Algemene voorwaarden Coolblue Laadpalen

Laadoplossing

Definitie

  • Algemene Voorwaarden: deze voorwaarden inzake Laadoplossingen.
  • Abonnement (of Laadpaal pakket): tussen Coolblue Energie en Klant overeengekomen abonnement voor de dienstverlening welke beschreven staat onder de voorwaarden Abonnementen Data & Onderhoud.
  • Actievoorwaarden: voorwaarden welke van toepassing zijn op een specifieke actie aanbieding.
  • Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
  • Derde Partij: derde partij waarmee Coolblue Energie al dan niet op duurzame basis samenwerkt in het kader van de totstandkoming en de uitvoering van de Overeenkomst.
  • Elektriciteitscontractant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon op wiens naam de aansluiting en het contract betreffende de levering van elektriciteit met de elektriciteitsleverancier staat, waarop Laadoplossing dient te worden aangesloten.
  • Elektrisch Voertuig: een voertuig met 2 wielen of meer, zoals bedoeld in de Wegenverkeerswet 1994, welk voertuig is geregistreerd bij de Rijksdienst voor Wegverkeer en geheel of gedeeltelijk door een elektromotor wordt aangedreven, waarvoor de elektrische energie geleverd wordt door een batterij en waarvan deze batterij kan worden opgeladen door middel van een voorziening buiten het voertuig. * Het Elektrisch Voertuig dient niet alleen aan alle wettelijke eisen te voldoen, maar ook aan marktconforme technische standaards.
  • Gebruiker: de feitelijke gebruiker van het Elektrisch Voertuig voor wie de Laadoplossing is bestemd.
  • Installateur: een natuurlijke persoon die namens Coolblue Energie of namens de door Coolblue Energie ingeschakelde derde Installatiewerkzaamheden uitvoert.
  • Installatiecheck: het bepalen van de exacte locatie waar Laadoplossing geplaatst moet worden en het inventariseren van de werkzaamheden die nodig zijn om Laadoplossing te installeren. Deze check kan worden uitgevoerd door Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij en kan plaatsvinden op afstand of op locatie, op basis van de informatie die Klant aan Coolblue Energie verstrekt. *Installatiewerkzaamheden: alle bezigheden ten behoeve van het plaatsen, verplaatsen, afmonteren of verwijderen van Laadoplossing, zoals opgenomen in de ondertekende Overeenkomst.
  • Kantooruren: van 09.00 tot 17.30 uur.
  • Klant: de contractuele wederpartij van Coolblue Energie, zijnde een Wederverkoper, een Onderneming, of een Consument.
  • Klantenservice: de klantenservice Coolblue Energie Elektrisch Laden. Deze is bereikbaar per e-mail laadpalen@coolblue.nl en telefonisch tijdens Kantooruren op 088 54 54 10 (lokaal tarief).
  • Laadoplossing: het door Coolblue Energie op basis van de Overeenkomst aan Klant te leveren en/of te installeren product, zijnde een elektrotechnische installatie ten behoeve van het laden van een Elektrisch Voertuig, het bijhorende leidingwerk voor aansluiting op het elektriciteitsnetwerk in een meterkast, en de bijbehorende Installatiewerkzaamheden.
  • Laadpas: een door Coolblue Energie of Derde Partij ter beschikking gestelde pas om bij Laadoplossing aan en af te melden.
  • Laadtransactie: de afgenomen elektriciteit bij Laadoplossing binnen een bepaald tijdsbestek welke aanvangt bij aanmelden en eindigt bij afmelden met een Laadpas.
  • Offerte: de aanbieding aan Klant waarin wordt aangegeven welke Zaken en Abonnementen Klant van Coolblue Energie wenst af te nemen en Coolblue Energie aan Klant wenst te leveren met de daaraan verbonden kosten en bijkomende rechten en verplichtingen van Partijen. Middels ondertekening van de Offerte door Klant wordt het de Overeenkomst.
  • Onderneming: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die een onderneming drijft of geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel en de door Coolblue Energie geleverde producten en diensten voor eigen gebruik aanwendt.
  • Ongeoorloofd Gebruik: onder meer het gebruik van Laadoplossing op onoordeelkundige of onjuiste wijze (inclusief het gebruik van laadkabels zonder CE-keurmerk of anderszins kwalitatief ondermaatse, ongeschikte, ondeugdelijke, of defecte laadkabels en/of laad stekkers, alsmede het gebruik van laadkabels die te makkelijk los te koppelen zijn tijdens vergrendeling); het gebruik van laadkabels die niet geschikt zijn voor het laadvermogen van het desbetreffende Elektrisch Voertuig; het opladen (of pogingen daartoe) van daartoe ongeschikte voertuigen of andere zaken; het gebruik van Laadoplossing anders dan vermeld in de (veiligheids-) instructies of de toepasselijke wettelijke (veiligheids- en andere) voorschriften; alsmede ieder schade toebrengend handelen of nalaten.
  • Opleverdocument: document van Coolblue Energie of door Coolblue Energie ingeschakelde derde waarin de door Coolblue Energie of door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij opgeleverde Installatiewerkzaamheden zijn opgenomen. Middels ondertekening van dit (digitale) document aanvaardt Klant de oplevering.
  • Overeenkomst: het door Klant schriftelijk aanvaarde Offerte van Coolblue Energie inclusief de toepasselijke Algemene Voorwaarden en Toestemmingsformulier.
  • Partijen: dit zijn Coolblue Energie en Klant.
  • Perceel: de locatie waar Laadoplossing op grond van de Overeenkomst geïnstalleerd dient te worden.
  • Coolblue Energie: Coolblue Energie is een handelsnaam van de besloten vennootschap Servicehouse B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 62009761, gevestigd en kantoorhoudende te Amersfoort (www.servicehouse.nl).
  • Tarieven: bedragen in euro’s welke worden vermeld in de Overeenkomst en die Coolblue Energie in rekening zal brengen bij Klant.
  • Toestemmingsformulier: een formulier, welk onderdeel is van de Overeenkomst, waarmee de Gebruiker en de Elektriciteitscontractant middels ondertekening akkoord gaan met de installatie van de Laadoplossing op de het betreffende Perceel en het verbruik van elektriciteit van het Laadoplossing middels de aansluiting van het Perceel.
  • Veiligheidsinstructies: de instructies en gebruiksvoorschriften geldend met betrekking tot desbetreffende Laadoplossing en/of het Elektrisch Voertuig.
  • Website: de website van Coolblue Energie, https://www.coolblue.nl/laadpalen/. De Website heeft ook een afgeschermd gedeelte dat alleen toegankelijk is voor Klanten en Laadpashouders.
  • Werkdagen: alle dagen van een jaar, niet zijnde zaterdagen, zondagen en (erkende) Nederlandse feestdagen.
  • Wederverkoper: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die een onderneming drijft of geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel en de door Coolblue Energie geleverde producten en diensten niet voor eigen gebruik aanwendt, maar deze diensten, al dan niet gebundeld, aan haar klanten aanbiedt en ter beschikking stelt.

ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 1: Aanbod en totstandkoming van de Overeenkomst

  • 1.1 Alle Offertes van Coolblue Energie zijn vrijblijvend, tenzij in de aanbieding een termijn voor aanvaarding staat vermeld en deze termijn nog niet is verstreken.
  • 1.2 De Klant staat ervoor in dat ondertekening van de Offerte slechts plaatsvindt door een daartoe bevoegd persoon of personen.
  • 1.3 De inhoud van de Offerte inclusief tekeningen, beschrijvingen en specificaties, is zo nauwkeurig mogelijk, doch is niet bindend.
  • 1.4 Indien de Offerte middels een specifieke actie aanbieding tot stand is gekomen zullen Actievoorwaarden prevaleren.
  • 1.5 Door de ondertekening of schriftelijke aanvaarding van de Offerte komt een Overeenkomst tussen Klant en Coolblue Energie tot stand.

Artikel 2: Uitvoering van de Overeenkomst

  • 2.1 Coolblue Energie is een handelsnaam van de besloten vennootschap Servicehouse B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 62009761, gevestigd en kantoorhoudende te Amersfoort (www.servicehouse.nl).
  • 2.2 Datum van levering en/of installatie van de Laadoplossing vindt plaats in overeenstemming met Klant.
  • 2.3 Coolblue Energie is gerechtigd werkzaamheden door een Derde Partij uit te laten voeren.
  • 2.4 Klant dient alle gegevens waarvan Coolblue Energie aangeeft dat ze noodzakelijk zijn of waarvan redelijkerwijs aangenomen kan worden dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, tijdig en juist aan Coolblue Energie te verstrekken. Indien de gegevens niet tijdig en/of niet juist worden verstrekt, heeft Coolblue Energie het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende kosten bij Klant in rekening te brengen.
  • 2.5 Coolblue Energie zal niet aansprakelijk zijn indien zij bij de uitvoering van de Overeenkomst is uitgegaan van de door Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

Artikel 3: Klantenservice Coolblue Energie Laadoplossingen

Voor correspondentie, vragen en klachten dient Klant zich tot de Klantenservice Coolblue Energie Elektrisch Laden te richten. De Klantenservice is bereikbaar per e-mail laadpalen@coolblue.nl en op Werkdagen tijdens Kantooruren telefonisch bereikbaar op 088 54 54 10 (lokaal tarief).

Artikel 4: Ondersteuning bij vragen, storingen en problemen

Voor vragen, het verhelpen van storingen en/of het oplossen van problemen met betrekking tot de werking of gebruikmaking van de Laadoplossing, biedt Coolblue Energie, een of meer van de volgende mogelijkheden:

  • a. telefonische ondersteuning;
  • b. ondersteuning per e-mail;
  • c. online ondersteuning;
  • d. bezoek Coolblue Energie of door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij.

Artikel 5: Garantie

  • 5.1 Voor de Laadoplossing die Coolblue Energie in het kader van de Overeenkomst aan Klant levert, geldt een garantieperiode van twee (2) jaar vanaf het moment van levering aan Klant.

De garantie is beperkt tot:

a. productiefouten;

b. leveringen aan Klanten in Nederland en consumenten uit overige lidstaten van de Europese Unie.

  • 5.2 Voorrijkosten en transportkosten vallen niet onder de garantie en dienen in geval van herstel of vervanging door de Klant te worden betaald.
  • 5.3 Gedurende de garantieperiode zal Coolblue Energie zich inspannen fouten die onder de garantie vallen, binnen redelijke termijn (kosteloos) te laten herstellen of, indien herstel niet mogelijk is, zorg te dragen voor vervanging van de Laadoplossing.
  • 5.4 Herstel of vervanging vindt uitsluitend plaats indien het gebrek of storing zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is na ontdekking aan Coolblue Energie is bekend gemaakt.
  • 5.5 De garantie is niet van toepassing in het geval het defect het gevolg is van:

a. ongeoorloofd Gebruik en verkeerd of onzorgvuldig gebruik van de Laadoplossing;

b. tekortkoming van Klant of door Klant ingeschakelde derde;

c. slijtage;

d. aangebrachte aanpassingen, onjuiste installatie en/of onjuiste montage door Klant of door Klant ingeschakelde derde;

e. gebruik voor een ander doel dan wordt aangegeven en/of bij verkeerd gebruik en/of het niet handelen conform de instructies van fabrikant en/of Coolblue Energie.

  • 5.6 De garantie vervalt bij doorverkoop van de Laadoplossing.
  • 5.7 Periodieke onderhoudsactiviteiten hebben geen invloed op de garantieperiode.

Artikel 6: Facturatie en Betaling

  • 6.1 Indien en voor zover niet anders is overeengekomen, dient betaling plaats te vinden binnen een termijn van 14 kalenderdagen na factuurdatum.
  • 6.2 Indien Coolblue Energie de verschuldigde betaling niet binnen de gestelde termijn heeft ontvangen, is de Klant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Vanaf het sturen van de aanmaning mag Coolblue Energie wettelijke rente in rekening brengen.
  • 6.3 Indien ter verkrijging van voldoening van het verschuldigde bedrag een incassoprocedure noodzakelijk is, zijn alle daaraan verbonden kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 7: Herroepingsrecht voor levering van de Laadoplossing (uitsluitend voor Consumenten)

  • 7.1 Herroepen van de opdracht tot installatie; Coolblue Energie ziet het akkoord van Klant op de Offerte en de aanbetaling als een uitdrukkelijk verzoek om de installatie van de Laadoplossing uit te voeren. Ook als er nog wijzigingen in de Offerte worden doorgevoerd. Als Klant de opdracht na de 14 dagen herroepingsrecht annuleert, houdt Coolblue Energie de aanbetaling in.

