Wat doe je als jouw Fitbit niet synchroniseert?
8 tips om synchronisatie problemen op te lossen
Synchroniseert je Fitbit niet met je smartphone? Volg de volgende stappen:
- Stap 1: check of bluetooth aan staat.
- Stap 2: check of je Fitbit verbonden is met internet.
- Stap 3: verbreek de bluetooth verbinding van je smartphone met andere apparaten.
- Stap 4: verbreek de verbinding van andere apparaten met je Fitbit.
- Stap 5: update je smartphone.
- Stap 6: update je Fitbit en laad 'm op.
- Stap 7: update de Fitbit app.
- Stap 8: reset je Fitbit.
Is je probleem hierna nog niet opgelost? Of heb je een ander probleem met je Fitbit? Neem dan contact op met de Fitbit klantenservice. Zij helpen je verder om het probleem op te lossen.
Stap 1: check of bluetooth aan staat
Controleer of bluetooth aanstaat op je smartphone en Fitbit. Als bluetooth bij één van beide apparaten uit staat, maken ze geen verbinding. Zijn je smartphone en Fitbit verbonden? Verbreek dan de verbinding en verbindt ze opnieuw.
- Ga naar de instellingen op je smartphone.
- Ga naar Bluetooth en tik op je Fitbit.
- Tik nu op Vergeet dit apparaat.
- Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone.
Stap 2: Fitbit verbinden met internet
Jouw Fitbit moet verbonden zijn met het internet om je gegevens te synchroniseren met je smartphone of computer. Dit gaat automatisch als jouw Fitbit is verbonden met smartphone. Controleer of je smartphone is verbonden met wifi of je mobiele netwerk.
Stap 3: verbinding met andere apparaten
Is jouw smartphone verbonden met andere apparaten, zoals een muziekinstallatie of headset? De verbinding met je Fitbit valt dan soms weg. Kijk in het bluetooth menu van je smartphone met welke apparaten hij verbonden. Verbreek de verbinding met deze apparaten. Koppel nu opnieuw je Fitbit aan je smartphone.
- Ga naar de instellingen op je smartphone.
- Ga naar Bluetooth en tik op je muziekbox of headset.
- Tik nu op Vergeet dit apparaat.
- Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone
Stap 4: andere apparaten verbonden met Fitbit
Je Fitbit smartwatch kan maar met één apparaat tegelijk verbinden. Controleer of jouw Fitbit niet met een andere smartphone of tablet is gekoppeld.
Stap 5: update smartphone
Misschien verbindt je Fitbit niet omdat je smartphone een software update nodig heeft. Update je smartphone via de instellingen op je toestel. Is je smartphone bijgewerkt, maar synchroniseert je Fitbit nog steeds niet? Start je smartphone dan opnieuw op en probeer het nog eens.
Stap 6: update je Fitbit
Zorg ervoor dat jouw Fitbit altijd up-to-date is. Laad je Fitbit helemaal op voordat je 'm updatet. De meeste Fitbit smartwatches updaten automatisch. Handmatig doe je het zo:
- Open de Fitbit app op je smartphone en houd je Fitbit in de buurt.
- Tik in de app op jouw profiel en daarna op jouw Fitbit.
- Tik op de roze knop Bijwerken. Deze knop zie je alleen als er een update beschikbaar is.
Is je Fitbit bijgewerkt, maar synchroniseert hij nog steeds niet? Start je Fitbit dan opnieuw op.
Stap 7: update Fitbit app
Stap 8: reset je Fitbit
Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Reset dat je Fitbit. Bij een zachte reset worden je gegevens bewaard. Bij een harde reset gaat de Fitbit terug naar de fabrieksinstellingen. Lees in het onderstaande artikel hoe het resetten werkt voor jouw model Fitbit.