Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Lodi

Wat doe je als jouw Fitbit niet synchroniseert?

Wanneer jouw Fitbit niet met je smartphone synchroniseert, kan dit aan verschillende dingen liggen. In dit artikel geven we je 8 tips om de verbinding weer te herstellen.

8 tips om synchronisatie problemen op te lossen

Synchroniseert je Fitbit niet met je smartphone? Volg de volgende stappen:

  • Stap 1: check of bluetooth aan staat.
  • Stap 2: check of je Fitbit verbonden is met internet.
  • Stap 3: verbreek de bluetooth verbinding van je smartphone met andere apparaten.
  • Stap 4: verbreek de verbinding van andere apparaten met je Fitbit.
  • Stap 5: update je smartphone.
  • Stap 6: update je Fitbit en laad 'm op.
  • Stap 7: update de Fitbit app.
  • Stap 8: reset je Fitbit.

Is je probleem hierna nog niet opgelost? Of heb je een ander probleem met je Fitbit? Neem dan contact op met de Fitbit klantenservice. Zij helpen je verder om het probleem op te lossen.

Stap 1: check of bluetooth aan staat

Bluetooth op Fitbit doet het niet

Controleer of bluetooth aanstaat op je smartphone en Fitbit. Als bluetooth bij één van beide apparaten uit staat, maken ze geen verbinding. Zijn je smartphone en Fitbit verbonden? Verbreek dan de verbinding en verbindt ze opnieuw.

  1. Ga naar de instellingen op je smartphone.
  2. Ga naar Bluetooth en tik op je Fitbit.
  3. Tik nu op Vergeet dit apparaat.
  4. Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone.

Stap 2: Fitbit verbinden met internet

Fitbit verbindt niet met telefoon

Jouw Fitbit moet verbonden zijn met het internet om je gegevens te synchroniseren met je smartphone of computer. Dit gaat automatisch als jouw Fitbit is verbonden met smartphone. Controleer of je smartphone is verbonden met wifi of je mobiele netwerk.

Stap 3: verbinding met andere apparaten

telefoon verbindt niet met Fitbit

Is jouw smartphone verbonden met andere apparaten, zoals een muziekinstallatie of headset? De verbinding met je Fitbit valt dan soms weg. Kijk in het bluetooth menu van je smartphone met welke apparaten hij verbonden. Verbreek de verbinding met deze apparaten. Koppel nu opnieuw je Fitbit aan je smartphone.

  1. Ga naar de instellingen op je smartphone.
  2. Ga naar Bluetooth en tik op je muziekbox of headset.
  3. Tik nu op Vergeet dit apparaat.
  4. Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone

Stap 4: andere apparaten verbonden met Fitbit

Fitbit Versa doet het niet

Je Fitbit smartwatch kan maar met één apparaat tegelijk verbinden. Controleer of jouw Fitbit niet met een andere smartphone of tablet is gekoppeld.

Stap 5: update smartphone

telefoon koppelen met Fitbit

Misschien verbindt je Fitbit niet omdat je smartphone een software update nodig heeft. Update je smartphone via de instellingen op je toestel. Is je smartphone bijgewerkt, maar synchroniseert je Fitbit nog steeds niet? Start je smartphone dan opnieuw op en probeer het nog eens.

Stap 6: update je Fitbit

Fitbit updaten

Zorg ervoor dat jouw Fitbit altijd up-to-date is. Laad je Fitbit helemaal op voordat je 'm updatet. De meeste Fitbit smartwatches updaten automatisch. Handmatig doe je het zo:

  1. Open de Fitbit app op je smartphone en houd je Fitbit in de buurt.
  2. Tik in de app op jouw profiel en daarna op jouw Fitbit.
  3. Tik op de roze knop Bijwerken. Deze knop zie je alleen als er een update beschikbaar is.

Is je Fitbit bijgewerkt, maar synchroniseert hij nog steeds niet? Start je Fitbit dan opnieuw op.

Stap 7: update Fitbit app

Update Fitbit app

Zorg ook dat de Fitbit app op je smartphone, tablet of laptop is geüpdatet. Is jouw Fitbit app bijgewerkt, maar synchroniseert je Fitbit nog niet? Sluit de Fitbit app geforceerd af. Start ook je smartphone opnieuw op.

Stap 8: reset je Fitbit

Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Reset dat je Fitbit. Bij een zachte reset worden je gegevens bewaard. Bij een harde reset gaat de Fitbit terug naar de fabrieksinstellingen. Lees in het onderstaande artikel hoe het resetten werkt voor jouw model Fitbit.

Lodi
Artikel van:
Lodi Smartwatch specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.