  • 7.2 Herroepen van de installatie van de Laadoplossing; Er geldt een bedenktermijn van 14 dagen na de installatie van de Laadoplossing. De Overeenkomst kan in dat geval door Klant zonder opgave van reden worden ontbonden. Dit wordt ook wel het ‘herroepingsrecht’ genoemd. In dit geval vraagt Coolblue Energie Klant om een compensatie voor de werkzaamheden die al zijn uitgevoerd. Dat zijn onder andere, maar niet uitsluitend;

a. de installatiekosten van de oorspronkelijk uitgevoerde installatie;

b. een afschrijving van 30% op alle geïnstalleerde producten;

c. de verwijderingskosten.

Zijn er complexe en vaak dure verwijderingswerkzaamheden nodig om alles in de oorspronkelijke staat terug te brengen? Dan is Coolblue Energie niet verplicht deze werkzaamheden uit te voeren of te betalen. Dit kan wel in overleg worden uitgevoerd tegen bijkomende kosten.

Artikel 8: Opschorting en beëindiging door Coolblue Energie

  • 8.1 Coolblue Energie is gerechtigd de Overeenkomst tussentijds te beëindigen en/of haar verplichtingen op te schorten na voorafgaande ingebrekestelling waarin een termijn van 14 kalenderdagen aan Klant is gegund om alsnog na te komen, tenzij een ingebrekestelling op grond van de wet niet is vereist, indien:

a. Klant één van haar verplichtingen van de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt;

b. Coolblue Energie aan Klant verzocht heeft zekerheid te stellen en Klant hier niet aan voldoet;

c. indien er sprake is van faillissement, surseance van betaling, schuldsanering of onder curatele stelling van Klant.

  • 8.2 Coolblue Energie is gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd of indien zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

Artikel 9: Annulering door Klant

Behoudens de toepassing van Artikel 7 (Herroepingsrecht), kan Klant tot 14 kalenderdagen voor de levering van de Laadoplossing de Overeenkomst annuleren. Coolblue Energie brengt dan 25% van het bedrag van de Offerte in rekening. Voor het annuleren van de Overeenkomst binnen 14 dagen voor de levering van de Laadoplossing brengt Coolblue Energie het gehele bedrag van de Offerte in rekening.

Artikel 10: Privacy

  • 10.1 De verwerking van de persoonsgegevens door Coolblue Energie zal geschieden met inachtneming van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Coolblue Energie is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van verwerking van de persoonsgegevens door eventueel door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij. De wijze waarop Coolblue Energie met persoonsgegevens van Klant omgaat is beschreven in de privacy policy, die op de website is gepubliceerd.
  • 10.2 Klant dient alle (bedrijfs)gegevens van Coolblue Energie en van door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partijen en de middels de Overeenkomst verkregen gegevens vertrouwelijk te behandelen.

Artikel 11: Wijziging Algemene Voorwaarden en Tarieven

  • 11.1 Coolblue Energie is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden en Tarieven eenzijdig te wijzigen.
  • 11.2 Wijzigingen van deze Algemene Voorwaarden worden ten minste 10 kalenderdagen vóór inwerkingtreding bekend gemaakt. Wijzigingen van Tarieven (waaronder vergoedingen) worden uiterlijk op de dag van inwerkingtreding bekend gemaakt.
  • 11.3 Indien een Klant een door Coolblue Energie op de Website bekendgemaakte wijziging van deze Algemene Voorwaarden dan wel een wijziging van Tarieven niet wenst te accepteren, heeft Klant het recht de Overeenkomst binnen 1 maand na bekendmaking, met inachtneming van deze Voorwaarden, te beëindigen.

Artikel 12: Overdracht rechten en plichten

  • 12.1 Klant is niet gerechtigd de rechten en plichten uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder schriftelijke toestemming van Coolblue Energie.
  • 12.2 Coolblue Energie is gerechtigd de rechten en plichten uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder toestemming van Klant indien er sprake is van de overdracht van onderneming waartoe deze Overeenkomst behoort.

Artikel 13: Overdracht eigendom en risico van de Laadoplossing

  • 13.1 Het verlies- en/of schaderisico met betrekking tot de te leveren Laadoplossing gaat over op Klant op moment van levering van de Laadoplossing aan Klant of aan een door Klant aangewezen derde.
  • 13.2 De Laadoplossing blijft eigendom van Coolblue Energie totdat Klant de volledige koopprijs en alle andere bedragen die hij uit hoofde van de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden aan Coolblue Energie verschuldigd is, heeft betaald.
  • 13.3 De Laadoplossing zal worden aangemerkt als een roerende zaak, óók indien deze is bevestigd aan een onroerende zaak. De Laadoplossing is niet bestemd om duurzaam ter plaatse te blijven en kan zonder noemenswaardige schade verwijderd worden. Zo lang de Klant de volledige koopprijs nog niet heeft voldaan, heeft Coolblue Energie steeds het recht een eventuele bevestiging of verankering aan een onroerende zaak ongedaan te maken en haar eigendom te revindiceren (‘wegbreekrecht’).

Artikel 14: Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter

  • 14.1 Op de Overeenkomst (inbegrepen deze Algemene Voorwaarden) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  • 14.2 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
  • 14.3 Alle geschillen voortvloeiend uit de Overeenkomst (inbegrepen deze Algemene Voorwaarden) zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Midden-Nederland, locatie Utrecht.

