Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Giorgos

Hoe breid je de garantie van je zakelijke laptop uit?

Bij iedere laptop krijg je 2 of 3 jaar fabrieksgarantie, maar extra zekerheid is handig. Bijvoorbeeld met on-site garantie. Hiermee komt een specialist langs op kantoor, die je laptop ter plekke repareert. Daarnaast breid je de garantie per merk uit met diensten die de leverancier zelf aanbiedt. In dit artikel vertellen wij je hoe je de garantie van je zakelijke laptop uitbreidt.

Waarom wil je de zakelijke garantie uitbreiden?

Medewerkers aan de slag voor Coolblue Zakelijk

Met de fabrieksgarantie stuur je vaak alleen de laptop op naar de fabrikant, die deze ook repareert. Je hebt vaak 2 of 3 jaar aan fabrieksgarantie op een zakelijke laptop. Met het uitbreiden van de zakelijke garantie maak je het voor jezelf en je medewerkers makkelijker bij defecten of reparaties. Zo ben je je laptop veel minder lang kwijt. Hierdoor blijven jij en je medewerkers soepel aan het werk. Dit doe je met één van de 3 garantievormen: on-site, pick-up-and-return en carry-in. Onze medewerkers helpen je met een adviesgesprek graag bij het maken van de juiste keuze.

Welke garantievormen zijn er?

On site garantie waar de leverancier je laptop ophaalt

Volgende werkdag on-site

Wanneer je zakelijke laptop stukgaat, wil je deze zo snel mogelijk weer terug. Bij on-site garantie komt de volgende werkdag een specialist langs die het probleem oplost. Dit is thuis of op kantoor, waardoor je de laptop niet opstuurt. Is er geen snelle reparatie mogelijk? Dan krijg je een vervangende laptop. Deze garantiedienst komt vanuit de leverancier zelf. Er bestaan ook laptops die standaard deze garantievorm hebben.

Bij pick-up haalt een koerier je laptop op en levert deze ook weer af

Pick-up and return

Heb je geen postkantoor of pakketpunt in de buurt? Geen zorgen, met pick-up and return komt een koerier bij je langs, die de laptop ophaalt en terugbrengt. Deze garantie duurt wel iets langer, namelijk gemiddeld 3 tot 7 werkdagen.

Bij carry-in breng je de laptop zelf weg en haal je deze ook weer op

Carry-in garantie

De carry-in garantie is de standaard garantie die je bij een zakelijke laptop krijgt. Je brengt je kapotte laptop bij een ophaalpunt en haalt deze zelf ook weer op. Je verstuurt de laptop dus zelf naar de fabrikant, in plaats van dat er een koerier of specialist langskomt. Hierdoor duurt de reparatie ook het langst, gemiddeld zo'n 10 werkdagen.

Welke garantieverlengingen bieden merken aan?

MSI garantieuitbreidingspakket

Naast je Coolblue Zakelijk account bieden merken ook eigen garantiepakketten en upgrades aan. Zo bieden ze extra diensten aan, zoals direct contact met de klantenservice van de fabrikant of aparte accountmanagers voor grotere problemen. Daarnaast bieden merken eigen verlengingen aan, zodat je langer profiteert van de garantie diensten.

Giorgos
Artikel van:
Giorgos Laptop specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.