De meest voorkomende storingen van Candy was-droogcombinaties
Candy storing E2
Zie je storing E2? Dan krijgt de automaat geen water. Controleer of de waterkraan volledig openstaat. Kijk ook of er geen knikken in de aanvoerslang zitten. Is dat niet het geval? Draai de kraan dan dicht en haal de aanvoerslang los van de machine. Maak vervolgens het filter in het uiteinde van de slang voorzichtig schoon met een borsteltje. Als laatste controleer je het afvoerfilter rechtsonder in de machine. Haal verloren muntjes of paperclips uit de automaat en maak het filter en de holte goed schoon.
Candy storing E3
Wanneer het water niet uit de machine wegvoert, zie je foutcode E3. Open als eerst het afvoerfilterklepje rechtsonder in de machine. Zet hier een klein teiltje onder waarin je het water uit de trommel opvangt'. Open het filter voorzichtig en haal gekke voorwerpen, zoals muntjes of paperclips, uit de filterholte. Spoel het filter schoon onder de kraan en maak de holte schoon met een doek. Controleer daarnaast of er geen knikken in de afvoerslang zitten en of de afvoerbuis niet verstopt zit.
Candy storing E4
Wanneer foutcode E4 verschijnt, zit er te veel sop in je was-droogcombinatie. Je hebt dan te veel wasmiddel gebruikt. Stop in dit geval het programma en haal je kleding uit de trommel. Zet nu een spoelprogramma aan en laat de lege trommel draaien. Zo spoelt het overtollige sop weg. Na het programma stop je je wasgoed weer in de automaat en ga je verder met wassen. Let er in de toekomst op dat je minder wasmiddel gebruikt.
Candy storing E7
Bij een probleem met de deur zie je storingscode E7. Controleer of er geen shirt of sok tussen de deur zit. Doe de deur goed dicht en duw tot je de trommeldeur dicht hoort klikken. Als je de deur niet goed dicht krijgt, zit er mogelijk te veel wasgoed in de trommel. Haal er in dit geval wat kleding uit. Zit de deur goed dicht? Haal dan de stekker uit het stopcontact, wacht 3 minuten en doe de deur open. Probeer de deur nu opnieuw goed te sluiten.
Probleem niet verholpen?
Gaat de foutcode niet weg? Haal de stekker 30 minuten uit het stopcontact en start het programma opnieuw. Mogelijk helpt dit. Werkt dit ook niet? Dan helpen we je graag verder. Neem contact op met onze klantenservice als je product nog binnen de garantie valt. Als dit niet zo is, schakel je onze Coolblue reparatie service in. Onze ervaren monteurs kijken naar het probleem en lossen de storing veilig en snel bij je thuis op. Je leest hier hoe dit werkt.