INSTALLATIE

Artikel 15: Verplichtingen Klant t.b.v. Installatiewerkzaamheden

  • 15.1 Klant zal onderstaande verplichtingen op zich nemen:

a. Klant zal in overleg met eigenaar, de exacte locatie kenbaar maken waar de Laadoplossing door Coolblue Energie geïnstalleerd moeten worden. Klant draagt verantwoordelijkheid voor deze keuze;

b. Klant garandeert dat de elektriciteitsvoorziening van het betreffende Laadoplossing voorziet in voldoende vermogen, en dat de elektriciteitsvoorziening van het betreffende Laadoplossing optimaal functioneert. Indien de Klant dit niet kan garanderen, dient Klant dit tijdens de Installatiecheck te melden;

c. Klant garandeert dat er ten behoeve van hosting een correct en continu werkend mobiel netwerk van datacommunicatie met een signaalsterkte van ten minste -75dBm op de locatie bereikbaar is. Indien de Klant dit niet kan garanderen, dient Klant dit te melden voor het ondertekenen van de Offerte bij Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij, zodat bepaald kan worden of er technische mogelijkheden zijn om het signaal te versterken, op andere wijze in een correct en continu werkend netwerk van datacommunicatie te voorzien, of dat installatie niet mogelijk is omdat de signaalsterkte te zwak is voor hosting. Eventuele schade voor Coolblue Energie voortvloeiend uit afwezigheid of gebrekkig werkend datacommunicatienetwerk komen voor rekening van Klant. d. Klant zal Coolblue Energie te allen tijde toegang en medewerking verlenen tot de locatie ten behoeve van het leveren en installeren van de Laadoplossing alsmede eventuele geschikte bergruimte aldaar en/of bewerkstelligen dat Gebruiker of derden toegang en medewerking verlenen waar dat noodzakelijk is de aangewezen plek voor installatie en de nabijgelegen aangrenzende parkeervakken dienen door Klant afgezet te zijn en volledig ter beschikking van Coolblue Energie te staan;

e. Klant dient tijdens de Installatiewerkzaamheden Coolblue Energie in staat te stellen om de elektrische installatie van het Perceel te kunnen in- en uitschakelen. Coolblue Energie is tijdens het uitvoeren van de Installatiewerkzaamheden niet aansprakelijk voor schade die ontstaat in verband met het tijdelijk uitschakelen van de elektriciteitstoevoer van de Laadoplossing. Klant dient met het oog op deze situatie alle benodigde voorzorgsmaatregelen te treffen. Klant vrijwaart Coolblue Energie en door Coolblue Energie ingeschakelde derden tegen alle schade die zij lijden ingeval de getroffen voorzorgsmaatregelen onvoldoende blijken te zijn;

f. Klant verstrekt tijdig alle (technische) juiste en volledige informatie die noodzakelijk is voor Coolblue Energie om de Overeenkomst naar behoren uit te kunnen voeren. Klant vrijwaart Coolblue Energie voor aanspraken van derden in verband met de verstrekte informatie;

g. Klant dient tijdig, dat wil zeggen vóór installatie van de Laadoplossing, over de overeengekomen of wettelijk verplichte vergunningen, ontheffingen, beschikkingen en toestemmingen te beschikken ten behoeve van de installatie van de Laadoplossing. Indien tegen een bestuursrechtelijk besluit een bezwaar- of beroepsmogelijkheid openstaat, dan komen eventuele hieruit voortvloeiende kosten voor risico van Klant;

h. indien de voorziene Installatiewerkzaamheden zullen plaatsvinden in een (kruip)ruimte waarin water kan staan, dient deze vooraf door de Klant gecontroleerd te zijn en het eventueel aanwezige water door Klant voor aanvang van Installatiewerkzaamheden te zijn verwijderd. Indien Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij genoodzaakt is tijdens de Installatiewerkzaamheden aanwezig water te verwijderen, is Coolblue Energie gerechtigd de hiermee samenhangende kosten bij Klant in rekening te brengen.

  • 15.2 Klant dient er voor te zorgen dat:

a. indien hij niet rechthebbende is van het Perceel behorend bij de locatie waar de Laadoplossing geïnstalleerd moeten worden, hij toestemming heeft verkregen van de rechthebbende(n) voor installatie van de Laadoplossing op het betreffende Perceel;

b. indien hij niet degene is die met de elektriciteitsleverancier een leveringsovereenkomst heeft afgesloten, voor de aansluiting waarop de Laadoplossing wordt geïnstalleerd, hij schriftelijk toestemming heeft verkregen van de (rechts)persoon op wiens naam de overeenkomst voor de levering van elektriciteit staat om ten behoeve van de Laadoplossing elektriciteit af te nemen.

Artikel 16: Uitvoering Installatiewerkzaamheden

  • 16.1 De Installatiewerkzaamheden voldoen tenminste aan de dan geldende normen en (lokale) wetgeving in de installatiebranche.
  • 16.2 Coolblue Energie is gerechtigd Installatiewerkzaamheden door Derde Partijen uit te laten voeren.
  • 16.3 Indien Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij Installatiewerkzaamheden aan de Laadoplossing uitvoert, is dit artikel van toepassing. De installatie zal plaats vinden overeenkomstig de specificaties in de Overeenkomst.
  • 16.4 Het behoort uitdrukkelijk tot de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van Klant om de vereiste toestemming(en) van derde(n) te verkrijgen ten aanzien van installatie van de Laadoplossing op betreffende locatie.
  • 16.5 Indien Klant bij Coolblue Energie een Offerte aanvraagt voor het uitvoeren van Installatiewerkzaamheden voor de Laadoplossing, zal Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij eerst een Installatiecheck uitvoeren. De Installatiecheck kan plaatsvinden op afstand of op locatie, op basis van de informatie die Klant ingevolge artikel 2.4 aan Coolblue Energie verstrekt.
  • 16.6 Indien de geplande Installatie afspraak binnen 72 uur voor aanvang door Klant wordt geannuleerd, is Coolblue Energie gerechtigd alle gemaakte kosten bij Klant in rekening te brengen met een minimum van 160 euro exclusief btw.
  • 16.7 Indien Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij de Klant en/of Gebruiker niet aantreft op afgesproken tijdstip, dan is Coolblue Energie gerechtigd alle gemaakte kosten bij Klant in rekening te brengen met een minimum van 160 euro exclusief btw.
  • 16.8 Indien Klant in de periode vanaf aanvang van de Installatiewerkzaamheden tot oplevering van Coolblue Energie, om welke reden dan ook, annuleert, dient Klant de tot dat moment door Coolblue Energie gemaakte kosten te vergoeden. Coolblue Energie kan niet eerder worden verplicht met de Installatiewerkzaamheden te beginnen dan nadat alle daarvoor noodzakelijke informatie, materialen en de Laadoplossing in het bezit van Coolblue Energie zijn.
  • 16.9 Coolblue Energie is niet verantwoordelijk om Perceel in de oorspronkelijke staat terug te brengen. Indien Klant wenst dat Perceel in oorspronkelijke staat wordt teruggebracht zal dit voor rekening en risico van Klant geschieden.

