neem dan contact op met een loodgieter.
  2. Controleer of de toevoerslang recht is en haal buigingen of knikken eruit.
  3. Controleer de filter en reinig deze met een kleine borstel onder de kraan.

Storing E22

Bosch vaatwasser storing E22

Toont je vaatwasser foutcode E22? Dan is het filter verstopt. Haal deze uit de vaatwasser en spoel deze voorzichtig met een afwasborstel af onder de kraan. Daarna plaats je deze weer terug. We raden je aan dat je dit filter regelmatig schoonmaakt, zodat je dit probleem voorkomt.

Storing E24 of E25

Bosch vaatwasser storing E24

Zie je de foutcode E24 of E25 verschijnen? Dan pompt de vaatwasser het water niet meer goed af. Haal eventuele knikken of buigingen uit de toevoerslang en zorg ervoor dat het water goed wegstroomt. Controleer of het filter of de afvoerpomp verstopt is en maak deze schoon. Heb je de vaatwasser net nieuw in huis, controleer dan of het afdekplaatje nog op de sifon zit. Verwijder deze en start opnieuw een programma.

Storing E27 of E90

Storing E27 of E90

Bij storing E27 is er geen probleem met de vaatwasser, maar met de voedingsspanning. Controleer de stekker en het stopcontact. Steek bijvoorbeeld de stekker van een ander apparaat in het stopcontact. Neem eventueel contact op met een elektricien.

Storing E92

Storing E92

Bij storing E92 zijn de zeven vervuild of verstopt. Deze zitten in de bodem aan de binnenkant van de vaatwasser. Kijk de handleiding hoe je deze eruit haalt en schoonmaakt.

Storing E61

Storing E61

Zie je foutcode E61? Doe dan het volgende.

  • Controleer of de afvoerslang verstopt of geknikt is.
  • Controleer of de sifonaansluiting openstaat.
  • Controleer de afdekking van de afvoerpomp en zet deze goed vast. Maak eventueel de pomp schoon.

Kraansymbool

Kraansymbool

Zie je een kraansymbool op het display branden? Doe dan het volgende.

  1. Controleer of de toevoerslang recht is en haal buigingen of knikken eruit. Is de slang verstopt? Maak deze dan schoon.
  2. Controleer de waterdruk. Laat een emmer water hiervoor vollopen. Een goed werkende kraan geeft 10 liter water per minuut. Gebeurt dit niet? Neem dan contact op met een loodgieter.
  3. Controleer de filter en reinig deze met een kleine borstel onder de kraan.

Andere storingen

Andere storingen

Bij de volgende foutcodes raden we af dat je het probleem oplost.

  • E09
  • E15
  • F15
  • E19
  • F19
  • E20
  • E21
  • E23
  • E26
  • E30
  • E31

Mogelijk is er een onderdeel kapot. Draai direct de kraan dicht en haal de stekker uit het stopcontact. Neem daarna contact op met Bosch of Siemens.

Probleem niet verholpen?

Klantenservice

Verdwijnt de foutcode nog steeds niet? Probeer dan de vaatwasser te resetten. Wanneer dit ook niet lukt, neem je contact op met Coolblue. Onze klantenservice helpt je graag verder. Heb je het model ergens anders gekocht? Dan neem je contact op met het verkooppunt of de fabrikant zelf. Is jouw garantietermijn voorbij? Maak dan gebruik van onze Coolblue reparatieservice.

Marijn
Artikel van:
Marijn Vaatwasser specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.