Artikel 17: Meerwerk

  • 17.1 Meerwerk zijn alle werkzaamheden in verband met installatie die niet zijn opgenomen in de ondertekende Overeenkomst waaronder:

a. werkzaamheden die ten tijde van de Installatiecheck niet naar voren zijn gekomen;

b. die tijdens de installatie nodig blijken en die in alle redelijkheid niet te voorzien waren;

c. die worden verzocht door Klant.

  • 17.2 Indien Coolblue Energie bereid is meerwerk uit te voeren, zullen de kosten van meerwerk voor rekening van Klant komen. Coolblue Energie behoudt zich in een dergelijk geval het recht voor om de Installatiewerkzaamheden op te schorten totdat overeenstemming is bereikt over de vergoeding van het meerwerk.
  • 17.3 Indien de omvang dusdanig groot en/of de kosten dusdanig hoog zijn voor dit meerwerk, dat dit ertoe leidt dat een van de Partijen afziet van de voortgang van de installatie van de desbetreffende Laadoplossing, blijft de Klant verplicht alle reeds door Coolblue Energie gemaakte kosten aan Coolblue Energie te vergoeden.
  • 17.4 Indien van toepassing is Klant verplicht de kosten aan Coolblue Energie te vergoeden die verbonden zijn aan het ongedaan maken van de reeds verrichte werkzaamheden.

Artikel 18: Oplevering van de Laadoplossing

  • 18.1 Zodra Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij te kennen heeft gegeven dat de Installatiewerkzaamheden zijn afgerond, vindt oplevering plaats.
  • 18.2 Klant dient alle gebreken die hij tijdens de oplevering vaststelt ter stond melden aan Installateur, in ieder geval voorafgaand aan het aanvaarden van de oplevering.
  • 18.3 Klant aanvaardt de oplevering middels ondertekening van het Opleverdocument. Indien een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij de installatie uitvoert, kan deze ondertekening ook via het Opleverdocument van deze Derde Partij gedaan worden. Indien Klant niet Gebruiker is, dan machtigt Klant bij voorbaat Gebruiker om namens hem het Opleverdocument te ondertekenen.
  • 18.4 Klant of Gebruiker dient aanwezig te zijn bij oplevering van de Laadoplossing. Indien noch Klant noch Gebruiker aanwezig is geweest bij oplevering én hij de oplevering binnen 2 Werkdagen niet uitdrukkelijk heeft afgewezen, wordt hij geacht de oplevering van Installatiewerkzaamheden te hebben aanvaard.
  • 18.5 Indien Klant de oplevering uitdrukkelijk afwijst, dient hij binnen 2 Werkdagen middels een e-mail bericht aan Klantenservice gemotiveerd aan te geven waarom hij de oplevering niet accepteert. Kleine gebreken die de ingebruikneming van de Laadoplossing niet verhinderen en die binnen redelijke termijn hersteld kunnen worden, zijn voor Klant geen reden om aanvaarding van de oplevering te weigeren.
  • 18.6 Gebreken die niet zijn gemeld bij oplevering, zijn door aanvaarding van de oplevering door Klant geaccepteerd.
  • 18.7 In geval de Laadoplossing in gebruik wordt genomen (door Klant of Gebruiker) voordat aanvaarding van de Laadoplossing heeft plaatsgevonden, dan geldt de ingebruikneming als aanvaarding van de Laadoplossing door Klant. Controle van de Laadoplossing middels kortstondig laden in het bijzijn van een Installateur van een Elektrisch Voertuig tijdens oplevering geldt niet als ingebruikneming zoals bedoeld in dit lid.

Artikel 19: Verwijderen of Verplaatsen van de Laadoplossing

  • 19.1 Indien Klant Coolblue Energie hierom verzoekt, kan Coolblue Energie de Laadoplossing verwijderen van het Perceel, of verplaatsen naar een andere locatie op het Perceel of naar een ander Perceel. Coolblue Energie zal hiervoor een nieuwe Offerte opstellen voor Klant.
  • 19.2 Coolblue Energie of een door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij is, als de Laadoplossing in opdracht van Klant om welke reden dan ook verwijderd of verplaatst wordt, niet gehouden het Perceel op de oude locatie in de oorspronkelijke staat te herstellen.
  • 19.3 Indien Klant de Laadoplossing wenst te verplaatsen dient Klant zorg te dragen voor transport en opslag van de Laadoplossing.

ABONNEMENTEN (LAADPAAL PAKKET) DATA & ONDERHOUD

Artikel 20: Algemene bepalingen Abonnement (Laadpaal pakket)

  • 20.1 De kosten voor het Abonnement zijn opgenomen in de Overeenkomst.
  • 20.2 Voor de diensten Data en Onderhoud worden afzonderlijke abonnementen afgesloten.
  • 20.3. Het Abonnement Data vormt een integraal onderdeel van de Laadoplossing en dient verplicht te worden afgesloten.
  • 20.4 De ingangs- en einddatum van het Abonnement zijn vermeld in de Overeenkomst (de Initiële Periode). Het Abonnement wordt na de Initiële Periode behoudens opzegging automatisch verlengd met periodes van één maand. De opzegtermijn betreft één maand. Opzegging dient plaats te vinden overeenkomstig de manier waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen.
  • 20.5 Indien Klant het Abonnement tijdens de Initiële Periode wenst op te zeggen, moet Klant daarvoor een opzegvergoeding betalen. De opzegvergoeding is gelijk aan de maandbedragen voor de resterende looptijd van het Abonnement.

Artikel 21: Uitvoering Abonnement Data

  • 21.1 De volgende diensten m.b.t. datacommunicatie zijn onderdeel van het Abonnement Data:

a. het op afstand uitlezen van Laadtransacties;

b. het administratief verwerken van Laadtransacties;

c. het factureren van Laadtransacties door Coolblue Energie aan de Klant;

d. het vergoeden van Laadtransacties door Coolblue Energie aan de Elektriciteitscontractant. De Elektriciteitscontractant betaalt het verschuldigde bedrag van de Laadtransacties aan zijn eigen energieleverancier, waarna Coolblue Energie de Laadtransacties periodiek zal vergoeden aan de Elektriciteitscontractant conform dit artikel;

e. het inzicht verschaffen in Laadtransacties via een persoonlijke digitale omgeving;

f. de Laadoplossing voorzien van een software update indien nodig.

  • 21.2 Ten behoeve van bovenstaande diensten zal Coolblue Energie zorgdragen voor online communicatie tussen de Laadoplossing en de backoffice(-systemen) van Coolblue Energie.

  • 21.3 Klant garandeert dat de elektriciteitsvoorziening van de Laadoplossing zodanig optimaal functioneert dat Coolblue Energie haar verplichtingen onder het Abonnement Data naar behoren kan uitvoeren.

  • 21.4 De voorwaarden van artikel 15.1c blijven gedurende de looptijd van het Abonnement Data onverkort van toepassing. Eventuele schade voor Coolblue Energie voortvloeiend uit afwezigheid of gebrekkig werkend datacommunicatienetwerk komen voor rekening van Klant.

  • 21.5 Indien Klant niet dezelfde persoon is als Elektriciteitscontractant, dient Klant, voorafgaand aan het einde van de Overeenkomst, de Elektriciteitscontractant onmiddellijk op de hoogte te stellen van het voornemen van Klant om de Overeenkomst met Coolblue Energie te beëindigen. Coolblue Energie zal zorgdragen voor de financiële afhandeling met Elektriciteitscontractant van de verbruiken van Klant tot het einde van de Overeenkomst. Coolblue Energie is niet verantwoordelijk voor betalingen aan de Elektriciteitscontractant van te vergoeden elektriciteit welke de looptijd van de Overeenkomst overstijgen.

  • 21.6 Coolblue Energie geeft wijzigingen in het Abonnement Data minimaal 1 maand van tevoren door aan Klant. Wijzigingen in het Abonnement Data gaan in per de eerste dag van de volgende maand en worden gepubliceerd op de website van Coolblue Energie.

  • 21.7 Klant geeft wijzigingen in het Abonnement Data minimaal 1 maand van tevoren door aan de Klantenservice. Wijzigingen in het Abonnement Data gaan in per de eerste dag van de volgende maand.

  • 21.8 Eventuele wijzigingen in de uitvoering van het Abonnement Data kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast.

Artikel 22: Toestemmingsformulier

  • 22.1 Gelijktijdig met het versturen van de Overeenkomst aan Klant, wordt het Toestemmingsformulier verzonden aan Gebruiker. Dit Toestemmingsformulier dient door Gebruiker en Elektriciteitscontractant te worden ingevuld en ondertekend. Vervolgens dient het formulier per mail aan Klantenservice geretourneerd te worden.
  • 22.2 Coolblue Energie kan pas overgaan tot levering en installatie van Laadoplossing, indien Coolblue Energie het Toestemmingsformulier volledig ingevuld en ondertekend retour heeft ontvangen en dit door Coolblue Energie akkoord is bevonden.
  • 22.3 Klant staat in voor de juistheid van de in het Toestemmingsformulier opgegeven gegevens en voor de juistheid van de verkregen toestemmingen van de rechthebbenden.
  • 22.4 Klant dient eventuele wijzigingen ten aanzien van de opgegeven gegevens onmiddellijk aan Klantenservice door te geven.

Artikel 23: Uitvoering Abonnement Onderhoud

  • 23.1 Onder het Abonnement Onderhoud vallen de volgende ondersteuningsmogelijkheden om storingen en/of slijtage aan de Laadoplossing te verhelpen en/of problemen op te lossen met betrekking tot de werking of gebruikmaking van de Laadoplossing:

a. telefonische ondersteuning;

b. ondersteuning per e-mail;

c. online ondersteuning;

d. bezoek Coolblue Energie of door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij (inclusief voorrijkosten)

e. bij normaal en geoorloofd gebruik, en waarbij zowel overeenkomstig de Veiligheidsinstructies overeenkomstig de instructies van het Elektrisch Voertuig en de daartoe gecertificeerde laadkabel is gehandeld.

  • 23.2 Werkzaamheden aan de Laadoplossing welke niet vallen onder het beheer en onderhoud als omschreven in lid 1 van dit artikel, maar zijn te kwalificeren als herstelwerkzaamheden als gevolg van, maar niet beperkt tot, Ongeoorloofd Gebruik van de Laadoplossing door Klant en/of derden, vandalisme, aanrijdingen, stroomstoringen, natuurrampen en andere overmachtssituaties, zijn voor rekening en risico van de Klant.
  • 23.3 Coolblue Energie is op Werkdagen tijdens Kantooruren bereikbaar voor het doorgeven van storingen.
  • 23.4 Klant dient Coolblue Energie in de gelegenheid te stellen het beheer en onderhoud van de Laadoplossing uit te voeren door o.a. te zorgen voor toegang tot de Laadoplossing en medewerking van de Gebruiker en/of derden. Indien en zo lang als Coolblue Energie niet daartoe in de gelegenheid wordt gesteld, is Klant in schuldeisersverzuim en is Coolblue Energie gerechtigd haar verplichtingen op te schorten. In dat geval kunnen de (betaal)verplichtingen van het Abonnement van Klant daarentegen niet worden opgeschort.

Laadpassen

1. Definities

  • Actievoorwaarden: voorwaarden welke van toepassing zijn op een specifieke actie aanbieding.

  • Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

  • Klant: de contractuele wederpartij van Coolblue Energie, zijnde een Wederverkoper, een Onderneming, of een Consument.

  • Laadabonnement: tussen Coolblue Energie en Klant overeengekomen abonnement voor de dienstverlening welke beschreven staat in de Overeenkomst.

  • Laadpashouder: de natuurlijke persoon aan wie Laadpas ter beschikking wordt gesteld. Indien Klant Laadpas zelf gebruikt dan is Klant tevens Laadpashouder.

  • Laadpas: de drager welke op grond van de Overeenkomst tussen Klant en Coolblue Energie aan Laadpashouder ter beschikking wordt gesteld en welke benodigd is voor verkrijgen van toegang tot en het gebruik van een Laadpunt. De drager registreert diverse gegevens ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst.

  • Laadpunt: een Laadoplossing waarmee een elektrisch voertuig kan worden opgeladen en waarbij een systeem van persoonlijke identificatie en beveiliging kan worden gebruikt.

  • Onderneming: een (rechts)persoon die geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel en als zodanig deelneemt aan het handelsverkeer.

  • Overeenkomst: de overeenkomst die langs schriftelijke of elektronische weg tot stand komt doordat een aanvraagformulier op een juiste wijze is ingevuld of geoffreerde aanbieding is goedgekeurd door Klant en Coolblue Energie. Overeenkomst omvat tevens Raamovereenkomst.

  • Raamovereenkomst: de Overeenkomst welke tussen Klant en Coolblue Energie tot stand komt voor de afname van meerdere diensten.

  • Samenwerkende Laadexploitanten: aanbieders van Laadpunten waarmee Coolblue Energie een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten, zodat de Laadpashouder middels Laadpas zijn elektrisch voertuig kan opladen bij Laadpunten van die

  • Laadexploitant. Op de datum van het opstellen van deze Productvoorwaarden zijn dat in ieder geval de Laadexploitanten die lid zijn van de branchevereniging eViolin (zie http://www.eviolin.nl/), in de toekomst kan dit echter veranderen.

  • Transacties: de registratie van de diensten die volgens Overeenkomst zijn afgenomen.

  • Wederverkoper: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die een onderneming drijft en geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel en de door Coolblue Energie geleverde producten en diensten niet voor eigen gebruik aanwendt, maar deze diensten, al dan niet gebundeld, aan haar klanten aanbiedt en ter beschikking stelt.

2. Aanbod en totstandkoming van de Overeenkomst

Coolblue Energie is een handelsnaam van de besloten vennootschap Servicehouse B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 62009761, gevestigd en kantoorhoudende te Amersfoort (www.servicehouse.nl).

Op grond van de met de Klant gesloten Overeenkomst verstrekt Coolblue Energie een Laadpas aan Klant of Laadpashouder. De Laadpashouder kan middels de Laadpas zijn elektrisch voertuig opladen bij Laadpunten. Coolblue Energie heeft geen invloed op het al dan niet beschikbaar en/of werkzaam zijn van Laadpunten. Coolblue Energie spant zich in voor Klant een zo goed mogelijk dekkend netwerk van Laadpunten in Europa beschikbaar te stellen via Samenwerkende Laadexploitanten.

Alle eventuele Offertes van Coolblue Energie zijn vrijblijvend, tenzij in de aanbieding een termijn voor aanvaarding staat vermeld en deze termijn nog niet is verstreken. Door de ondertekening of schriftelijke aanvaarding van de Overeenkomst komt een Overeenkomst tussen Klant en Coolblue Energie tot stand.

De Klant staat ervoor in dat ondertekening van de Overeenkomst slechts plaatsvindt door een daartoe bevoegd persoon of personen.

Waar de Overeenkomst verplichtingen in het leven roept voor een Laadpashouder, zorgt de Klant die niet zelf tevens Laadpashouder is dat hij deze verplichtingen oplegt aan de Laadpashouder voor wie hij de Overeenkomst is aangegaan. Indien de Overeenkomst middels een specifieke actie aanbieding tot stand is gekomen zullen Actievoorwaarden prevaleren.

3. Verstrekking en gebruik Laadpas

Coolblue Energie verstrekt de Laadpas aan Klant. Klant is gerechtigd Laadpas aan de Laadpashouder ter beschikking te stellen. Klant blijft te allen tijde verantwoordelijk en aansprakelijk jegens Coolblue Energie voor het gebruik van Laadpas door Laadpashouder.

Laadpas en de daarop verwerkte (elektronische) gegevens blijven te allen tijde eigendom van Coolblue Energie . Coolblue Energie is gerechtigd om geactiveerde Laadpassen onmiddellijk te blokkeren en/of Laadabonnementen per direct te beëindigen indien:

  • Klant één van haar verplichtingen van de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt;

  • Er sprake is van faillissement, surseance van betaling, schuldsanering of onder curatele stelling van Klant;

In het geval van verlies, diefstal of misbruik van Laadpas, dient Klant of Laadpashouder Coolblue Energie onverwijld daarvan op de hoogte te stellen. Coolblue Energie zal de Laadpas vervolgens blokkeren. Klant is jegens Coolblue Energie aansprakelijk indien de Laadpashouder de Laadpas niet zorgvuldig heeft gebruikt of voldoende heeft beschermd tegen verlies, onbevoegd gebruik, diefstal en beschadiging. Tot het moment van blokkering van Laadpas is Klant aansprakelijk.

Klant dient actuele, volledige en correcte (persoons)gegevens te verstrekken. Indien er wijzigingen zijn zal Klant deze onmiddellijk aan Klantenservice melden.

Klant of Laadpashouder zijn niet gerechtigd Laadpas aan derden over te dragen.

4. Uitvoering Laadabonnementen

Indien Klant kiest voor een Laadabonnement, vermeldt de Overeenkomst het Laadabonnement, abonnementskosten, tarieven en voorwaarden.

De volgende diensten zijn onderdeel van het Laadabonnement:

  • het registeren van afgenomen Transacties op Laadpas;
  • het administratief verwerken van Transacties;
  • het factureren van Transacties door Coolblue Energie aan de Klant;
  • het inzicht verschaffen in Transacties via een persoonlijke digitale omgeving;

Ten behoeve van bovenstaande diensten zal Coolblue Energie zorgdragen voor communicatie tussen de Laadpas en de verschillende Samenwerkende Laadexploitanten.

Sommige Samenwerkende Laadexploitanten brengen parkeerkosten of een boetetarief in rekening voor het bezet houden van een laadpunt. Dit berekent Coolblue Energie door aan Klant.

Tarieven kunnen afwijken bij semi-publieke laadpunten die meestal aan bedrijven zijn gekoppeld en om deze reden hun eigen tarieven hanteren.

In het buitenland worden de kosten van laadpaalexploitanten 1 op 1 doorbelast. Coolblue kan limieten per pas hanteren die het gebruik van de pas beperken in termen van een bedrag in Euro’s en aantal transacties. Limieten gelden voor een periode van 24 uren en 7 dagen voor een te autoriseren transactie. Coolblue Energie kan een voorschot per pas vragen aan Klanten. Bij verhoging van standaard limieten kan Coolblue Energie een borg vragen.

Wijzingen in het Abonnement Data gaan in per de eerste dag van de volgende maand en worden gepubliceerd op de website van Coolblue Energie.

Wijziging van deze Algemene Voorwaarden en abonnementskosten, tarieven en voorwaarden in de Overeenkomst gelden tevens ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.

Coolblue Energie is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden en abonnementskosten, tarieven en voorwaarden in de Overeenkomst eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen worden ten minste 10 kalenderdagen voor inwerkingtreding bekendgemaakt. Klant geeft wijzigingen in het Laadabonnement minimaal 1 maand van tevoren door aan de Klantenservice. Wijzigingen in het Abonnement Data gaan in per de eerste dag van de volgende maand.

Eventuele wijzigingen in de uitvoering van het Laadabonnement kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast.

5. Looptijd, opzegging en boete

Indien Klant de Laadpas online activeert gaat het Laadabonnement op de dag van activatie in.

De looptijd van het Laadabonnement is bepaald in de Overeenkomst en wordt behoudens opzegging telkens stilzwijgend verlengd met periodes van één maand.

De opzegtermijn van het Laadabonnement betreft één maand. Opzegging dient schriftelijk plaats te vinden en kan worden gestuurd naar Coolblue Energie.

Indien Klant het Laadabonnement tussentijds wenst op te zeggen, moet Klant daarvoor een boete betalen. De boete bedraagt de totaalsom van de resterende maandtermijnen van het Laadabonnement.

6. Klantenservice Coolblue Energie Laadoplossingen

Voor correspondentie, vragen en klachten dient Klant zich tot de Klantenservice Coolblue Energie te richten. De Klantenservice is bereikbaar per e-mail laadpalen@coolblue.nl en telefonisch 010-7421535 (lokaal tarief).

7. Ondersteuning bij vragen, storingen en problemen

Voor vragen, het verhelpen van storingen en/of het oplossen van problemen met betrekking tot de werking of gebruikmaking van het Laadabonnement, biedt Coolblue Energie, een of meer van de volgende mogelijkheden:

  • telefonische ondersteuning;
  • ondersteuning per e-mail;
  • online ondersteuning;

8. Facturatie en betaling

Indien en voor zover niet anders is overeengekomen, dient betaling plaats te vinden binnen een termijn van 14 kalenderdagen na factuurdatum.

Indien Coolblue Energie de verschuldigde betaling niet binnen de gestelde termijn heeft ontvangen, is Klant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Na het versturen van de aanmaning mag Coolblue Energie wettelijke rente in rekening brengen.

Indien ter verkrijging van voldoening van het verschuldigde bedrag een incassoprocedure noodzakelijk is zijn alle daaraan verbonden kosten voor rekening van Klant.

9. Aansprakelijkheid Coolblue Energie

Coolblue Energie is niet aansprakelijk jegens Klant en Klant zal Coolblue Energie vrijwaren voor vorderingen ingesteld door Laadpashouder en andere derden voor gebreken in Laadpunten en/of niet beschikbaarheid van Laadpunten.

Coolblue Energie is nimmer aansprakelijk voor enige schade die Klant lijdt als gevolg van storingen of beperkingen in het elektriciteitsnetwerk en/of in de toelevering van elektriciteit ten behoeve van Laadpunten en Klant zal Coolblue Energie in dit kader vrijwaren voor vorderingen ingesteld door Laadpashouder en andere derden.

Coolblue Energie is niet aansprakelijk jegens Klant en Klant zal Coolblue Energie vrijwaren voor vorderingen van Laadpashouder en andere derden ten aanzien van schade veroorzaakt door het gebruik of niet kunnen gebruiken van Laadpas.

10. Opschorting en beëindiging door Coolblue Energie

Coolblue Energie is gerechtigd de Overeenkomst tussentijds te beëindigen en/of haar verplichtingen op te schorten na voorafgaande ingebrekestelling waarin een termijn van 14 kalenderdagen aan Klant is gegund om alsnog na te komen, tenzij een ingebrekestelling op grond van de wet niet is vereist, indien:

  • Klant één van haar verplichtingen van de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt;
  • Coolblue Energie aan Klant verzocht heeft zekerheid te stellen en Klant hier niet aan voldoet.
  • Coolblue Energie is gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd of indien zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

11. Herroepingsrecht voor levering van het Laadabonnement (uitsluitend voor Consumenten)

Dit artikel is van toepassing op de Overeenkomst op afstand gesloten tussen een Consument (Klant) en Coolblue Energie.

Bij afsluiten van de Overeenkomst op afstand heeft Consument de mogelijkheid de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van de Overeenkomst door of namens Klant.

Tijdens deze termijn zal Consument zorgvuldig omgaan met de Laadpas en de meegeleverde documentatie en de verpakking. Consument zal de Laadpas slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij de Laadpas wenst te behouden.

Gebruik en/of activatie van de Laadpas heeft tot gevolg dat sprake is van gebruik van de Laadpas waarmee het herroepingsrecht van Consument vervalt. Beschadiging van de Laadpas leidt tevens onherroepelijk tot van verval van het herroepingsrecht van Consument.

Indien Consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij de Laadpas met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan Coolblue Energie retourneren, in overeenstemming met daartoe door Coolblue Energie verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Hiervoor dient Consument binnen de herroepingstermijn als vermeld in artikel 11.3 contact opnemen met Klantenservice.

Na ontvangst en controle van de retourzending zal Coolblue Energie, indien van toepassing, een door Consument betaald bedrag binnen 30 Werkdagen na het tijdstip van beëindiging door Consument, terugstorten.

12. Privacy

De verwerking van de persoonsgegevens door Coolblue Energie zal geschieden met inachtneming van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Coolblue Energie is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van verwerking van de persoonsgegevens door eventueel door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partij. De wijze waarop Coolblue Energie met persoonsgegevens van Klant omgaat is beschreven in de privacy policy, die op de website is gepubliceerd.

Klant dient alle (bedrijfs)gegevens van Coolblue Energie en van door Coolblue Energie ingeschakelde Derde Partijen en de middels de Overeenkomst verkregen gegevens vertrouwelijk te behandelen.

13. Toepasselijk Recht er Bevoegde Rechter

Op de Overeenkomst (inbegrepen deze Algemene Voorwaarden) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Alle geschillen voortvloeiend uit de Overeenkomst (inbegrepen deze Algemene Voorwaarden) zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Midden-Nederland, locatie Utrecht.